Ik wil mijn motor spuiten

KawaClubbing

MF'er
4 mei 2005
209
0
Winterswijk
Dag mede moturisten

ik heb sinds een maand een groenpaarse kawasaki zx6r
nu wil ik deze zwart maken (weet nog niet of ik mat zwart of glans wil)
mijn vraag is waar ik dat het beste kan laten doen en waar ik op moet letten !
of is er mischien hier iemand die dat voor z'n hobby/werk doet en me hierbij wil helpen

(het mag natuurlijk niet teveel kosten)

zo ziet ie er nu uit
mm8.jpg


daarnaast ben ik er nog niet uit welke kleur ik de velgen zal doen
zat aan chroom te denken
 
Als je geen risico wilt nemen, scharrel dan een setje kuipdelen op dan wel bij elkaar en een stel velgen. Kan je experimenteren wat je wilt + heb je de originele kuipdelen ook nog! *D

Maar zwart is we strak, maak je 'm helemaal mat zwart icl. wielen. Dan nog een geheel zwart pak + zwarte helm. Tsja, dan ben je een nightrider hè 8-) Rood lichtje voorop ;)
 
Dag mede moturisten

ik heb sinds een maand een groenpaarse kawasaki zx6r
nu wil ik deze zwart maken (weet nog niet of ik mat zwart of glans wil)
mijn vraag is waar ik dat het beste kan laten doen en waar ik op moet letten !
of is er mischien hier iemand die dat voor z'n hobby/werk doet en me hierbij wil helpen

(het mag natuurlijk niet teveel kosten)

zo ziet ie er nu uit
(Afbeelding)

daarnaast ben ik er nog niet uit welke kleur ik de velgen zal doen
zat aan chroom te denken

Joh die moet je niet spuiten! Die kleur is gaaf!
 
Als je geen risico wilt nemen, scharrel dan een setje kuipdelen op dan wel bij elkaar en een stel velgen. Kan je experimenteren wat je wilt + heb je de originele kuipdelen ook nog! *D

Maar zwart is we strak, maak je 'm helemaal mat zwart icl. wielen. Dan nog een geheel zwart pak + zwarte helm. Tsja, dan ben je een nightrider hè 8-) Rood lichtje voorop ;)

niet eens zo'n slecht plan

goed waar vind ik complete kuip/tank/velgen voor 200 euro :+
 
ouwe bike maar hij is inderdaad mooi geworden door die paintjob

:^

Hele mooie fiets geworden zo!

Uiteraard heeft het het mooiste resultaat om het spuitwerk volledig uit te besteden, maar het is best (deels) zelf te doen, en wel zo leuk :)
De voorbereiding is (net als met alles ;) ) het belangrijkste. Wil je alles egaal in 1 kleur hebben, zul je (haast) niet onder spuiten met een compressor uitkomen. Ik heb echter mooier spuitwerk uit een busje gezien, dan met een compressor :X :X . Tegenwoordig is er ook al 2 componenten lak in spuitbussen.

[edit]

en de velgen zou ik laten coaten als ik jou was :z
 
Zwart is prachtig! :9 Weet je wat ik mij afvraag? Moet je in de papieren op het postkantoor daarna ook de kleur laten veranderen ??
 
Gewoon doen wat je leuk vindt..
Rose,paars,groen,,maaak niet uit,,het is jouw motor,jij moet erop rijden,geniet van het leven zover het kan,life is short,
Ik ben zelf opzoek naar een aparte sticker set,weet iemend een adres??
 
matzwart rules.. Heb nooit begrepen wat al die felle kermiskleurtjes op die motoren doen... Gewoon zelf alles voorbereiden, en ff bij de lokale beun. Met een beetje oefening kun je matzwart trouwens ook makkelijk zelf, maar dat kost veel spuitbussen

sukses
 
Ik heb de polyester kappen van mijn brommer ooit ook eens matzwart gespoten. Dat kan je heel goed zelf doen, het kost wel veel tijd en een beetje oefening kan ook geen kwaad. Voor je het weet heb je 82 druipers op je kappen.

Blijf er bij dat groen mooier is :+
 
Ik ben ook zonder oefening begonnen met matzwart. heb eigenlijk geen druppels opgelopen. Gewoon nooit beginnen, stoppen, omkeren met de spuitbeweging als je al op het onderdeel gericht staat. Gewoon net iets van te voren aanhalen en op het einde de straal een beetje wegdraaien en tegelijkertijd de knop loslaten. niet eerst de beweging stoppen. en dan de knop loslaten... Ik von dat het er bij mij best goed uitzag voor een amateur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan