Ik zie door de bomen het bos niet meer bandenvraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rabin

MF'er
10 aug 2007
145
0
Hallo mede motor-forum gebruikers,

Mijn naam is Ruben, net 20 geworden en sinds kleins af aan stapelverliefd op motoren. Jullie kennen het verhaal wel... Na 2 jaar lang op een schakelbrommer gereden te hebben, ook wel bekend. Ziet er uit als een supersport, maakt een geluid als een grasmaaier en je schakelt je een ongeluk. Maar goed, na die 2 jaar werd het dus eindelijk tijd voor een motor. Het is een R6 bouwjaar 2000 geworden, 25 Kw uiteraard, zoals Koos het graag ziet.

Inmiddels aardig wat kilometers op de motor gemaakt. Ik ben vorige winter gewoon door blijven rijden, wat minder als in het voorjaar en de zomer, maar er wordt toch nog aardig gebruik van gemaakt. Alleen zijn nu langzaam de banden op, 25Kw slijt natuurlijk ook iets minder.

Nu is mijn vraag wat is aan te bevelen als band ? Ik rijdt af en toe vrij sportief voor zover mijn vaardigheden dat tot nu toe toelaten, maar wordt ook veel voor ''het woon-school verkeer'' gebruikt. En voor dit voorjaar liggen er ook plannen om, met een bijrijder, leuke tripjes binnen Europa te maken. En na de 25Kw periode, november 2013 wil ik ook aan wat circuitdagen gaan deelnemen, daar dit met 25Kw vrij onhandig lijkt tussen een groep motoren op vol vermogen. Maar dit is eigenlijk verder niet van toepassing omdat ik dan toch alweer

Ik heb al geprobeerd in veel magazines en op internet recensies te vinden, maar ik vind het toch nog zeer moeilijk. Ik zag zelf veel in een pirelli, diablo rosso ..., echter blijken deze niet fijn in de regen. Daar ik nog wel eens in de regen rijd. Daarom wou ik graag advies vragen welke banden voor mijn te adviseren zijn? Er liggen nu voor een pirelli sport demon en achter een michelin pilot sport op. Ik hoop dat deze zoveelste banden vraag jullie niet verveeld en alvast bedankt voor de hulp.
 
absoluut zonder twijfel een road 2 of 3
Ze kleven , Ze werken perfekt bij regen en kloteweer , Ze slijten amper.
Ik heb ze onder een supermotard en die banden vegen goed!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan