Kijk, dit klinkt nu interessant. Wat bedoel je precies met vrijgeven? Ik heb namelijk zelf altijd zoiets van waarom eigenlijk geen adviessnelheden op veel plaatsen (in Duitsland hebben ze dat ook op de snelweg ). Ik vind niet dat het dan een vrijbrief moet zijn om overal maar zo hard mogelijk te rijden, maar ik vind die snelheids"beperkingen" altijd zo overdreven. Wie bepaalt er wat wel of niet goed voor je is? De overheid? Die stellen die regels in. Maar op basis waarvan? Het is veiliger Dan vind ik dat we net zo goed met 50 over de snelweg moeten kunnen rijden, dat is toch nog veiliger, en datzelfde geldt voor 30? waarom geen 20 per uur? nog veiliger toch?
Ik wil maar zeggen: ik vraag me wel eens af of het grootste deel van de ongevallen daadwerkelijk gebeurt door te hoge snelheid. Ik vind het nog steeds een subjectief begrip. Als je op een lege snelweg rijdt is het heel anders dan wanneer je omsloten wordt door verkeer op een vierbaans snelweg, daar pas je je snelheid dan wel op aan. Ik denk (mind: DENK) dat veel meer ongelukken gebeuren door lui die stomme voorrangsfouten maken of twijfelachtig zijn in het verkeer, of met hele andere dingen bezig (bellen, kaartlezen, radio afstellen). No offence voor de rest maar ik ben van mening dat het beleid t.a.v. hardrijders (definieer: "hard"rijders, staat nu altijd in relatie met de geldende maximumsnelheid) erg overdreven is, het is ZO situatieafhankelijk (30 km in de bbk is hier en daar best nodig, maar op sommige plekken zo ZWAAR overdreven)...
My $0.02
KawaNinja600