ik wordt zo kots ziek van die Koos Spee

Wat moet er met koos gebeuren?

  • laten leven?

    Stemmen: 11 15,9%
  • 20 jr opsluiten?

    Stemmen: 1 1,4%
  • vogelvrij de bijlmer insturen?

    Stemmen: 10 14,5%
  • afschieten?

    Stemmen: 47 68,1%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Kijk, dit klinkt nu interessant. Wat bedoel je precies met vrijgeven? Ik heb namelijk zelf altijd zoiets van waarom eigenlijk geen adviessnelheden op veel plaatsen (in Duitsland hebben ze dat ook op de snelweg :} ). Ik vind niet dat het dan een vrijbrief moet zijn om overal maar zo hard mogelijk te rijden, maar ik vind die snelheids"beperkingen" altijd zo overdreven. Wie bepaalt er wat wel of niet goed voor je is? De overheid? Die stellen die regels in. Maar op basis waarvan? Het is veiliger :? Dan vind ik dat we net zo goed met 50 over de snelweg moeten kunnen rijden, dat is toch nog veiliger, en datzelfde geldt voor 30? waarom geen 20 per uur? nog veiliger toch?

Ik wil maar zeggen: ik vraag me wel eens af of het grootste deel van de ongevallen daadwerkelijk gebeurt door te hoge snelheid. Ik vind het nog steeds een subjectief begrip. Als je op een lege snelweg rijdt is het heel anders dan wanneer je omsloten wordt door verkeer op een vierbaans snelweg, daar pas je je snelheid dan wel op aan. Ik denk (mind: DENK) dat veel meer ongelukken gebeuren door lui die stomme voorrangsfouten maken of twijfelachtig zijn in het verkeer, of met hele andere dingen bezig (bellen, kaartlezen, radio afstellen). No offence voor de rest maar ik ben van mening dat het beleid t.a.v. hardrijders (definieer: "hard"rijders, staat nu altijd in relatie met de geldende maximumsnelheid) erg overdreven is, het is ZO situatieafhankelijk (30 km in de bbk is hier en daar best nodig, maar op sommige plekken zo ZWAAR overdreven)...

My $0.02
KawaNinja600
verkeersdodennaartoedracht2.gif
 
En maar investeren in de :( "snelheidsovertreders" :( , laat ze gvd es gaan investeren in onoverzichtelijke plekken, slecht asvalt, motorvriendelijke vangrail. Kortom onveilige plekken veilig maken.

Volgens de tabel hierboven, mogen ze wel wat doen aan geen voorrang/macht over het stuur verliezen. --> hoppa stuurbekrachtiging verplicht en een stuur-corrector in de auto ofzo die gas mindert als het bijna misgaat :?
 
Volgens mij heeft Spee tenminste niet de 25kw-regeling bedacht :r

Ja, maar ik heb geen vrijstelling van snelheidscontroles na 2 jaar :X

25 kW kom je nog vanaf, snelheidscontroles/boetes blijven altijd wel :r
Ben wel met je eens dat het vervelend is, gelukkig zelf geen 25 kW hoeven te rijden :]

Trouwens mooi statistiekje Orpheus, dit geeft dus precies een beetje aan waar ik al bang voor was, het is echt het kleinste percentage nog ook :X
 
En maar investeren in de :( "snelheidsovertreders" :( , laat ze gvd es gaan investeren in onoverzichtelijke plekken, slecht asvalt, motorvriendelijke vangrail. Kortom onveilige plekken veilig maken.

Volgens de tabel hierboven, mogen ze wel wat doen aan geen voorrang/macht over het stuur verliezen. --> hoppa stuurbekrachtiging verplicht en een stuur-corrector in de auto ofzo die gas mindert als het bijna misgaat :?
1) Stuurbekrachtiging helpt niet tegen macht over het stuur verliezen. Integendeel. Het sturen gaat dan zo licht dat je makkelijker een te extreme stuur beweging maakt. Tis niet voor niks dat je voor precies sturen juist geen stuurbekrachtiging wilt.
2) Die correctors die jij noemt zijn er al steeds meer. Dit zijn zaken als ESP, ABS, EBD, ACC, etc. Echter, deze dingen helpen niet als iemand bijv. plotseling een ruk aan het stuur geeft om dat ze zo nodig om dat konijntje heen willen rijden (zodat ze die grote boom kunnen pakken :+ ). Ook helpt het niet als iemand bijv. met twee wielen in de berm terecht komt en vervolgens als een gek weer de weg weer op probeert te sturen (en dan aan de andere kant van de weg in een sloot komt :z ). Dit laatste is één van de meest voorkomende voorbeelden van 'de macht over het stuur verliezen'.
Feit is dat de meeste gevallen van de macht over het stuur verliezen voortkomen uit gebrek aan rijvaardigheid/in paniek verkeerd handelen.

Daarnaast maakt al die elektronische rommel het autorijden een stuk minder leuk en creërt het een vals gevoel van veiligheid.
 
Trouwens mooi statistiekje Orpheus, dit geeft dus precies een beetje aan waar ik al bang voor was, het is echt het kleinste percentage nog ook :X
Om het een klein beetje in perspectief te plaatsen: Te hoge snelheid mag dan wel zelden de oorzaak zijn van een ongeval, maar de ernst van het letsel is natuurlijk over het algemeen wel sterk afhankelijk van de gereden snelheid.
 
1) Stuurbekrachtiging helpt niet tegen macht over het stuur verliezen. Integendeel. Het sturen gaat dan zo licht dat je makkelijker een te extreme stuur beweging maakt. Tis niet voor niks dat je voor precies sturen juist geen stuurbekrachtiging wilt.
2) Die correctors die jij noemt zijn er al steeds meer. Dit zijn zaken als ESP, ABS, EBD, ACC, etc. Echter, deze dingen helpen niet als iemand bijv. plotseling een ruk aan het stuur geeft om dat ze zo nodig om dat konijntje heen willen rijden (zodat ze die grote boom kunnen pakken :+ ). Ook helpt het niet als iemand bijv. met twee wielen in de berm terecht komt en vervolgens als een gek weer de weg weer op probeert te sturen (en dan aan de andere kant van de weg in een sloot komt :z ). Dit laatste is één van de meest voorkomende voorbeelden van 'de macht over het stuur verliezen'.
Feit is dat de meeste gevallen van de macht over het stuur verliezen voortkomen uit gebrek aan rijvaardigheid/in paniek verkeerd handelen.

Daarnaast maakt al die elektronische rommel het autorijden een stuk minder leuk en creërt het een vals gevoel van veiligheid.

Vind altijd dat wanneer ik in m'n Volkwagen T3 rijd ik het rijden en sturen veel beter aanvoel dan in de Ford Mondeo met stuurbekrachtiging etc. Daar heb je gewoon niks geen gevoel in je stuur. Wanneer ik met de VW scherp of hard moet sturen moet ik er echt met 2 handen aan trekken *D Heerlijk.
 
1) Stuurbekrachtiging helpt niet tegen macht over het stuur verliezen. Integendeel. Het sturen gaat dan zo licht dat je makkelijker een te extreme stuur beweging maakt. Tis niet voor niks dat je voor precies sturen juist geen stuurbekrachtiging wilt.
2) Die correctors die jij noemt zijn er al steeds meer. Dit zijn zaken als ESP, ABS, EBD, ACC, etc. Echter, deze dingen helpen niet als iemand bijv. plotseling een ruk aan het stuur geeft om dat ze zo nodig om dat konijntje heen willen rijden (zodat ze die grote boom kunnen pakken :+ ). Ook helpt het niet als iemand bijv. met twee wielen in de berm terecht komt en vervolgens als een gek weer de weg weer op probeert te sturen (en dan aan de andere kant van de weg in een sloot komt :z ). Dit laatste is één van de meest voorkomende voorbeelden van 'de macht over het stuur verliezen'.
Feit is dat de meeste gevallen van de macht over het stuur verliezen voortkomen uit gebrek aan rijvaardigheid/in paniek verkeerd handelen.

Daarnaast maakt al die elektronische rommel het autorijden een stuk minder leuk en creërt het een vals gevoel van veiligheid.


ok ok ok, een algemeen koekblikken verbod en iedereen op de motor *D
 
Vind altijd dat wanneer ik in m'n Volkwagen T3 rijd ik het rijden en sturen veel beter aanvoel dan in de Ford Mondeo met stuurbekrachtiging etc. Daar heb je gewoon niks geen gevoel in je stuur. Wanneer ik met de VW scherp of hard moet sturen moet ik er echt met 2 handen aan trekken *D Heerlijk.
Helemaal mee eens. Stuurbekrachtiging is leuk bij het inparkeren, maar vanaf >30kph ofzo zou het gewoon uit moeten staan. :)
 
Kijk,

Momenteel gebruikt de overheid het excuus dat ten eerste de snelwegen niet zijn ingericht op het vrijgeven van de maximum snelheid. Daarnaast gebruiken ze de DROGreden dat dit slecht voor het milieu is.

Waar ze over moeten denken is het volgende:

Rond steden wordt de maximum snelheid verlaagd tot 80 km/u. Dit gebeurt al op een aantal plekken met veel succes (ring rottedam richting Den Haag) Maar daar tegenover moet staan dat grote stukken snelweg 's nachts geen snelheidslimiet meer hebben.

Zo is er weinig invloed op het milieu. (wie verbiedt mij overigens om heel de tijd in zijn 4 te rijden op de snelweg, dat stoot ik ook meer CO2 e.d. uit. )Daarnaast is de emissie van een motor toch al veel lager dan van een auto. Dit in combinatie met het feit dat 85% van de auto's in de spits maar door 1 persoon worden bemand, maakt de motor voor de overheid best interessant.

Volgens mij is daarom ook de wegenbelasing zo laag en hoef je geen APK te doen (want overigens echt gelul is vind ik maar mij hoor je niet zeuren)

De motor is een oplossing voor:
het fileprobleem en het emissieprobleem.

Laat ons dat gewoon eens legaal het gas mogen optrekken op de A2 om 4 uur 's nachts. Jesus wie doe je daar nou kwaad mee. :?
Ze moeten zich een keer realiseren dat, net als bij roken, mensen toch niet stoppen. In Amerika hebben ze ook eens geprobeerd om Alcohol te verbannen. Dat is ook niet gelukt.

Als straks alle wegen vol staan met flitsers. Gooi ik er gewoon een ander nummerboord op en ga ik dan racen.
 
Een kat in het nauw maakt rare sprongen; zo ook een verkeersofficier van justitie in het nauw. Amper bekomen van de nederlaag in de laserecho-zaak van afgelopen donderdag, komt Koos Spee ineens op de proppen met een lasergun die niet gevoelig zou zijn voor de laserecho.



Volgens een persbericht van het Openbaar Ministerie is de afgelopen maanden 'in het geheim getest' met een nieuw type lasergun waarmee ook gebruikers van een 'lasershield' kunnen worden gemeten. Leuk bedacht van Spee, maar bijzonder onwaarschijnlijk. Want tot vier dagen geleden was de politie nog in de waan ongehinderd door te kunnen gaan met de Jenoptik Laserpatrol. Bovendien: er is wereldwijd maar één laserfrequentie vrijgegeven voor civiele doeleinden en dat is de 904 nm (nanometer). Zou Spee boven internationale afspraken staan?
Wij denken dat Spee het afgelopen weekend eens goed heeft nagedacht en dat het nieuwe laserspeeltje is ontstaan boven de dampende piepers van de zondagavondmaaltijd in een keurig gereformeerd Soesterbergs gezinnetje.


bron: Tuf-tuf Club
 
Op deze manier praten over Spee vind ik echt niet kunnen. Het zegt mij veel meer over jou dan over Spee. Jezus wat een niveau, waar hebben jullie je verstand zitten!!? Iemand die je hobby vergalt door fouten die je zelf maakt!!
Ik schijt ook peuken van al dat geflits maar nee dan is dit de oplossing. Sommige uitingen hier is gewoon pure individuele agressie. Je moet dan ook wel gefrustreerd zijn over de rest van je leven :? Met die mentaliteit gaat de maatschappij meer naar de kloten dan de mentaliteit van Spee!!
 
Laatst bewerkt:
Op deze manier praten over Spee vind ik echt niet kunnen. Het zegt mij veel meer over jou dan over Spee. Jezus wat een niveau, waar hebben jullie je verstand zitten!!? Iemand die je hobby vergalt door fouten die je zelf maakt!!
Ik schijt ook peuken van al dat geflits maar nee dan is dit de oplossing. Sommige uitingen hier is gewoon pure individuel agressie. Je moet dan ook wel gefrustreerd zijn over de rest van je leven :? Met die mentaliteit gaat de maatschappij meer naar de kloten dan de mentaliteit van Spee!!

...je haalt me de woorden uit de mond, Mavtri.
 
Op deze manier praten over Spee vind ik echt niet kunnen. Het zegt mij veel meer over jou dan over Spee. Jezus wat een niveau, waar hebben jullie je verstand zitten!!? Iemand die je hobby vergalt door fouten die je zelf maakt!!
Ik schijt ook peuken van al dat geflits maar nee dan is dit de oplossing. Sommige uitingen hier is gewoon pure individuel agressie. Je moet dan ook wel gefrustreerd zijn over de rest van je leven :? Met die mentaliteit gaat de maatschappij meer naar de kloten dan de mentaliteit van Spee!!

Op wie doel je nu eigenlijk :?
 
Tja... als ze nu eens aantoonden dat er net zoveel inspanningen worden verricht om echte criminelen te pakken...

Maar volgens mij kunnen ze dat niet waarmaken. Zero-tolerance geldt alleen in het verkeer...
 

B|

Toch jammer, mensen met een gebrek aan perspectief. Maar dat zijn we wel van je gewend...

+

Op deze manier praten over Spee vind ik echt niet kunnen. Het zegt mij veel meer over jou dan over Spee. Jezus wat een niveau, waar hebben jullie je verstand zitten!!? Iemand die je hobby vergalt door fouten die je zelf maakt!!
Ik schijt ook peuken van al dat geflits maar nee dan is dit de oplossing. Sommige uitingen hier is gewoon pure individuele agressie. Je moet dan ook wel gefrustreerd zijn over de rest van je leven :? Met die mentaliteit gaat de maatschappij meer naar de kloten dan de mentaliteit van Spee!!

Damned...gebeurd niet vaak dat ik t met iemand eens ben :+ , maar :^

en voor de zekerheid, ik zeg daarmee niets over wel of niet nuttige snelheidscontrole's maar alles over omgangsvormen, gedrag en gebruikte bewoordingen.
 
Niet op jou. Wie zich aangesproken voelt.......

:Z ikke bijvoorbeeld :P

ben het niet eens met het beleid, ben het niet eens met de uitvoering van dat beleid, ben het niet eens met het feit dat de politiek op dit gebied de rijen sluit en ons geen mogelijkheid op inspraak geeft, ben het niet eens met de hypocritie, er is nergens geld voor in NL, maar wel voor 200 spiksplinter nieuwe laserguns, omdat mr Spee daar een stijve van krijg. Ben het niet eens met dat agenten nergens meer tijd voor hebben (kom volgende week maar aangifte doen etc.) maar dat ze blijkbaar wel tijd hebben om als undercover belasting inners op te treden, ben het niet eens met het feit dat mensen die de maximum snelheid verbreken helemaal boven aan de crimi lijst in NL staan... ben het niet eens met dat maar 5% van al het belasting geld dat automobilisten opbrengen terug gaat naar infrastructuur (en dat is zonder het geld van de boetes!!!)

op mobilitiets gebied ben ik aardig gefrustreerd ja (maar daar maakt de overheid het ook wel naar!), voor de rest gaat het lekker met me :P
 
:Z ikke bijvoorbeeld :P

ben het niet eens met het beleid, ben het niet eens met de uitvoering van dat beleid, ben het niet eens met het feit dat de politiek op dit gebied de rijen sluit en ons geen mogelijkheid op inspraak geeft, ben het niet eens met de hypocritie, er is nergens geld voor in NL, maar wel voor 200 spiksplinter nieuwe laserguns, omdat mr Spee daar een stijve van krijg. Ben het niet eens met dat agenten nergens meer tijd voor hebben (kom volgende week maar aangifte doen etc.) maar dat ze blijkbaar wel tijd hebben om als undercover belasting inners op te treden, ben het niet eens met het feit dat mensen die de maximum snelheid verbreken helemaal boven aan de crimi lijst in NL staan... ben het niet eens met dat maar 5% van al het belasting geld dat automobilisten opbrengen terug gaat naar infrastructuur (en dat is zonder het geld van de boetes!!!)

op mobilitiets gebied ben ik aardig gefrustreerd ja (maar daar maakt de overheid het ook wel naar!), voor de rest gaat het lekker met me :P

...en daarom geef je mij maar even een middelvinger? :?
 
:Z ikke bijvoorbeeld :P

ben het niet eens met het beleid, ben het niet eens met de uitvoering van dat beleid, ben het niet eens met het feit dat de politiek op dit gebied de rijen sluit en ons geen mogelijkheid op inspraak geeft, ben het niet eens met de hypocritie, er is nergens geld voor in NL, maar wel voor 200 spiksplinter nieuwe laserguns, omdat mr Spee daar een stijve van krijg. Ben het niet eens met dat agenten nergens meer tijd voor hebben (kom volgende week maar aangifte doen etc.) maar dat ze blijkbaar wel tijd hebben om als undercover belasting inners op te treden, ben het niet eens met het feit dat mensen die de maximum snelheid verbreken helemaal boven aan de crimi lijst in NL staan... ben het niet eens met dat maar 5% van al het belasting geld dat automobilisten opbrengen terug gaat naar infrastructuur (en dat is zonder het geld van de boetes!!!)

op mobilitiets gebied ben ik aardig gefrustreerd ja (maar daar maakt de overheid het ook wel naar!), voor de rest gaat het lekker met me :P
Daar ben ik het ook allemaal niet mee eens. Maar ik schat jou intelligent genoeg in om het verschil te zien tussen een irritant mannetje als Spee en een nazi. En dan ook nog doodwensen :? Er is ook nog wel een verschil met zoiets in de kroeg zeggen, of het zwart op wit neer te tikken. Ik kan me herinneren dat er nog een paar mensen zijn opgepakt die leraren doodwensten via internet. Ik denk dat de meeste mensen hier dat niet vreemd vinden. Maar zoals ik al zei, sommige mensen missen dat perspectief.
 
Er is ook nog wel een verschil met zoiets in de kroeg zeggen, of het zwart op wit neer te tikken.

Maar zoals ik al zei, sommige mensen missen dat perspectief.

Kijk maar 's naar de poll :X

Heb overigens nog niet gestemd maar zal 's goed nadenken. Vind vogelvrij in de Bijlmer wel origineel 8-)
 
Koos mag dan wel onze 'vijand' zijn, hij is wel errug goed in wat ie doet :)
 
:Z ikke bijvoorbeeld :P

ben het niet eens met het beleid, ben het niet eens met de uitvoering van dat beleid, ben het niet eens met het feit dat de politiek op dit gebied de rijen sluit en ons geen mogelijkheid op inspraak geeft, ben het niet eens met de hypocritie, er is nergens geld voor in NL, maar wel voor 200 spiksplinter nieuwe laserguns, omdat mr Spee daar een stijve van krijg. Ben het niet eens met dat agenten nergens meer tijd voor hebben (kom volgende week maar aangifte doen etc.) maar dat ze blijkbaar wel tijd hebben om als undercover belasting inners op te treden, ben het niet eens met het feit dat mensen die de maximum snelheid verbreken helemaal boven aan de crimi lijst in NL staan... ben het niet eens met dat maar 5% van al het belasting geld dat automobilisten opbrengen terug gaat naar infrastructuur (en dat is zonder het geld van de boetes!!!)

op mobilitiets gebied ben ik aardig gefrustreerd ja (maar daar maakt de overheid het ook wel naar!), voor de rest gaat het lekker met me :P


Goh niet gedacht maar ik kan een heel eind mee voelen met je frustraties! Volgens mij is dit veel krachtiger dan hetgeen je hiervoor beschreef. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan