Ik wil rijden!!!

Ghost RRider

MF'er
3 sep 2007
66
0
Weesp
Beste MF'ers,

ik heb 14 januari m'n rijbewijs gehaald, maar heb nog geen meter op de motor gereden.
M'n ma vindt het namelijk nog maar gevaarlijk op de weg met deze weersomstandigheden en haar lijkt het verstandiger om hem daarom pas vanaf maart verzekeren. -O- Weten jullie misschien een goeie smoes om dr toch zover te kunnen krijgen? :P Naar mijn argumenten wil ze niet luisteren... heb er echt onder te lijden ;(
PS: dan moet je ook nog is een 600 RR in de garage hebben staan, ken je dat...

GRTZ
 
Heel goed argument: als je hem niet onmiddelijk verzekerd krijg je een dikke boete van zo'n 300 euro: iedereen die een motorrijtuig bezit is verplicht deze minimaal WA verzekerd te hebben, of'tie nu op de weg komt of niet!

Het mooie van deze smoes is dat het nog waar is ook
 
Juist nu leer je erg veel op je bike, heb je in de zomer alleen maar profijt van!!!

Gek dat je niet mag rijden en dus mag leren, maar ja je bent de 18jaar voorbij dus lekker laten lullen die moeder van je en gaaaaaaaaaaaaaan.
 
Jah maar weet je wat het is ScubaRider... hij is geschorst (uit de verzekering dus) en volgens mij is t dan niet zo dat je een boete krijgt. Overigens: de schorsing moet minimaal 3 maanden ingesteld zijn, maar daar ben ik al zowat een maand overheen. Kijk naar het weertje vandaag... verleidelijk of niet dan :P
 
Jah maar weet je wat het is ScubaRider... hij is geschorst (uit de verzekering dus) en volgens mij is t dan niet zo dat je een boete krijgt. Overigens: de schorsing moet minimaal 3 maanden ingesteld zijn, maar daar ben ik al zowat een maand overheen. Kijk naar het weertje vandaag... verleidelijk of niet dan :P

haal dat ding uit de schorsing en verzeker hem :?
f*ck it wat je moeder zegt :+
 
Als je slim bent ga je juist nu rijden,doordat je net begint is het weer voor jou een reden om het niet al te gek te maken en dat is als je net rijd niet verkeerd.
Voordeel als straks het mooie weer er is, heb je al wat van de broodnodige ervaring.
Veel mensen denken als ze het papiertje hebben nu kan ik rijden, mis dus van af dat moment ga je leren rijden succes.
 
Maar je hebt dan deze winter toch ook gelest? Als het het weer een beetje goed is (niet glad; geen storm) kun je best gaan.

Zo zijn moeders blijkbaar. Mijn moeder vind het doodeng dat ik ben begonnen met lessen en ik ben al 30 jaaaaren 18.
 
Laatst bewerkt:
Het ergste is dat ik nog thuis woon en dat m'n ouders die motor hebben betaald (voorgeschoten dan). Als ik hem zelf had betaald was het volgens mij absoluut geen probleem geweest...
M'n ouders zijn ook de moeilijkste niet en als t aan me pa had gelegen had ik er gelijk al op gereden :P
 
Je hebt een stoere naam en je mag niet van je moeder, moest ik wel een beetje om lachen.

Maar ben het wel een beetje met haar eens. Ik heb zelf ook net mijn rijbewijs en ook direct een GSX-R gekocht. Het enige waar ik de laatste tijd aan denk is aan die motor.
Word er zelf ook helemaal gek van. Maar omdat het nu steeds nat op de weg is en die motor toch aardig wat power heeft ben ik bang dat ik mezelf onderuit rij. Dit kan ook in de zomer/voorjaar gebeuren, maar toch niet zo snel.
Ik wacht daarom ook nog maar even netjes. Als ik een cb-tje had gehad dan was ik wel gaan rijden, maar nu toch nog maar even wachten.

En het is zo maart, of misschien is het over een paar weken al echt voorjaar.
 
Vanaf november me rijbewijs + motor, en al 2.500 km gereden, door weer en wind, je moet het toch een keer leren? of blijf je altijd thuis als het wat harder waait?

leuk is anders, dat wel zeker met windvlagen en veel regen :)

En morgen word het hopelijk ook mooi weer :) Motor rijden blijft altijd een risico, als je je bewust bent van de weersomstandigheden en dus ook het effect van deze op het wegdek, rijstijl aanpassen en je kan gewoon rijden..

rijd je in een gebied langs de kust waar harde windstoten zijn en windkracht 8 raad ik het je wel af trouwens... :$
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn idd goeie argumenten om toch te kunnen rijden, ik ga het zo is ff vertellen allemaal :P Altijd die bezorgde moeders die in de weg zitten hea ;)
 
Het is toch prima weer om te rijden. Heb vandaag 200km gereden en het leek wel voorjaar. Beetje wind dat wel.

En mensen die hun rijbewijs halen en vervolgens een motor kopen waar ze eigenlijk niet op durven rijden daar snap ik helemaal niets van. Je hebt meer lol op een minder 'stoere' fiets waar je goed op kan leren rijden dan op je topsport waar je de bocht niet mee door durft. Ik moet ook altijd een beetje lachen als ik weer zo'n sjakie op zijn fireblade buitenom inhaal.
 
Wouter niet gaan schelden he! :P Het ligt absoluut niet aan mij, want ik ben echt niet bang ;)
Ik heb zelfs in de winter door weer en wind af moeten rijden en heb inmiddels al 11 jaar cross/trial ervaring. Ik weet het... op de weg is t anders, maar nogmaals: I'm not afraid.
Je moet gwn je grenzen kennen en aan de motor leren wennen, daar draait alles om bij motor rijden. In het begin zullen die grenzen niet al te hoog liggen dus ga je er automatisch naar rijden. Ik ben niet zo iemand die boven m'n "kunnen" gaat rijden.
 
Wouter niet gaan schelden he! :P Het ligt absoluut niet aan mij, want ik ben echt niet bang ;)
Ik heb zelfs in de winter door weer en wind af moeten rijden en heb inmiddels al 11 jaar cross/trial ervaring. Ik weet het... op de weg is t anders, maar nogmaals: I'm not afraid.
Je moet gwn je grenzen kennen en aan de motor leren wennen, daar draait alles om bij motor rijden. In het begin zullen die grenzen niet al te hoog liggen dus ga je er automatisch naar rijden. Ik ben niet zo iemand die boven m'n "kunnen" gaat rijden.

Nee was meer in het algemeen en na het lezen van de reactie van mckay dan naar jou. Jij moet gewoon stoppen met naar je moeder te luisteren en gaan :]
 
Het ergste is dat ik nog thuis woon en dat m'n ouders die motor hebben betaald (voorgeschoten dan). Als ik hem zelf had betaald was het volgens mij absoluut geen probleem geweest...
M'n ouders zijn ook de moeilijkste niet en als t aan me pa had gelegen had ik er gelijk al op gereden :P

[pussy]
ok...bewerk je pa en laat hem je moeder overtuigen.[/pussy]

je zou natuurlijk ook zelf tegen je moeder in kunnen gaan...niks te vrezen toch :?
ik bedoel....je bent niet met haar getrouwd hoor _O-
 
Jah maar die is er zwaar van overtuigd dat er geen overeenkomsten bestaan tussen raggen in het zand, te balanceren op een motor en op de weg tussen het zogenamde "drukke verkeer" te rijden, je kent het wel... :S Wordt je doodmoe van. Zelf heeft ze al decennia geen auto meer gereden...
 
Gewoon lekker rijden! Heb vandaag al genoeg motoren weer op de weg gezien! Dus waarom zou je als je je rijbewijs net heb, niet ff een lekker rondje rijden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan