ik wordt echt helemaal gek van onzinboetes!!

Andy-Marf

MF veteraan
23 mei 2004
4.038
3
Haarlem
ik heb het zo gehad met boetes zonder dat ik weet dat ik iets fout doe!!

eerst kreeg ik een boete voor "het oprijden van een stoep" :?
sorry dat ik m'n motor wou parkeren :( agent vond dat ik hem maar de stoep op moest duwen....eikel!

laatst kreeg ik een bekeuring voor "het te laat verzekeren van m'n motor"...
ik heb hem op de dag dat ik hem ging ophalen bij de dealer verzekerd, maar hij was al een paar weken eerder op m'n naam gezet (jezus, ik moest even op m'n geld wachten en de motor moest nog een paar aanpassingen krijgen voordat ik hem ophaalde)
krijg ik G@#$%^&* een boete van 320 euro!! :r

en nu krijg ik een donatieformulier voor 95 euri in m'n bus omdat ik "andere richting als voorsorteervak heb gevolgd op een kruising"
nou mag ik me dus ook niet meer vergissen... ik dacht dat ik linksaf moest en bleek rechtdoor te zijn, beide stoplichten gingen op groen, dus ik geef even gas en rij rechtdoor lang voordat de eerste auto optrok.....ja echt een misdaad he!!

kijk als ik te hard rij en ik krijg een boete, dan baal ik maar betaal ik de boete gewoon, had ik me maar aan de snelheid moeten houden.

maar ik doe nu echt totaal onbewust blijkbaar dingen fout.
wat een land dat je voor alles gestraft wordt meteen. :r
ze hebben echt geld nodig blijkbaar.

wordt er echt ziek van gewoon!
 
Ze moeten ergens geld aan verdienen. Tjsa zo iemand met een R1 zal wel geld hebben denken ze dan ;)

Nee erg sneu hoor, maar die laatste boete zullen ze je gestuurd hebben omdat ze het niet kunnen hebben dat motoren altijd vooraan staan bij het stoplicht of zoiets. Die van de stoep vinnik wel heel sneu, en de verzekering, tsja ze verwachten zeker dat je je motor totall loss chrased terwijl hij nog bij de dealer staat ofzo :?

triest hoor
 
Niet in de verzekering joh, wat vreemd van die hoge boete.... :Z

En voor de rest ligt er ook aan hoe en met welke snelheid je alles doet he :+
 
Ze kunnen beter boeven gaan vangen.

Laatst ook een politie motor tegen het verkeer in zien rijden. Wou mij aanhouden. En dat mag dan ineens weer wel.
 
ik heb het zo gehad met boetes zonder dat ik weet dat ik iets fout doe!!

eerst kreeg ik een boete voor "het oprijden van een stoep" :?
sorry dat ik m'n motor wou parkeren :( agent vond dat ik hem maar de stoep op moest duwen....eikel!
Dan heb je waarschijnlijk iets waarvoor hij je niet kon pakken in zijn ogen fout gedaan.
laatst kreeg ik een bekeuring voor "het te laat verzekeren van m'n motor"...
ik heb hem op de dag dat ik hem ging ophalen bij de dealer verzekerd, maar hij was al een paar weken eerder op m'n naam gezet (jezus, ik moest even op m'n geld wachten en de motor moest nog een paar aanpassingen krijgen voordat ik hem ophaalde)
krijg ik G@#$%^&* een boete van 320 euro!! :r
Het is niet normaal dat een motor direct op jouw naam wordt gezet. Die rekening zou ik naar de dealer sturen als hij je niet in kennis heeft gesteld van het moment waarop hij hem op jouw naam zette.
en nu krijg ik een donatieformulier voor 95 euri in m'n bus omdat ik "andere richting als voorsorteervak heb gevolgd op een kruising"
nou mag ik me dus ook niet meer vergissen... ik dacht dat ik linksaf moest en bleek rechtdoor te zijn, beide stoplichten gingen op groen, dus ik geef even gas en rij rechtdoor lang voordat de eerste auto optrok.....ja echt een misdaad he!!

Rij je met een bler pijp?

kijk als ik te hard rij en ik krijg een boete, dan baal ik maar betaal ik de boete gewoon, had ik me maar aan de snelheid moeten houden.

maar ik doe nu echt totaal onbewust blijkbaar dingen fout.
wat een land dat je voor alles gestraft wordt meteen. :r
ze hebben echt geld nodig blijkbaar.

wordt er echt ziek van gewoon!

Welkom in Nederland.
 
laat mij maar niet beginnen aub
iedereen op de MF weet hoe ik erover denk

maar morgen komt mijn nieuwe kentekenhouder binnen

no comment
 
Als jij nou es lekker door gaat zo, dan hoeven ze het bij mij niet meer te halen... :P


Ps, dat te laat verzekeren is bull! Neem aan dat je die wel weg kunt lullen... ;)
 
Als jij nou es lekker door gaat zo, dan hoeven ze het bij mij niet meer te halen... :P


Ps, dat te laat verzekeren is bull! Neem aan dat je die wel weg kunt lullen... ;)

ik heb het bijna naar de rechter laten komen
je gaat het niet winnen doe maar niet eens proberen
betaal gewoon 320 euro en steek een politiewagen in de fik
kijk iemand in NL is al aardig bezig zag ik laatst op tv hehe
 
Dan heb je waarschijnlijk iets waarvoor hij je niet kon pakken in zijn ogen fout gedaan.Het is niet normaal dat een motor direct op jouw naam wordt gezet. Die rekening zou ik naar de dealer sturen als hij je niet in kennis heeft gesteld van het moment waarop hij hem op jouw naam zette.Rij je met een bler pijp?Welkom in Nederland.

ik heb die boete van verzekering ook aangevochten,...zit hier nog middenin, moet de dealer (Motoport Den Haag, het zal 'ns niet he!) ook aansprakelijk stellen.

en ik heb een Laser Duotech op m'n R1, niet echt bler dus (reed trouwens niet hard ofzo, trok alleen wat vlot op)
 
ik heb die boete van verzekering ook aangevochten,...zit hier nog middenin, moet de dealer (Motoport Den Haag, het zal 'ns niet he!) ook aansprakelijk stellen.
Schriftelijk met aangetekende brief en dezelfde brief naar de officier met begeleidend schrijven.
en ik heb een Laser Duotech op m'n R1, niet echt bler dus (reed trouwens niet hard ofzo, trok alleen wat vlot op)
Dat hebben ze dan niet kunnen meten, maar hebben je ipv te hard rijden die prent gegeven. Zo heb ik eens in 3 minuten 3 bekeuringen voor geen richting aangeven gehad. Die lulletjes konden me niet bijhouden en dus geen snelheid meten en toen deden ze het maar zo.
 
ik heb het bijna naar de rechter laten komen
je gaat het niet winnen doe maar niet eens proberen
betaal gewoon 320 euro en steek een politiewagen in de fik
kijk iemand in NL is al aardig bezig zag ik laatst op tv hehe

ik betaal het niet!

al moet ik gaan zitten, ik heb niks verkeerd gedaan.
heb netjes m'n verzekering omgezet bij inruil.
is een principekwestie,

haat dit soort onzin onrecht!
 
Het is niet normaal dat een motor direct op jouw naam wordt gezet. Die rekening zou ik naar de dealer sturen als hij je niet in kennis heeft gesteld van het moment waarop hij hem op jouw naam zette.

zodra je de motor op je naam hebt staan heb je 24 uur om hem te verzekeren
idnerdaad, gekloot van de dealer dus
 
zodra je de motor op je naam hebt staan heb je 24 uur om hem te verzekeren
idnerdaad, gekloot van de dealer dus

Ik kan aantonen dat de ik de motor later pas heb afgerekend, hij was nog niet eens van mij toen ie op m'n naam werd gezet!

dit is nogal het doel voorbijschieten van de wet zeg,

ga ik ook tegen de rechter zeggen, dan veroordeeld hij me maar,
heb ik in ieder geval m'n zegje gedaan :(

kutsysteem in dit land ook!
ben het zat!
 
Dat hebben ze dan niet kunnen meten, maar hebben je ipv te hard rijden die prent gegeven. Zo heb ik eens in 3 minuten 3 bekeuringen voor geen richting aangeven gehad. Die lulletjes konden me niet bijhouden en dus geen snelheid meten en toen deden ze het maar zo.

en de regering het maar vreemd vinden dat het respect voor de politie door het toilet gespoeld is!

heb je het aangevochten? dit lijkt toch wel erg op pesten zeg
 
Ik zou zeker de eerste twee prenten aanvechten, en dikke vette bezwaarschriften schrijven. Een motor de stoep op duwen..... neem maar mee de rechtbank in, en laat de rechter hem maar even weer naar buiten duwen, en ja, ook over de drempels... Deze zou ik zeker tot in de rechtbank aanvechten.

Boete twee is helemaal naadje, maar helpt jouw motorzaak je niet dan? Even een verklarinkje schrijven dat ze inderdaad fout zaten administratief gezien dan....
Mijn dealer zou dat zeker doen, zeker weten, ik ben al eens eerder vreselijk door ze gematst op een soortgelijke manier.

Boete drie is inderdaad erg flauw, maar ik denk dat je daar weinig mee kan. Sowieso aanvechten natuurlijk, je weet tenslotte maar nooit of de persoon die jouw brief leest wel verstand van motorfietsen en verkeerssituaties heeft ( en dat geld net zo goed voor boete 1 en 2 trouwens ) en dat zulke dingen voorkomen, anders gewoon vette pech en betalen, maar die eerste, zeker aanvechten, het zal de moeite waard blijken, en zoveel moeite kost het ook weer niet.
 
Ik kan aantonen dat de ik de motor later pas heb afgerekend, hij was nog niet eens van mij toen ie op m'n naam werd gezet!

dit is nogal het doel voorbijschieten van de wet zeg,

ga ik ook tegen de rechter zeggen, dan veroordeeld hij me maar,
heb ik in ieder geval m'n zegje gedaan :(

kutsysteem in dit land ook!
ben het zat!

Nogmaals, jij bent niet fout geweest, maar de dealer dus de dealer mag betalen of gaan zitten. Wat hij wil. zorg dat je heeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk de schuld bij de dealer legt door duidelijk te stellen dat jij geen toestemming hebt gegeven op die datum de motor op jouw naam te zetten.
 
Nogmaals, jij bent niet fout geweest, maar de dealer dus de dealer mag betalen of gaan zitten. Wat hij wil. zorg dat je heeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk de schuld bij de dealer legt door duidelijk te stellen dat jij geen toestemming hebt gegeven op die datum de motor op jouw naam te zetten.

thanks voor de tip,

ben ook zeker van plan dit te doen.
maar het gaat mij om het gebrek aan redelijkheid bij onze overheid,
en dan heb ik het nu alleen nog maar over boetes, de lijst is natuurlijk ongekend lang |(
 
thanks voor de tip,

ben ook zeker van plan dit te doen.
maar het gaat mij om het gebrek aan redelijkheid bij onze overheid,
en dan heb ik het nu alleen nog maar over boetes, de lijst is natuurlijk ongekend lang |(

Hehe. Je hebt 1 probleem. Jij hebt je handteking moeten zetten op een formulier van de rdw om de motor op je naam te zetten. Als je dat hebt gedaan op een blanco formulier wat later is ingevult ben je dom, maar dat begrijpt een rechter wel. Heb je dat niet gedaan en hebben ze een handtekening vervalst hebben ze valsheid in geschrifte gepleegd (doen ze wel vaker hoor). Dan wordt het echt leuk.
 
Hehe. Je hebt 1 probleem. Jij hebt je handteking moeten zetten op een formulier van de rdw om de motor op je naam te zetten. Als je dat hebt gedaan op een blanco formulier wat later is ingevult ben je dom, maar dat begrijpt een rechter wel. Heb je dat niet gedaan en hebben ze een handtekening vervalst hebben ze valsheid in geschrifte gepleegd (doen ze wel vaker hoor). Dan wordt het echt leuk.

dan wordt het dus echt leuk, want ik ben niet dom ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan