ik wordt zo kots ziek van die Koos Spee

Wat moet er met koos gebeuren?

  • laten leven?

    Stemmen: 11 15,9%
  • 20 jr opsluiten?

    Stemmen: 1 1,4%
  • vogelvrij de bijlmer insturen?

    Stemmen: 10 14,5%
  • afschieten?

    Stemmen: 47 68,1%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Kijk je er moeten natuurlijk bepaalde regels zijn, en hier zal je je toch tot op zekere hoogte aan moeten houden. Zo niet dan wordt het immers een gekkenhuis?

Maar die koos Spee komt altijd zo heilig over he, en behandeld iedereen net als kinderen, het is logisch dat wanneer je op een lege snelweg eens 140 rijd in plaats van 120.

Maar nee, dan breng je meteen de verkeersveiligheid in gevaar.

Een goede vriend is een keer echt helemaal in elkaargeslagen, 4 weken in het ziekenhuis, dader kreeg 540 euro boete.

Hij rijd een keer s'nachts op een lege snelweg 60 km te hard, beetje veel maar was om drie uur in de nacht, en krijgt 750 euro boete!!!
 
Nja, goed ik heb eigenlijk weinig zin meer in de discussie, heb me er flink over opgewonden, maar ik doe het niet meer. Ik wil hardrijden etc. absoluut niet goedpraten maar wie weet hebben ze wel gelijk ofzo :? Ik weet het niet meer hoor O-)
Dat je je aan de regels moet houden, ok. Maar waarom vindt justitie de ene overtreding belangrijker dan de andere? Het is belachelijk hoeveel nadruk er ligt op snelheidsovertredingen.
 
- Er zijn regeltjes in het land waar je je aan moet houden...
Dit zegt niets. Zelfs de regering zelf is niet in staat zich aan de regels te houden. Dus kennelijk zijn er redenen om je er niet altijd aan te houden. Bovendien, dat ik hier geboren ben wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Te hard rijden is actief verzet.... ;)

- Op bijna alle plaatsen is het zinvol om de snelheid zoveel mogelijk terug te dringen want ik kom liever heelhuids thuis dan dat ik doodgereden word
We kunnen ook met z´n allen weer gaan lopen. Ook paard en wagen moeten we verbieden, want daar ga je ook dood aan. Oftewel, zinloos... Er is een grens, deze is getrokken bij 120. Prima, maar ga niet lopen zeuren over 20 km meer of minder.

- Er wordt door de gemeenten heel goed gekeken of het op alle plaatsen mogelijk is er 30 of 60 km van te maken i.p.v. bv 50 of 80
Nee, er wordt naar mijn idee niet goed gekeken.

- De regeltjes zijn voortgekomen uit maatschappelijk belang en zodoende dus geaccepteerd. Het is lomp om te hard te rijden want je overtreedt dan gewoon de wet. De vergelijking: Als je bijvoorbeeld adviessnelheden invoert i.p.v. maximumsnelheden dan zou dat betekenen dat je in wezen ook zoveel mag drinken als je wil voor je achter het stuur gaat zitten want dan kun je het blijkbaar voor jezelf ook inschatten of het wel of niet teveel is ("te hard is" in de analogie).
Bij ieder biertje word o.a. je vermogen om goed te beslissen negatief aangetast. Bij harder rijden niet. Ook onder de 120 moet ik beslissen of die snelheid wel gepast is. Minder dan geen biertjes gaat niet... Oftewel ik moet altijd het risico inschatten met snelheid. Dus zolang ik dat onder de 120 kan, kan ik dat ook nog wel bij 140.

Duidelijk, argumenten genoeg, maar ook argumenten daartegen weer. Overal is vaak wel wat voor te zeggen. Punt is dat de prioriteiten nu in ieder geval verkeerd liggen.
 
Ik zou Spee wel eens een keer met 50 km/u over de motorkap willen lanceren en vervolgens een keer met 56 km/u,ben benieuwd naar zijn ondervindingen met het oog op de "verkeershandhaving",of zou ie toegeven dat het eigenlijk geen ruk uitmaakt,die achterbakse zakkenvullende hypocriet :X
 
Kunnen we de nazi's buiten de discussie houden? Volgens mij hebben die hier iets mee te maken hebben (anders dan dat ze snelwegen hebben uitgevonden).

Het zou trouwens de meeste mensen sieren als ze nu eens met echte argumenten komen i.p.v. van die borrelpraat en beblaat/gebral die ik hier al 3 pagina's moet doorworstelen. B|

Tip: Speel nu eens niet op de man maar op het onderwerp zelf en laat die emoties effe thuis. :]
 
Kijk je er moeten natuurlijk bepaalde regels zijn, en hier zal je je toch tot op zekere hoogte aan moeten houden. Zo niet dan wordt het immers een gekkenhuis?

Maar die koos Spee komt altijd zo heilig over he, en behandeld iedereen net als kinderen, het is logisch dat wanneer je op een lege snelweg eens 140 rijd in plaats van 120.

Maar nee, dan breng je meteen de verkeersveiligheid in gevaar.

Een goede vriend is een keer echt helemaal in elkaargeslagen, 4 weken in het ziekenhuis, dader kreeg 540 euro boete.

Hij rijd een keer s'nachts op een lege snelweg 60 km te hard, beetje veel maar was om drie uur in de nacht, en krijgt 750 euro boete!!!

het verkeersbeleid is naar mijn idee uit zijn verband getrokken in verhouding met andere zaken.
kunnen ze Spee niet 'promoveren' tot minister van justitie ofzo?
dan heeft zijn hart voor de zaak nog beetje nut.

Ken die niet investeren in die catchcan inplaats van laserpistolen? dan kenne ze teminste nog wat nuttigs controleren i.p.v. alleen de snelheid.
ik bedoel, ik heb netjes me zaakies voormekaar, i.t.t. mensen die gewoon onverzekerd rondrijden bijv.
 
Ik zou Spee wel eens een keer met 50 km/u over de motorkap willen lanceren en vervolgens een keer met 56 km/u,ben benieuwd naar zijn ondervindingen met het oog op de "verkeershandhaving",of zou ie toegeven dat het eigenlijk geen ruk uitmaakt,die achterbakse zakkenvullende hypocriet :X
oeehhh...mag ik kijken?
neem ik de koek en zopie voor me rekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan