Ik wil motor!!! .. of toch eerst auto?

Motoraapje

MF veteraan
12 okt 2009
2.107
0
Noord-brabant
na lang wikken en wegen heb ik toch besloten even een eigen topic te openen voor advies..

Ik ben een dame van bijna 18 jaar.. En zit er over na te denken om mijn motorrijbewijs te gaan halen.. ik ben er eigenlijk zeker van.. maar toch iets in mij laat mij twijfelen hoe dolgraag ik het ook wil al 4 jaar lang..

Waarom geen auto?
Oh.. mijn auto wil ik best halen hoor..! Maar het verhaal is nog al lang..
Toen ik 9 was is mijn moeder ziek geworden uit huis gegaan etc etc.. ik heb de geaccepteerd ik kan er mee leven etc.. Maar heb dus nu al bijna 10 jaar lang een zware tijd achter de rug door alle gevolgen wat er mee speelde..
Ook heb ik dit jaar te horen gekregen dat ik kanker heb (overigens goed te genezen en wss eind september 2011 mee klaar).. Maar toch het is toch weer een slag waar je door heen moet en negativiteit..
Ik heb hier door besloten dat ik echt iets wil doen wat ik leuk vind.. ik heb nooit mijn passie in iets kunnen vinden.. nooit mijzelf kwijt gekund in iets.. en het gene waarin ik het kan.. is motorrijden..
dit is iets waar ik al 4 jaar naar uitkijkt..wat ik wil en kan.. en ik mezelf gelukkiger door voel..waarom het geluk en de passie langer uitstellen als nodig is?

Maar wat ik mij afvraag? Waarom is auto verstandiger om eerst te doen...?
De zinnen als in .. dat is handiger.., dat is veiliger.. etc die ken ik ondertussen wel.. Maar wie o wie kan mij het zo vertellen dat ik toch met auto moet beginnen?

Ik ben zelf al bij een rijschool geweest..en hun maakt het eigenlijk niet veel uit,..en begrepen mijn kant wel nadat ik alles had uitgelegd.. Maar waarom is het zo belangrijk om eerst auto te hebben?

Groetjes,
Bikechick
 
Als je een auto niet nodig hebt om praktische redenen lijkt motor rijden me een goed iets om naar toe te leven, het is toch net dat beetje meer in het leven ;-)

Ik wens je het beste komende tijd.

Een praktisch argument is dat je statistisch gezien op een veiligere manier verkeerservaring opdoet.
 
Als je de argumenten al hebt gehoord? waarom twijfel je dan? Ik zou mezelf niet beperken.

Je leeft maar 1 keer, stap op die brommer en geniet.
 
Dat weet ik.. en dat besef ik ook echt wel..
Maar iedereen om mij heen zegt dat ik er spijt van ga krijgen dat ik niet eerst auto doe.. en dan heb ik zoiets van ja maar..die veiligheids regel ja die ken ik en besef ik mij ook.. maar voor praktische redenen heb ik het niet nodig,.

Dus waarom dan geluk langer uitstellen.. ik voel me dan veel beter.. eindelijk mezelf zijn.. mijn ding kunnen doen.. mijn passie..
 
Als je de argumenten al hebt gehoord? waarom twijfel je dan? Ik zou mezelf niet beperken.

Je leeft maar 1 keer, stap op die brommer en geniet.
alle argumenten heb ik niet gehoord er zijn altijd wel argumenten waar anderen je nog niet op gewezen hebben.. maar zoals mijn vorige bericht.. omdat steeds meer familie zegt dat ik er spijt van ga krijgen..

Terwijl de vrienden om mij heen (ook motorrijders).. juist weer zeggen van niet.
 
:^ autorijden is makkelijk.

Maar motorrijden is nog makkelijker en leuker, ontspannender. dus eigenlijk veel leuker *D

Gewoon eerst dat A-tje halen. *D auto komt nog wel. en bedenkt ook dat ze het motorrijbewijs weer moeilijker willen maken... :')
 
Ik zeg doen!
woef.jpg
 
Is een autorijbewijs noodzakelijk of wenselijk voor je baan nu of in de nabije toekomst? Dan zou ik de prioriteit daar leggen.

Anders lekker voor de motor gaan. Is veel leuker, maar niet altijd geschikt voor vervoer. Kou, gladheid, storm of zware vermoeidheid houden je eerder van de motor dan uit de auto.
 
Waarom zou je er spijt van krijgen, je kan toch altijd nog je auto rijbewijs halen? Ik vond het opzich wel makkelijk dat ik eerst mn auto rijbewijs had, dan is de motor misschien nieuw, maar het verkeer om je heen niet.
 
:^ autorijden is makkelijk.

Maar motorrijden is nog makkelijker en leuker, ontspannender. dus eigenlijk veel leuker *D

Gewoon eerst dat A-tje halen. *D auto komt nog wel. en bedenkt ook dat ze het motorrijbewijs weer moeilijker willen maken... :')
haha.. dat laatste weet ik.. daarom hoop ik ook stiekem in juli na mijn laatste chemo te kunnen beginnen.. en er mee door te gaan tijdens bestraling.. mja voel me nu nog prima na een halve chemokuur.. afwachten hoe ik me na die andere vijf voel..

mja het is wel iets wat mij door die tijd heen slaat omdat ik ergens naar uitkijk en het echt wil..

Daarbij.. het geld voor een motor heb ik..dus ik kan rijden..
Een auto rijbewijs is leuk maar ik heb geen geld voor auto (toch altijd stuk duurder).. paps heeft een klussenbedrijf dus die auto lenen kan ook niet 24 uur per dag.
 
De reden dat ze zeggen dat je er spijt van krijgt, is wanneer je toch een keer de kofferbak nodig hebt, of wanneer het regent en/of koud is.

Kies wat je zelf wilt! :) Niemand heeft 100% gelijk. Als dat zo was hadden we maar 1 politieke partij.

EDIT: Ik had mn autorijbewijs + auto voor 2500 euro. En ik heb een net koekblik al zeg ik het zelf ;)
 
Laatst bewerkt:
Is een autorijbewijs noodzakelijk of wenselijk voor je baan nu of in de nabije toekomst? Dan zou ik de prioriteit daar leggen.

Anders lekker voor de motor gaan. Is veel leuker, maar niet altijd geschikt voor vervoer. Kou, gladheid, storm of zware vermoeidheid houden je eerder van de motor dan uit de auto.
ff voor de duidelijkheid .. ik gaa mijn brommer niet vergelijken met motorrijden absoluut niet..

Maar qua weersomstandigheden (Wat niet veel zal verschillen denk ik).. maakt het niet veel uit.. Ben de brommer gewent..en met de auto naar school kan toch niet.. en of ik dan de motor pak of brommer laat het weer ook niet veranderen.
 
Als je motor wilt rijden ga je juist spijt hebben als je niet eerst je motorrijbewijs haalt :)

Zorg er wel voor dat als je er mee begint, dat je ook geld hebt om met een motor te rijden! Als je pas echt spijt wilt hebben dan moet je je rijbewijs halen en dan vervolgens geen geld hebben om te rijden en zo alles weer vergeten wat je geleerd hebt. Reken er op dat je iets van €3000 nodig gaat hebben voor rijbewijs, helm+pak en motor, afhankelijk van je talent en je smaak in oude brikken ;)
 
mijn vader betaalt mn rijlessen omdat ik nooit gerookt heb :) .zolang ik in 1 x slaag.. en voor de rest heb ik zelf 4000 euro.. dus dat komt wel goed denk ik zo..
 
Je kan in een auto inderdaad relatief veilig ervaring opdoen in het verkeer, maar dat was al gezegd.

Verder zou ik niet weten waarom je niet meteen voor je motorrijbewijs zou kunnen gaan. Hou er wel rekening mee dat je dan ook in de regen/sneeuw/kou zal moeten rijden. Als je dat er voor over hebt en je hebt daar geen problemen mee dan heb je in principe geen auto nodig.
 
mijn vader betaalt mn rijlessen omdat ik nooit gerookt heb :) .zolang ik in 1 x slaag.. en voor de rest heb ik zelf 4000 euro.. dus dat komt wel goed denk ik zo..
Pfft waar heb je het dan nog over? Gewoon motorrijden :]
 
ja nja nog even afwachten ivm chemo .. maar ik ga me best doen om in juli te beginnen! :) ivm nieuwe regeling die wss in 2012 in gaat :(!
 
Ik heb ook eerst mijn motor rijbewijs gehaald. Merk nu ik mijn B heb dat die eigenlijk toch wel handiger is :+ . Maar dat weet jij ook al, en motor is veel leuker! Ik heb er in ieder geval geen spijt van!
 
haha.. dat laatste weet ik.. daarom hoop ik ook stiekem in juli na mijn laatste chemo te kunnen beginnen.. en er mee door te gaan tijdens bestraling.. mja voel me nu nog prima na een halve chemokuur.. afwachten hoe ik me na die andere vijf voel..

mja het is wel iets wat mij door die tijd heen slaat omdat ik ergens naar uitkijk en het echt wil..

Daarbij.. het geld voor een motor heb ik..dus ik kan rijden..
Een auto rijbewijs is leuk maar ik heb geen geld voor auto (toch altijd stuk duurder).. paps heeft een klussenbedrijf dus die auto lenen kan ook niet 24 uur per dag.

Ik hoop voor je dat het inderdaad allemaal lukt!! en hoop dat je je niet te slecht gaat voelen! of je nou voor auto of motor gaat! je eigen gezondheid is het belangrijkste!

En als motorrijden zoveel plezier geeft. mag je best een keer achterop mee hoor! ik woon niet ver bij je vandaan.

Sterkte iig!!
 
De rijschool leert je alles wat je moet weten en kunnen om je veilig op de weg te kunnen verplaatsen, dus je kan gewoon voor je motor gaan. Als je al een tijd een autorijbewijs hebt kan het een voordeel zijn, maar als je nu daar eerst voor gaat en dan daarna gelijk voor de motor dan heeft het niet echt veel zin, want de échte ervaring (die je na je examen pas opdoet) heb je dan nog niet opgedaan. Dus is het echter een must? Nee, absoluut niet. Er zijn veel meer mensen (waaronder ik) die hun autorijbewijs niet hebben en toch gewoon motorrijden. En als je nu voor je auto gaat heb je daarna ook zoiets van "okay, en nu?.." het is immers toch niet wat je echt wilt.

Verder zal een goede instructeur je geen dingen laten doen die je nog niet kan of waar je niet klaar voor bent! Dus als je echt iets mist aan verkeersinzicht of -ervaring dan zal je daarbij gewoon ondersteund worden.

Dus mijn advies: zoek een goede rijschool en ga gewoon lekker motorrijden. Denk aan jezelf en maak jezelf gelukkig, dat lijkt me voor jou nu het belangrijkst. :)

Heel veel sterkte de komende tijd in ieder geval, en als je motor gaat rijden, geniet er elke seconde van. :Y
 
Ik hoop voor je dat het inderdaad allemaal lukt!! en hoop dat je je niet te slecht gaat voelen! of je nou voor auto of motor gaat! je eigen gezondheid is het belangrijkste!

En als motorrijden zoveel plezier geeft. mag je best een keer achterop mee hoor! ik woon niet ver bij je vandaan.

Sterkte iig!!
thnx voor t aanbod heb er nog 2 die t willen (2 exen haha :P)

maar ik heb nog geen motorkleding :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan