Ik wordt depressief

Sidewinder

MF veteraan
13 feb 2003
2.611
0
Omdat me motor nu al een week bij de garage staat. :(
En waarom omdat me achterlicht stuk is :(
Zit nu 2 uur per dag in de trein, en zie overal motorrijders van het mooie weer genieten terwijl ik me zit te ergeren aan een trein die weer eens te laat is. Kan ik een keer een auto lenen, sta ik in de file en zie alle motoren vrolijk door de file slingeren.


ff uitleg

Vorige week dinsdag me fiets weggebracht omdat zelfs na het plaatsen van een nieuwe spannings regelaar en dynamo (is een geheel bij mijn fiets), om de 50 km me achterlicht het begeeft. Zou dus wel aan de fitting liggen, was zo gemaakt.

Sinds dien alleen maar slecht nieuws, nieuwe spannings regelaar bleek binnen 500 km weer overleden. Er wordt nu nog steeds gezocht naar een oorzaak die maar niet gevonden wordt. Iedere dag bel ik vol hoop naar MC-Kruisinga om te vragen of er al iets bekent is, maar helaas.

Enige positieve is dat alles gelukkig nog net binnen de garantie valt.
 
klinkt bekend, dat achterlicht probleem.
Had ik ook gehad op mijn gsx f uit '96.
Elke keer dat achterlicht dat kapot gaat.
Ik heb dat toen verholpen door het hele achterlicht 'in rubber' te hangen.
Gewoon door uit een oude binnenband (trapfiets) twee ringetjes te knippen en
die over de twee bouten te schuiven en daarna het achterlicht weer te monteren.

Had bij mij geholpen, daarna nooit meer een nieuw lampje nodig gehad.

Er is trouwens al ooit een topic over geweest op dit forum.
Zoekt en gij vindt zult *D
 
Je verlichting krijgt toch voeding via de accu en niet rechtstreeks van de dynamo? Als er dan inderdaad zoveel spanning op het achterlicht komt dat deze doorbrand lijkt het mij dat de accu hier ook niet beter van wordt. Anyway, gelukkig binnen de garantie en hopelijk is 'ie snel weer in orde.
 
Dynamo is de laatste keer 500 km geleden ook vervangen doordat die kapot gegaan was door de spannings regelaar.
 
Zolang het binnen de garantie valt kost het je niets, behalve een hoop frustratie. Maar als ik jou was zou ik toch eens bij een andere dealer naar dit euvel informeren, of er een topic aan wijden want echt normaal is dit natuurlijk niet.
 
Vraag me inderdaad ook af of de dealer dit niet anders had kunnen oplossen.

Maar het feit bleift dat erin 500 km een nieuwe spannnings lader is overleden, dit zal toch niet veroorzaakt worden door een verkeerd opgehangen achterlicht ????

Kreeg iig wel de in druk dat ze diverse dingen geprobeert hadden, maar ik ben echt een totale leek op het gebied van motor techniek zelf ketting spannen laat ik doen zolang de fiets in de garantie zit. (leuk hoor opleiding werktuigbouwkunde, en nog niet eens behoorlijk leren hoe de belangrijkste werktuig van de wereld in elkaar zit.)
 
Vraag me inderdaad ook af of de dealer dit niet anders had kunnen oplossen.

Maar het feit bleift dat erin 500 km een nieuwe spannnings lader is overleden, dit zal toch niet veroorzaakt worden door een verkeerd opgehangen achterlicht ????

Kreeg iig wel de in druk dat ze diverse dingen geprobeert hadden, maar ik ben echt een totale leek op het gebied van motor techniek zelf ketting spannen laat ik doen zolang de fiets in de garantie zit. (leuk hoor opleiding werktuigbouwkunde, en nog niet eens behoorlijk leren hoe de belangrijkste werktuig van de wereld in elkaar zit.)

is een 'leenfietsje' geen optie als het toch nog lang gaat duren??

John :)
 
Waarom heeft bijna niemand een avatar in dit topic ? nwe mode :?

on topic : hee alles heeft zijn voordelen : dalijk wel weer extra lekker :] als hij het doet
 
heb ook al eens 2 keer een nwe spanningregelaar gehad omdat men vergat ook ff een nwe accu te monteren, de een helpt de ander dan wel weer om zeep...
 
Sinds wanneer hebben we leraren Nederlands die lopen te zeiken !!!!!

al schrefen schreiven met een K. iedereen snapt het toch !!!!!!!
 
Sinds wanneer hebben we leraren Nederlands die lopen te zeiken !!!!!

al schrefen schreiven met een K. iedereen snapt het toch !!!!!!!

mwa je ziet wel steeds vaker mensen ik WORDT schrijven, ik vind het opzich wel terecht dat olaf wat zegt, soms maak ik zelf ook schrijf fouten die ik niet meer opmerk, ben blij als iemand me er dan weer op wijst.
 
Op woensdag 17 september 2003 16:10 schreef CK het volgende:mwa je ziet wel steeds vaker mensen ik WORDT schrijven, ik vind het opzich op zich wel terecht dat olaf Olaf wat zegt. Soms maak ik zelf ook schrijf fouten schrijffouten die ik niet meer opmerk. Ik ben blij als iemand me er dan weer op wijst.



:+


[me]Deltabox heeft weer eens "zo'n dag"[/me]
 
Wel sneu voor Sidewinder, overigens.

[me]Deltabox moest het dit jaar ook een tijdje zonder fiets doen[/me]
 
Ik wordt depressief.

Nee hoor je bent het al.
Maar ja ik spreek dan ook uit jaren ervaring.
 
een dynamo die een spannings regelaar omzeep help kan ik in komen
een paar wikkelingen te weinig en je spanning is te hoog.
maar kan iemand mij uitleggen hoe een spanningsregelaar een dynamo sloopt ?
 
Heb sinds gister middag wel een leen fiets gekregen, deze moet helaas morgen middag weer terug.

En waarom me fietsje nog niet klaar is ? De oorspronkelijke dynamo is naar een of andere dynamo boer, die hefft hem gereviseert maar kruisinga heeft geen tijd gehad om hem op te halen.

Gister even babbeltje wezen maken, probleem met het achterlicht uitgelegt en dat een paar stukjes rubber het misschien zouden oplossen. Had eens een onbekende verkoper aan het woord en die heeft er meteen werk van gemaakt. Als het goed is is vrijdag middag me fietsie klaar (al geloof ik daar weinig van).
 
Op donderdag 18 september 2003 08:24 schreef Sidewinder het volgende:
Heb sinds gister middag wel een leen fiets gekregen, deze moet helaas morgen middag weer terug.

En waarom me fietsje nog niet klaar is ? De oorspronkelijke dynamo is naar een of andere dynamo boer, die heeft hem gereviseerd maar Kruisinga heeft geen tijd gehad om hem op te halen.

Gister even babbeltje wezen maken, probleem met het achterlicht uitgelegd en dat een paar stukjes rubber het misschien zouden oplossen. Had eens een onbekende verkoper aan het woord en die heeft er meteen werk van gemaakt. Als het goed is is vrijdag middag me fietsie klaar (al geloof ik daar weinig van).

En nou maar hopen dat hij vrijdagmiddag echt klaar is...
 
Nee dus, kon gelukkig wel de leen diversion houden voor het weekend, maar die slijtboutjes zitten daar zo laag van, wil ze er toch niet onderuit rijden voor ie terug gaat.

Wat een verschil zeg gsx-f van 96 met een 2003 ? diversion. Ok tuurlijk is mijn eigen fiets sportiever en gaan de bochten wel harder, maar dit ding gooi je dus echt met 2 vingers in je neus de bocht in. Met eigen fiets krijg ik echt de steppies niet aan de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan