ik wil nieuwe banden!

andrea

Banned User
20 aug 2006
179
0
hallo,
ik wil nieuwe banden voor mijn r6
iemand een tip?
qualefire bt014 mpp,wat zou de beste zijn ,ik hou van goed bochtenwerk. :]
 
mpp staat wel hoog aangeschreven, lees anders ff de banden test op freaks. Mijn banden zijn beter dan ik kan rijden dus bt-14's doen het goed voor mij
 
ok thnx,
is er ook bekent waar je deze ergens goedkoop kan laten monteren?
 
mpp 2ct :P ..

ik ben er erg tevreden over !!.. sturen erg fijn..
zitten onder mn tl1000s..

je legt er wel wat voor neer mjah, je krijgt er ook
veel voor terug.. ik heb ze via ebay gekocht :9 ..

zijn ze stukke !! (lees:veel) goedkoper dan bij dealers..
had ze voor 280 thuis ipv 400(ex)bij de dealer..

:W
(50euro ofzo eronder knalle bij bedrijfje (ja ik weet t, nie goedkoop mjah))
 
www.debandenman.nl
http://www.novarota.nl (www.novarota.nl)
http://www.afsmotorsport.nl (www.afsmotorsport.nl)

en omleggen kan bij mij, 15 euro p wiel bij los wiel.
op de motor rond de 25.

voor de R6 zou ik gaan voor sportec m3 van metzeler of de pir diablo corsa, maar ook avon viper en qualifiers van dunlop zijn prima.
 
Michelin Pilot Power (het oude type), superbandjes :} :} . Met de 2CT heb ik geen ervaring, maar die heb ik op de openbare weg toch niet nodig.
 
Lekker gebruikte supercorsa's halen, bakken met grip voor weinag... erg weinag

Yups precies, helemaal gelijk. Een band die naarmate die vaker word opgewarmd minder grip levert en die niet eens fatsoenlijk warm word voor op straat. Dit zou ik idd echt aanraden , zeker nu het wat kouder begint te worden buiten.


MPP of Diablo's of qualifiers.. voor "gewone" rijders is dat allemaal meer als voldoende.
 
Kijk eventueel eens bij www.motorxtra.nl
Dit zit in Kockengen (bij Breukelen) en heeft scherpe prijzen.
Bijv. een setje BT014 incl montage voor 305 euro. Als je met losse wielen komt is het nog wat goedkoper. Succes.
 
Yups precies, helemaal gelijk. Een band die naarmate die vaker word opgewarmd minder grip levert en die niet eens fatsoenlijk warm word voor op straat. Dit zou ik idd echt aanraden , zeker nu het wat kouder begint te worden buiten.


MPP of Diablo's of qualifiers.. voor "gewone" rijders is dat allemaal meer als voldoende.


:Z . Je voelt toch tot hoever je kan gaan :? . Ik zie het probleem niet.

Nooit maar dan ook nooit problemen gehad met supercorsa's op straat, als ze niet warm genoeg zijn geven ze dat als je het gas er goed opzit netjes van te voren aan als het te hard dreigt te gaan.

Zelf in de eifel ontdekt toen het met bakken uit de lucht kwam hoe ongelovelijk hard je nog rond kan gaan met die bandjes!


Supercorsa's :} :} :} :}


70 euro 4000km rijden *O*


Maargoed in de winter kan je beter met pilot power's oid rijden.
 
Laatst bewerkt:
hey ik heb de dunlop qualifier onder mijn Fireblade sturen erg lekker.
uit testen blijkt dat ze langer meegaan dan BT014
We zullen but so far so good
 
ja dat voel je idd als je een noodstop moet maken en je komt aantal meters te kort

even je smiley terug kaatsen :Z dan ben je ook weer blij.



*D *O*

In de 80.000km die ik heb gereden heb ik volgens mij nog nooit een noodstop hoeven maken hoogstens 1. Liever uitwijken als remmen :) .

Maargoed dit is offtopic :P



:Z :P
 
*D *O*

In de 80.000km die ik heb gereden heb ik volgens mij nog nooit een noodstop hoeven maken hoogstens 1. Liever uitwijken als remmen :) .

Maargoed dit is offtopic :P



:Z :P


:Z :+

Dat weten wij dat uitwijken soms beter is maar je kunt niet meteen roepen ex circuit banden want het brengt genoeg risico mee (wat denk je van slechte demontage etc en dan gebroken staalkabeltjes etc.. )

maargoed ontopic..

Kijk even op wat voor soort banden mensen rijden die dezelfde motor hebben en wat voor rijstijl ze hebben :)

ik wil gewoon altijd grip, dan maar extra geld maar ik wil meer grip als dat ik aandurf..en ja ook dat komt op z'n einde :X
 
Ik had eerst Dunlop D208 er onder, slechte band met koud of nat weer, gleed erg snel weg. Ben nog nooit zovaak bijna van de weg af gevlogen als met de Dunlops. Met warm weer daar in tegen waren ze SUPER, goede grip, zeer fijn stuurgedrag vond ik, en kan je erg plat mee door de bocht. Toen maar eens overgeschakeld op BT014's. Grip met koud of nat weer was super vergeleken met de Dunlops, echt vele malen beter. Maar met warm weer kan je niet zo plat als met de Dunlops omdat je erg snel over de grens heen bent van de BT014 vind ik :? Tis me wel gelukt om met de 014's de stepjes aan de grond te rijden, maar meestal heb ik het idee dat ie wilt uitbreken als ik lekker plat ga (net geen step aan de grond), dan word ie wat instabiel achter. Vering anders afgesteld, heeft wel al veel geholpen, maar toch was de dunlop iets stabieler als je lekker plat gaat.

Na dit setje wil ik gaan voor de MPP 2CT, maar ik zou wel eens willen weten hoe die rijden met koud en nat weer in verhouding met de BT014?
Want ik rij namelijk de hele winter door, en met de dunlops ben ik echt vaak bijna gevallen, omdat ze niet opwarmen. Heb me zelfs paar x echt moeten redden door mijn voet op de grond te gooien. De BT014 daarintegen doet het prima, dus zou wel eens willen weten hoe dat met die MPP 2CT zit.
 
De MPP's staan wel bekend om de uitstekende natweer eigenschappen. Het karkas is wat steviger dan bij Bridgestone en daardoor dus iets meer geschikt voor een wat zwaardere motor, al doen ze het ook prima onder een lichte motor.

Ik ben weg van de MPP's. De 2CT nog niet geprobeerd. Wel een powerslide gemaakt op Assen met de MPP's. Wat mij verbaasde: het enorme grensbereik van deze band. Er zit echt een enorm gebied tussen glijden en crashen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan