Ik wil mijzelf optimaal beschermen, help aub!

Tohereknowswhen

Die hard MF'er
18 sep 2002
347
0
Amsterdam
hallo,

Ik ben nieuw hier en ik wil geen domme vragen stellen maar ik wil dus wat de titel van mijn topic al zegt, optimale bescherming. Ik heb eens gekeken naar wat pakken en ik kies voor leer omdat ik denk dat dat het meeste zal helpen tegen die nare schaafwonden want ik ben laatst gevallen op de atletiekbaan toen ik zon 25kmu liep maar dat was al aardig geschaafd :)

Ik wil niet weten wat voor wond ik op kan lopen als zon 200 kilo mij met 100kmu tegen het wegdek aandrukt en ik geen pak aan heb ;( ;( ;(

Ik ben niet echt bang om te vallen maar na die foto's in jullie topic en wat andere dingen wil ik toch wel een van de beste dingen kopen.

--------------------------------------------------------------------------
Kort gesteld...

-Welke merken pakken zijn het beste?

-Welke soorten bescherming is echt essentieel?
(rug,knie,elleboog,schoouder,onderarm, nierbandje ofzo enz enz)

-Kan een pak makkelijk scheuren als je langs het asfalt schuurt?

Ook graag wat meer info over meerdere stiksels en dingen als handschoenen merken en laarsen.

Ik heb zelf een dainese op het oog van 600 euro zie de advertentie ....
--------------------------------------------------------------------------
ZGAN leren Dainese motorpak met extra bescherming op ellebogen onderarmen schouders, knieen en scheenbenen, nieuwwaarde 900euro, kleuren rood/zwart/chroom, maat 52
eventueel ook met dainese helm, grijs metalic maat L, of rood metalic maat S. beide met donker en normaal vizier.

ALVAST BEDANKT !!!

beginnend motorrijder...... :]
 
Dainese is wel een van de top merken. Maar ook de raceoveralls van MQP zijn best goed. In het collectie boekje van MQP staat een heel verhaal over stiksels trouwens.
Verder altijd een echte rugbeschermer onder je pak aandoen (niet zo'n ding dat in het pak zit, heb je niets/weinig aan).

Goede handschoenen kopen> Goed=veel dubbel leer en van pink tot pols aangezet met kevler (tegen brandblaren bij lang glijden). Verhard carbon op de knokkels om je handen heel te houden als 'ie klem komt te zitten.

Laarzen van Sidi (vertebra) zijn erg goed. Je fout kan bijna alleen omhoog en omlaag. Zijwaarts verdraaien zal dus niet meer gebeuren. Top! (zelf getest!)

Helm: eentje die goed zit is belangrijker dan het merk, als je maar geen termolytische schaal neemt (gaat kapot door de warmte van de zon).

Verder goed opletten, defensief rijden en een VRO of circuittraining doen voor de fijne kneepjes van het vak.

Veel fijne kilometers toegewenst!
 
ik weet niet of dat hetzelfde pak is, maar bij SAFE in rotterdam hebben ze een koopjeshoek, en daar stond een pak met dezelfde kleurstelling voor 495,-
dus ik zou eerst daar eens kijken. kunnen ze je gelijk goed informeren.
 
quote : Laarzen van Sidi (vertebra) zijn erg goed. Je fout kan bijna alleen omhoog en omlaag. Zijwaarts verdraaien zal dus niet meer gebeuren. Top! (zelf getest!)

Wat bedoel je met je fout? je voet? bedankt voor je uitebreide reactie gezien veiligheid belangrijk is! :)
 
sorry: voet!

Ik heb trouwens een 'Dainese K' en die is ook getest.....
Heeft zich heel goed gehouden toen ik bij 80 eraf gedingest ben (don't ask).
Armen van het pak wel vervangen omdat er op de ellebogen gaatjes in het leer zaten. Daar kom je haast niet omheen. Gelukkig zit er bij Dainese plastic onder ( en daaronder de CE protector om de klap te dempen). Die was ligt geschaafd en ik was helemaal ok!
(ook hier bleek trouwens het nu van dubbel leer. De opgenaaide letter 'Dainese' waaren beschadigd, maar het onderliggende pak niet!)

BTW: Hoe strakker het pak, hoe kleiner de kans op schaafplekken. Hoe groter het pak, hoe warmer in de winter en hoe makkelijker je beweegt. nog groter en je wordt een vlieger...... 8-)
 
DutchChili, waaraan kun je herkennen of je een thermolytische schaal hebt??

Heeft dat met de prijs te maken of is het iets dat niet meer zoveel voorkomt?
 
Ik heb gehoord dat je dan heel vaag randjes kan zien van het gieten van de helm okmdat die in meerdere delen gegoten is. fiberglas schijnt niet zo te zijn. fiberglas schijnt beter te zijn maar ik weet het niet. Ik kijk nog steeds voor een mooie helm maar ik weet het niet. Een tweedehands lijkt me niets en een nieuwe is gelijk zo vaststaand, het moet ook bij mijn toekomstige motor en pak passen :)
Tjuus
 
Terug
Bovenaan Onderaan