ik wil nieuwe banden!

ik wil ook nieuwe banden heb nu bt 010 achter en bt 012 voor maar die zijn op na 8000 km. Na 6000 ook al maar ik ben lekker doorgereden ik vond het niet slecht rijden op zich.

Bij motor port betaal je voor een setje michelin power road 180 + 240 min 15%
Dat is ongeveer 357 euro met omleggen. Maar overal zijn ze goedkoper. Bijvoorbeeld bij de hier genoemde adressen en SABRA etc.

Ik denk dat ik ze maar op internet bestel dan ben je rond de 250 kwijt voor de beste banden. En power road ongeveer 220 per set..

Iemand ervaring met daadwerkelijk bestellen etc
 
Ben erg nieuwsgierig of je zelf met deze banden op straat gereden hebt???
Ik wel en ben het compleet met redline eens, zelfs in de regen warmen deze banden nog rap op.Ik heb met mijn BT014's vaker oepsmomentjes gehad dan met mijn Supercorsa's.Zo dat is eruit, moest het ff kwijt :Y
Yups precies, helemaal gelijk. Een band die naarmate die vaker word opgewarmd minder grip levert en die niet eens fatsoenlijk warm word voor op straat. Dit zou ik idd echt aanraden , zeker nu het wat kouder begint te worden buiten.


MPP of Diablo's of qualifiers.. voor "gewone" rijders is dat allemaal meer als voldoende.
 
Ik had eerst Dunlop D208 er onder, slechte band met koud of nat weer, gleed erg snel weg. Ben nog nooit zovaak bijna van de weg af gevlogen als met de Dunlops. Met warm weer daar in tegen waren ze SUPER, goede grip, zeer fijn stuurgedrag
Na dit setje wil ik gaan voor de MPP 2CT, maar ik zou wel eens willen weten hoe die rijden met koud en nat weer in verhouding met de BT014?
Want ik rij namelijk de hele winter door, en met de dunlops ben ik echt vaak bijna gevallen, omdat ze niet opwarmen. Heb me zelfs paar x echt moeten redden door mijn voet op de grond te gooien. De BT014 daarintegen doet het prima, dus zou wel eens willen weten hoe dat met die MPP 2CT zit.

Heb nu ook een d208 erachter op liggen, met nat weer is die band levensgevaarlijk. Vol wegtrekken in zijn 3 is dikke wielspin. Om nog maar niet te spreken over de bochten :N

Houdt het wel weer spannend :) :]
 
Kijk eventueel eens bij www.motorxtra.nl
Dit zit in Kockengen (bij Breukelen) en heeft scherpe prijzen.
Bijv. een setje BT014 incl montage voor 305 euro. Als je met losse wielen komt is het nog wat goedkoper. Succes.

Setje Pilot Powers is 320 euri bij motorxtra
Zitten er bij mij al 9000 km tot volle tevredenheid onder en kunnen nog wel een kilometertje of 1500 mee op zijn minst.

Is mijn eerste setje mpp na diverse setjes van Bridgestone en ze voelen aan alsof je op rails rijdt zoveel grip.
 
Met al deze nattigheid zou ik voor banden kiezen die het zowel op droog als op nat wegdek goed doen:

Metzeler Roadtec Z6 of Michelin Pilot Road (rij ik nu mee op mijn FZ1, helemaal tevreden over, (nog) goede grip op nat wegdek en rij mijn steps aan de grond op droog asfalt :Y )
 
Bij mij komt er een nieuw setje Qualifiers onder. De opvolger dus van de D208. Deze schijnt meer grip te bieden dan de D208... ben dus benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Rij nu met BT020's... dus effe kijken wat het doet... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan