Ik wil motor!!! .. of toch eerst auto?

Ikzelf heb ook het een en ander meegemaakt.

Ik heb toen op een behoorlijk zwaar moment de keuze gemaakt om mijn motor rijbewijs te halen.
Tevens had ik de motor al in de woonkamer staan.

Iedereen incl het cbr raadde het me af om eerst op te gaan voor de motor.
Maar ik ben heerlijk koppig en heb gewoon mijn motorrijbewijs als eerste gehaald.
Ik heb het nu 3 jaar en rij per jaar 40 tot 50.000 km door weer en wind. Zelfs als er sneeuw ligt.


De motor is voor mij echt een uitlaatklep en laat voor eventjes al je problemen verdwijnen.

1,5jaar geleden heb ik mijn vriendin leren kennen. Ze had het ook behoorlijk moeilijk. Ze had nergens meer plezier in of emotie. Toen heb ik haar aangezet het motorrijbewijs te halen. Sinds kort heeft ze t en heb ik haar een motor gekocht. Honda cbr 600r 1996. Ze gaat psychisch als een PIJL vooruit en heeft weer plezier in t leven. Alleen zit ze nog steeds met een ding. ''Waarom ben ik niet eerder begonnen met motor rijden?''



Dus blijf koppig je leeft maar 1 keer DOEN DOEN DOEN!! GENIET
 
PS: Ben nu 22 Nu 3 jaar mn rijbewijs en sindskort mijn autorijbewijs. In 8 lessen het autorijbewisj gehaald omdat ik het oplettend en defensief/doorrijden had van de motor.

Dus wat is nu beter? Eerst de auto en dan de motor?
Of opmerken dat je kwetsbaar ben door motor te rijden en daardoor verantwoord auto te gaan rijden en fatsoenlijk uit je doppen kijken zodat je niet zelf een motor rijden op de voorruit hebt?

En ohja!! Kep lekker nog steeds geen auto:D en ik rij zowel in de winter als zomer 14 km heen en 14 km trg naar mn werk
 
Ik zeg A en B tegelijk halen. Dan hou je nog minimaal 1500 euro over om een motor te kopen. Je moet maar een op marktplaats kijken je kunt voor weinig geld heel veel mooie motoren kopen. YAMAHA diversion BV.

Beterschap
 
Auto of motor? Volg je hart en niet je verstand :)

Als jij je passie volgt, krijg je daar absoluut geen spijt van. Spijt krijg je van de dingen die je niet doet.

Verder sterkte met de chemo!
 
Volg je hart en ga voor die motor... Als het zo belangrijk is voor je moet je niet twijfelen!!

Veel sterkte!
 
vandaag 2de chemo gehad.. en ging wederom prima, dus denk niet dat het veel erger wordt als de eerste.. het lijkt eorp dat ik gewoon in juli begin met lessen!! :)
 
Ikzelf heb ook 3 jaar voor de keuze gestaan om auto of motor te gaan halen.
Heb besloten om eerst auto te gaan doen puur omdat ik nog geen ervaring had wat verkeer betreft.
Ben blij dat ik als eerst auto heb gedaan want er is 1x ingegrepen en met de motor had dat verkeerd afgelopen.

Jaar later begonnen met motorrijden.

Als je nog geen verkeersinzicht hebt is het handig om te beginnen met auto anders gewoon met motor beginnen.
 
geen geld voor ;)
maar uhmz..ben ik wel gewent met brommer en fiets etc.. tja je hebt ook ov ;).. niet de beste optie maar beter als onderuit gaan met motor.. en ach.. anders dagje ijsvrij


Een auto praktisch, jazeker. Maar al op je 18e? Waar heb je dat ding op die leeftijd dan al per se voor nodig?

Ik kan het echt niet bedenken hoor. Boodschappen doen? woon/werkverkeer? familiebezoeken? uitgaan? vakantie?

Ik heb het prima uitgehouden zonder, ben pas op mijn 23ste begonnen met autorijden, en een paar jaar daarna nog eens jhet A'tje gehaald.

Heb me altijd prima gered met openbaar vervoer, naar school, uitgaan (je mag toch niet drinken als je met de auto bent), etc. , boodschappen hoefde ik niet te doen omdat ik nog thuis woonde en ook naar het werk ging met de brommer en later met de trein.
Ik heb dat B'tje, of een auto echt niet gemist gedurende die tijd.

En nu? nu doe ik in de zomer ook nog alles met de motor behalve boodschappen doen, dat gebeurt met de auto omdat je dan iets meer kan meenemen en dus maar 1 keer per week hoeft. Maar ook dat kan dus eventueel met de motor.


Precies,
Je bent jong, (bijna) net 18, al 18 jaar zonder auto...
En nu zou je opeens niet zonder auto kunnen?
Wat n gel*l.

Autorbw handig voor werk? Weinig bijbaantjes vragen om autorbw hoor, ze is net 18, nog studeren enzo? Dus misschien pas over 6 jaar de arbeidsmarkt op.... nog zat tijd om voor die tijd auto te halen.

OV/fiets etc kun je prima mee redden.

Ik op 18 autorijbewijs gehaald (in heel veel lessen en 3 examens)
GEEN auto want ik HAAT in auto's zitten.
Voel me er erg onveilig in.
Heb er ook geen gevoel voor en reken mezelf ook zeker niet tot die 90% die zich tot 10% van de beste bestuurders rekent _O-

3 jaar later motor gehaald -> motivatie om geld te sparen voor motor was er ook zeker.
En motor stond al in de schuur voordat ik rbw had.
Altijd plezier van, studententijd prima doorgekomen met motor en trapfiets.

Dus wat heb ik dan aan eerst auto en verder 0km ervaring? ook helemaal niks.

Op motor nu in goede 2 jaar al 30.000 PUUR fun KM's...

Inmiddels afgestudeerd en een camper gekocht, om een crossmotor te kunnen vervoeren *O* niet omdat ik een auto zelf mis :+
mis auto nog steeds niet, als die voor het werk nodig is, dan heeft werk wel bedrijfsauto.
Die paar keer dat ik niet kan rijden op motor carpool ik wel of loopt er een bus.

Dus ZEKER voor je motor gaan.
 
Als je een auto niet nodig hebt om praktische redenen lijkt motor rijden me een goed iets om naar toe te leven, het is toch net dat beetje meer in het leven ;-)

Ik wens je het beste komende tijd.

Een praktisch argument is dat je statistisch gezien op een veiligere manier verkeerservaring opdoet.

Toch mooi dat sommigen precies weten te verwoorden wat je denkt. Sluit me hier volledig bij aan.

Hatsikidee ;) ;) ;)
 
Als jij wil motor rijden, dan ga je motor rijden!
Niks van aan trekken wat ze zeggen over eerst auto of eerst motor of whatever...
Ik ben ongeveer van de fiets op de motor gestapt zonder auto ervaring en alles gaat perfect :).
Auto rijden komt binnenkort wel..

succes
 
Zou eerst voor je auto gaan.. veel handiger qua spullen meenemen/ mensen meenemen etc.

Ik heb op mn 18e auto gehaald en 21ste motor :D
 
Hey meid,

GS500 wacht op je hoor ;) gwn voor je motor gaan :)
dankje wel moppie :P
Zou eerst voor je auto gaan.. veel handiger qua spullen meenemen/ mensen meenemen etc.

Ik heb op mn 18e auto gehaald en 21ste motor :D

welke spullen? welke mensen? ze regelen maar hun eigen vervoer.. als ik chauffeur wil worden doe ik toch echt de verkeerde opleiding... :W
 
Morgenn,

zit hier zo is te lezen. ik heb zelf eerst me auto rijbewijs gehaald op me 18e.
was op me 10e al aangestoken door me oom met motorrijden door als klein duimpi keer achterop te mogen!. mijn oom heeft vroeger ook eerst ze motorrijbewijs gehaald toen pas ze auto. deed hij wel wat langer over omdat hij motor gewend was.

maar nu ik sinds oktober me rijbewijs heb en sinds december me motortje. zeg ik F**k dat auto rijbewijs. als je eenmaal motorrijd wil je niet anders!! ITS JUST AMAZING.
autorijbewijs is alleen klein beetje handig als het weer oud hollands hoost!

sterkte verder met je behandelingen!
 
Laatst bewerkt:
ik heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen.

mijn advies is dan ook waarom zou je eerst B halen als je toch niet van plan bent gelijk een auto te kopen.

gewoon voor de motor gaan B kan je altijd nog halen.

(zelf eerst B gehaald na een jaar pas A maar heb na 3 jaar wel een motor te hebben nog steeds geen auto gehad)
 
Je hebt zelf al aangegeven dat het een passie voor je is en dat je er al 4 jaar mee bezig bent. Niet meer piekeren en over nadenken maar GEWOON DOEN!

Zelf ben ik iemand die alles helemaal probeert door te denken, en was dus ook 3 jaar bezig was met de gedachte om mijn A te halen alvorens het daadwerkelijk op te pakken. Toen ik het eenmaal had gehaald en voor het eerst op mijn eigen motor reed dacht ik voortdurend "Dit had ik 3 jaar eerder al moeten doen".

Gezien wat je allemaal hebt meegemaakt mag je je de lol die het motor rijden je kan geven niet ontzeggen. Je A halen? Gewoon doen!
 
Laatst bewerkt:
je moet zelf doen waar je je het beste bij voelt, zelf heb ik ook op mijn 18e gelijk mijn motor rijbewijs gehaald, heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs.
Zelf sta ik ook voor nu de keuze van of deze motor weg doen en mijn autorijbewijs halen, of een nieuwe motor kopen ( aangezien ik bijna vol vermogen mag =D )
ik heb aan de ene kant een auto is praktisch, maar een motor is toch een heel eigen iets, en merkte ook gister toen ik bij motoport was voor een nieuwe achterband dat ik me weer een klein kind voelde in een speelgoedwinkel.
als ik jou verhaal zo lees zou ik gewoon voor motor gaan, dat is waar je hart ligt en geniet ervan nu het kan. ik kan niet spreken over hoe het zit bij auto rijden, maar op de motor is het nooit saai, ik vind het altijd leuk om te rijden en geniet van elke meter die ik rij.
en denk dat iedereen hier kan vertellen dat jij precies het zelfde gaat krijgen.
 
Laatst bewerkt:
naar om te horen allemaal, ik ben zelf ook kanker patient en jong (26 jaar)

Ik kan je maar 1 advies geven, haal je motor, get a bike, en cruise de wereld over :) dat is wat ik zoveel mogelijk probeer te doen.

Wow.. De wereld is fckd up verdeeld man, ik bedoel niet dat iemand die verschrikkelijke ziekte gunt maar 26.. Pfff .. Ik ken je niet maar ik hoop dat je nog zoveel mogelijk kunt rijden kerel....

Chrzz
 
Gewoon je motorrijbewijs halen.
Al helemaal omdat in 2013 die nieuwe regeling ingaat......
En als het dan eens slecht weer is, dan is de bus pakken voor een keertje ook niet zo heel erg right?

Ik zelf ben nu ook bezig met motorrijbewijs, en doe het autorijbewijs meteen erachter aan. Wat maakt het uit, op je 18e heb je in de meeste gevallen geen auto nodig. Het is eerder handig.

Gewoon niet naar anderen luisteren is het beste, een keuze maak je voor jezelf, en niet voor andere ;)


En goed om te horen dat de 2e chemo ook goed gegaan is.

Sterkte en heel veel suc6 met het halen van je A'tje ! *O*
 
Wow.. De wereld is fckd up verdeeld man, ik bedoel niet dat iemand die verschrikkelijke ziekte gunt maar 26.. Pfff .. Ik ken je niet maar ik hoop dat je nog zoveel mogelijk kunt rijden kerel....

Chrzz
er zijn vormen die juist bij jonge mensen voorkomen..:P zoals ik er ook 1 van ben .. van 400 mensen per jaar krijgen mijn vorm maar.. terwijl er bijv tegen andere vormen 12 000 mensen per jaar staat.. :)

Hier trouwens binnekort een nieuwe helm kopen :).. heb er `1. maar het is een M ..terwijl ik een xs hoofd heb! :+ Voor brommer goed genoeg.. maar motor toch niet meer :P

Ik wil die rijlessen! hihi
 
Ha, heb het topic doorgekeken en heb er weinig aan toe te voegen.
Auto is praktischer qua sommige banen, qua gezin en qua feesten (een mooie jurk past niet in een motorpak, dus moet je je altijd op locatie omkleden). Maar motor is zoveel fijner!

Ik heb mij B gehaald op mijn 19e, en heb er in de 8 jaar daarna amper gebruik van gemaakt (was evengoed wel handig hoor: als student verhuis je 1x per jaar en da's makkelijker met een bestelbus). Maar in Amsterdam is een motor zoveel praktischer voor het gewone vervoer. Qua files, qua parkeren ea. Ik heb geen plannen voor een baan-met-auto of koters, dus die motor blijft. Bij pokkeweer gewoon je pak nog eens insprayen met waterafstotende meuk.
 
na lang wikken en wegen heb ik toch besloten even een eigen topic te openen voor advies..

Ik ben een dame van bijna 18 jaar.. En zit er over na te denken om mijn motorrijbewijs te gaan halen.. ik ben er eigenlijk zeker van.. maar toch iets in mij laat mij twijfelen hoe dolgraag ik het ook wil al 4 jaar lang..

Waarom geen auto?
Oh.. mijn auto wil ik best halen hoor..! Maar het verhaal is nog al lang..
Toen ik 9 was is mijn moeder ziek geworden uit huis gegaan etc etc.. ik heb de geaccepteerd ik kan er mee leven etc.. Maar heb dus nu al bijna 10 jaar lang een zware tijd achter de rug door alle gevolgen wat er mee speelde..
Ook heb ik dit jaar te horen gekregen dat ik kanker heb (overigens goed te genezen en wss eind september 2011 mee klaar).. Maar toch het is toch weer een slag waar je door heen moet en negativiteit..
Ik heb hier door besloten dat ik echt iets wil doen wat ik leuk vind.. ik heb nooit mijn passie in iets kunnen vinden.. nooit mijzelf kwijt gekund in iets.. en het gene waarin ik het kan.. is motorrijden..
dit is iets waar ik al 4 jaar naar uitkijkt..wat ik wil en kan.. en ik mezelf gelukkiger door voel..waarom het geluk en de passie langer uitstellen als nodig is?

Maar wat ik mij afvraag? Waarom is auto verstandiger om eerst te doen...?
De zinnen als in .. dat is handiger.., dat is veiliger.. etc die ken ik ondertussen wel.. Maar wie o wie kan mij het zo vertellen dat ik toch met auto moet beginnen?

Ik ben zelf al bij een rijschool geweest..en hun maakt het eigenlijk niet veel uit,..en begrepen mijn kant wel nadat ik alles had uitgelegd.. Maar waarom is het zo belangrijk om eerst auto te hebben?

Groetjes,
Bikechick

de meeste beginnen met auto RBW omdat een auto beter voorhanden is als een motor ;) ikzelf ben ook begonnen met auto omdat ik dan makkelijker overal kon komen middels de auto van mn moeder :9 daarnaast was motor voor mij geen noodzaak en ik vond het niet erg om het de winter over te tillen (ben jarig in september en was in december geslaagd voor auto). en je B al hebben voor je aan A begint heeft als enige voordeel dat je al enig verkeersinzicht hebt voor je AVD ;) verder voegde het i.m.o. niets toe.

ik zou het gewoon direct doen,, het A- tje dan hé want aangezien je er al 4 jaar naar zit te smachten,, kan ik me geen reden bedenken waarom je het niet zou doen ;)
 
Heb je nou al geheel antwoord op je vraag of nog niet? (Te veel om effe snel te lezen. :P )

Er is maar 1 vershilletje: je zult er wat langer over doen om je rijbewijs te halen, omdat je rij-instructeur je meer moet leren: verkeersregels.

Dat zal ie heel voorzichtig en langzaam opbouwen, want hij is er niet om jouw rem in te knijpen. In de auto kan ie gewoon op de rem stampen, nu rijdt ie achter je en kan ie alleen maar schelden in je oor. :P

Dusseh; heb je geld genoeg voor beiden doe je effe snel auto in een 10daagse cursus ervoor, zo niet -> snel je motor gaan doen. Have fun! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan