ik zie het ff niet meer zitten

Rookie

Die hard MF'er
7 sep 2003
382
117
Brabant
Op 10 januari ben ik aangereden op mijn motor. Naar een tijdje revalideren is alles weer goed. Ondertussen had ik na lang twijffelen besloten om weer gewoon te gaan motor rijden. Op 19 maart kon ik mijn motor ophalen. Een nieuwe Triumph Sprint ST.
Vorige week heb ik een heerlijke motor vakantie gehad naar Schotland. Op dinsdag sloeg het noodlot echter toe... Er kwam plotseling een schaap de weg op die tegen mijn linker kuip opsprong. Door de schrik kwam ik in de berm terecht en viel ik om.
Schade aan de linker kuip en de topkuip. Flink balen dus, motor is net 6 weken oud. Afgelopen zaterdag de schade gemeld bij de verzekering en bij de dealer. Dealer zei dat alles goed zou komen en dat ik er niets meer van zou terug zien. Gelukkig, geluk bij een ongeluk.
Vanochtend met de motor naar het werk. In Arnhem vlak voor de willems tunnel schiet mijn achterweil onder mij uit door een olievlek of iets dergelijks. Motor schuift over de linker zijde over de weg. En ik kon weer in de ambulance naar het rijnstateziekenhuis.
Gelukkig niets ernstig, schouder enkel en elleboog gekneusd.
Thuis begon de ellende pas. Ik zit er mentaal volledig doorheen. Ik kan het niet meer plaatsen. 3 keer een valpartij in 4 maanden, 2 keer in het ziekenhuis en nu gaat ook de verzekering nog moeilijk doen. Mijn vriendin wil dat ik stop met motorrijden enz.
Ik zit ff helemaal stuk. Morgen gaat de motor naar de dealer en komt de expert de schade opnemen. Eigelijk interreseert dat me het minst. Ik ben niet geschrokken van de val, alleen van de pech die me in zo'n korte tijd overkomt. Alle 3 de keren is gewoon domme pech. 1ste keer over het hoofd gezien door een auto, tweede keer een schaap en nu weggeglipt op een nat wegdek. Wat moet ik nu??? Vriendin wil niet meer dat ik ga motorrijden. ik heb een dochter van 11 maanden en dus de verantwoordelijkheid over een klein mensje. Motor naar de klote, verzekering doet moeilijk, vorige schade van januari loopt nog, oude wonden moeten nog helen enz.
Wat een K*T dag!!!!! En niemand met wie ik hier redelijk over kan praten. In het ziekenhuis hoor ik alleen maar "stomme motoren" familie zegt hetzelfde enz. soms zuigt het leven.
 
Damn dude... niet goed.

Maar ik zou zeggen... gewoon blijven rijden... veel erger kan 't nauwelijks worden. Je kunt beter nu je dipje hebben als later wanneer je groot bent ;) Dan heb je ostheoporose en bij de eerste de beste valpartij heb je meteen al je botten gebroken.

Je hebt inderdaad de verantwoordelijkheid over een klein mensje, maar dat heb je als je stuntvlieger bent ook, of als je glazenwasser bent, of werkzaam bij een kernreactor of brandweerman of...

En het is misschien toch een kwestie van defensief rijden en goed opletten. Ik hoop dat je de juiste keuze kan maken.

Sterkte!
 
Dat is goed kloten voor je!
persoonlijk denk ik dat het op het ogenblik het beste is om je te richten op het revalideren op zich om daarna eerst met de verzekering in de clinch te gaan. en pas daarna te kijken of je wilt blijven motorrijden.
Kan me goed voorstellen dat je het laat voor wat het is en er mee kapt. want 3 val partijen in 2 maanden!! :X
Natuurlijk ook die kleine in gedachten houden.
Maar richt je eerst maar op je herstel en de verzekering zou ik zeggen! dan kun je er daarna rustig voor gaan zitten om te bedenken wat je verder gaat doen.
veel sterkte!
 
WOW. Wat een pech in zo'n korte tijd zeg '(
Dat de mensen in je omgeving 'moeilijk'gaan doen is niet meer dan logisch denk ik als ze om je geven. Je bent belangrijk voor ze en zij zijn zuinig met jouw.

Dat mensen die niet of nouwelijks ervaring met motoren hebben eigenlijk 9 van de 10 keer negatief zijn heb ik al heel lang naast me neergelegd. Vaak zijn dat ook mensen die een mening hebben omdat ze van horen zeggen gehoord hebben dat.......

Kijk eens in het topic waar je msn adressen op kunt vragen of daar mensen zijn waar je je ei kwijt kunt. Er zijn vast mensen met zulk soort ervaringen waar je het een en ander mee kunt bespreken.

Veel sterkte toegewenst met de afhandeling van verzekering en gevoelens :)
 
Damn dude... niet goed.

Maar ik zou zeggen... gewoon blijven rijden... veel erger kan 't nauwelijks worden. Je kunt beter nu je dipje hebben als later wanneer je groot bent ;) Dan heb je ostheoporose en bij de eerste de beste valpartij heb je meteen al je botten gebroken.

Je hebt inderdaad de verantwoordelijkheid over een klein mensje, maar dat heb je als je stuntvlieger bent ook, of als je glazenwasser bent, of werkzaam bij een kernreactor of brandweerman of...

En het is misschien toch een kwestie van defensief rijden en goed opletten. Ik hoop dat je de juiste keuze kan maken.

Sterkte!

:^
 
'( Tja, hoeveel pech kan je hebbe he. :(
Begrijp je dip omdat ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt.
Binnen 1 jaar 3 crashes...veel pijn en thuis zitten wat me ook m,n baan heeft gekost en zowel vrienden en famillie maar roepen dat ik dat onding weg moet doen.
Ik begon het ook zat te worden en langzaam in te geloven dat stoppen misschien het beste voor mij was voordat het echt goed mis gaat.
Inmiddels rij ik al ruim een jaar crash vrij en geniet weer met volle tuigen :]
Ik snap je frustratie...misschien alleen met mooi weer gaan rijden?
Succes ermee...ennuh shit happens 2 us all ;)
 
Ouch dat hakt erin '(

Heel veel sterkte. Het klinkt misschien egoistische maar ik zou me het motorrijden niet laten verbieden. Je moet toch zelf doen waar je jezelf goed bij voelt :? .


Als ik jou was zou ik lekker een VRO gaan doen als je fiets weer in orde is, en daarna het rijden weer langzaam opbouwen, weer lekker het vertrouwen terug winnen. Misschien toch iets meer proberen voorruit kijken / defensiever rijden??

Iig veel sterkte dude!!!!!!! en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, en niet wat andere mensen denken wat goed voor je zal zijn.

 
Eeejjj... er gebeuren dagelijks ongelukken met koekblikken, dus da's weinig veiliger... ;)

Je hebt gewoon heel veel pech gehad... '(
Misschien moet je leren iets beter te anticiperen, maar daarin sta je ook niet alleen... ;)

Wat familie, vrienden enz. enz. zeggen over motoren... ze snappen er weinig van... kennen het gevoel niet. Trek je er zo min mogelijk van aan... ze zijn net als jij geschrokken...

Sterkte en succes!!!
 
Alles stap voor stap en niets overhaasten.

Sterkte iig.

Het leven kent ups en downs. Het is altijd de kunst om kalm te blijven en soms moet je even je schouders ophalen...c'est la vie.

Maar van dat thuiszitten word je ook gek..Alleen maar in de zachte sferen is ook niet goed voor een man dan wordt je vanzelf depri. Zeker tijdens een reviladatieperiode krijg je hier mee te maken. Dan krijg je zelfbeschouwing ..maar dat doe je dan weer te veel. Probeer jezelf te vermaken probeer iets te vinden waar je je energie in kwijt kan...en voldoening kan halen.

Anderzijds je moet er gewoon ff uit en gewoon regulier ff met een stel andere gasten praten..dat is meer de boodschap van je betoog denk ik.. Beetje lachen, motorvideo's pilsje eten etc.. schouders ophalen.

Van dat thuiszitten word je gek zeker met een berg liefhebbende familie..goed bedoeld maar het kan je soms gestolen worden ff..Dat gezeik altijd denk je dan..

En je hebt niemand verantwoording af te leggen als je stopt.
 
Laatst bewerkt:
Wat familie, vrienden enz. enz. zeggen over motoren... ze snappen er weinig van... kennen het gevoel niet. Trek je er zo min mogelijk van aan... ze zijn net als jij geschrokken...


:^

Mensen die niet besmet zijn met het virus weten niet waarover ze praten :]
 
Puta madre$$%&)^#$)@#*@#_(%$#$& :( Jou zit t echt niet mee man ;( Tja wat kunnen wij als motorbroeders jou zeggen..... Ik ben sprakeloos eigenlijk...... :?

T enige wat ik kan bedenken is dat 2 van de 3 keer je niet gevallen bent door je eigen schuld. 1 keer vallen door eigen schuld lijkt me geen goede reden om te stoppen met rijden. Alhoewel t voor je omgeving er natuurlijk altijd anders uit ziet.

Luister niet teveel naar mensen die zelf geen motorrijden, wat weten hun er nou van |( T enige wat hun doen is roepen wat ooit een keer gehoord hebben, maar begrijpen wat jij voelt als motorrijder zullen ze toch nooit!!!!
En gelukkig maar anders zouden we allemaal op een motor zitten :P

Natuurlijk moet je goed nadenken over wat je doet, zoals je zelf al zegt heb je verantwoording voor je familie die thuis zit. Misschien zou je betere tijden kunnen gaan kiezen over wanneer je gaat rijden,( weer, dag, avond..). Bij jezelf gaan nadenken over hoe je rijstijl nu is en m misschien wel aanpassen indien nodig. Volg een VRO, misschien heb je daar wat aan om in t vervolg panieksituatie`s beter af te handelen.

Zoek naar een compromie tussen wat jij wilt en de wil van je vrouw.( Want zoals je zelf al zegt, je hebt een grote veranwoordelijkheid op je genomen door t stichten van een gezin :) De rest van de wereld heeft daar niets op in te brengen lijkt me :? B|

Pfff ik weet niet hoor, ik raaskal maar wat maar misschien heb je er iets aan :? Als je alles van de baan veegt ook prima ;) Just my 2 cents :)

Succes ermee in ieder geval, en denk goed na voor je dingen doet en zegt....
 
Everything that CAN go wrong, WILL go wrong at the worst possible moment.

Rookie, dit was alles juist domme pech. Nu ben je je zelfvertrouwen in het rijden kwijt en je omgevig helpt niet mee om dit terug te winnen. De enige manier om je zelfvertrouwen terug te winnen is door te rijden. Wat jou is overkomen kan een ieder ander gebeuren. Ja, je hebt verantwoordelijkheid richting vrouw en kind maar je hebt (neem ik aan) niet roekeloos gereden dus dan heb je die verantwoordelijkheid ook genomen. Je had ook in je badkamer kunnen uitglijden. Kop op, zorg dat je eerst lichamelijk weer fit wordt en stap weer op, huur of leen eerst eens een paar keer een motor en win je zelfvertrouwen weer terug.

:]
 
Kon ik maar een oorzaak bedenken. dan weet je wat je anders moet doen. In januari wordt ik over het hoofd gezien. Daar kon ik niet op anticiperen. Ik weet dat je er altijd rekening mee moet houden en op zoek moet zijn naar mogelijke escapes. Maar deze meneer was druk met zijn routeplanner en rijdt me van de weg.

Schaap was domme pech. 2 motorrijders voor mij hadden het schaap niet eens gezien. Ik heb niet proberen uit te wijken enz. Maar kwam toch in de berm. Vandaag glij ik uit over rommel in de regen. Ik pas mijn snelheid aan in de regen zonder bang te zijn voor de natheid. Met andere woorden ik rij defensief. Ik rij zo'n 15000 motor kilometers per jaar en ben me bewust van de gevaren. Vandaag ben ik mentaal echter stuk gegaan. Toen ik vanmiddag thuis kwam uit het ziekenhuis knapte er iets.
Ik wil blijven rijden maar word ondertussen bang dat het een keer niet goed afloopt en dat mijn gezin alleen achter blijft. en ik waat dat je zo niet moet denken maar dat overkomt je.
Dit is klote!
 
Over geen geluk gesproken,

Ik heb tot nu toe nog niet de grond gekust.
Ik rijd ook pas 11 maanden motor over Rookie gesproken.

De motor laten staan zou voor mij geen oplossing zijn, ik zou dan
het gevoel hebben dat ik mezelf beperk in mijn mogelijkheden.
(Dingen waar sommige mensen misschien alleen over dromen....)

Mijn moeder heeft zitten huilen toen ik zei dat ik mijn rijbewijs
ging halen. Ik heb het toch gedaan en hoop de komende tigg.... jaar nog
lekker te kunnen rijden.

Rust even goed uit zet alles op een rijtje weeg een aantal voor
en nadelen af.

Ik kan niet meer zeggen dan dat we met je meeleven
 
moeilijk verhaal, lastig in te schatten en op te lossen via het internet, maar je bent het in ieder geval lekker kwijt; dat scheelt mischien ook.

Als je zit te twijfelen over al dan niet stoppen met rijden denk dan eens aan een motor met zijspan, heb ik voor mijn dochtertje ook gedaan (die is nu 10 maanden en is inmiddels al een paar keer mee geweest in de maxi cosi)
Zelf zeg ik namelijk ook wel eens voor de grap tegen mijn vrouw: "omvallen kan ik nu tenminste niet meer" , ik heb bijna 16 jaar rijervaring en uiteraard (geen autorijbewijs en altijd doorrijden) heb ik ook wel eens op het punt gestaan na een schuiver om gewoon te stoppen; ben alleen heel erg blij dat ik dat nooit gedaan heb.
Motorrijden heeft gewoon iets wat geen auto je ooit teruggeeft en zelfs met een zijspan (waar soms nogal lachend over wordt gedaan) blijft het motorrijden, het is geen motorrijden met een extra wieltje; het is motorrijden met een extra dimensie!!
Kosten-technisch kan je het helaas net zo duur maken als je zelf wilt; zijspannen is een hele beperkte markt, vaak handgebouwd en de prijzen zijn daar ook naar.
Neem je de tijd om een beetje te zoeken dan kom je wel met zekere regelmaat leuke (en betaalbare) combinaties tegen, vaak welliswaar met hoge kilometer standen maar daar meot je je niet druk om maken; zijspannen worden toch meestal aan motoren gebouwd die door de fabrikant al ontworpen zijn als kilometer-vreters (BMW, Guzzi, Honda)
Zelf heb ik een 2e hands bakkie aan laten bouwen aan mijn bestaande motorfiets, die daar zonder aanpassingen redelijk mee uit de voeten kan (guzzi was destijds de enige fabrikant die van de fabriek af al zijspan-goedkeuring had)
kom anders gewoon eens gezellig kijken in het zijspan topic op dit forum, dan zie je ook gelijk een leuke verscheidenheid aan motoren (met de daarbij behorende flinke prijsverschillen)

Sterkte in ieder geval en laat dit in ieder geval niet je relatie op scherp zetten; je vriendin is bezorgt en dat is begrijpelijk.
Mijn vrouw is heel blij met het span, ze vindt het heerlijk omdat het nog steeds een motor is maar ze is toch ook heel blij met de extra veiligheid.

greetz
Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
Moto Guzzi 850 Le Mans
Moto Guzzi V50 Monza
 
En als je echt goed in de shit zit moet je je gewoon ff naar ergere dingen kijken die een ander is overkomen...dan maak je gauw pas op de plaats is mijn ervaring.

Ook jij hebt het goed hoe raar het ook klinkt..wees zuinig op wat je hebt.
 
Precies, kijk is naar wat je WEL hebt. Je hebt een prachtig klein wondertje van 11 maanden, dat is toch het mooiste wat er is. Wees blij dat je zelf nog leeft anders had je daar niet van kunnen genieten.

Tuurlijk is het klote maar een motor is te vervangen en na een VRO cursus ofzo zit je gewoon weer lekker op die motor! Kop op!
 
Tsja, hoeveel pech kan een mens hebben.... Jij bent er bepaald niet mee overgeslagen. Als ik het zo lees heeft het niets met je rijkwaliteiten te maken, maar is het gewoon blöde Pech. Ik zou zeggen, laat het een tijdje emotioneel bezinken, een jaar of zo, dan kan je de dingen wat beter onder ogen zien. Kijk er voor uit dat je gefrustreerd op de motor gaat zitten met een "ik moet en ik zal" attitude. Het moet eerst weer rustig worden in je koppie.
Neem daarna de beslissing of je nog wel wil motorrijden. Er zijn een heleboel mensen op de wereld zonder motorfiets gelukkig (snap ik ook niet, maar ik zie het om me heen, elke dag).
Wees blij dat je er nog gewoon bent voor je kleine en je geliefden.
Echt, ik leef met je mee, en post nog eens hiero over hoe het gaat met je,
Sterkte!!!
Jack
 
Daar gaat het me ook niet om. Ik ben alleen zo bang dat ik het kwijtraak. Ik heb VRO gedaan. Ik weet hoe je moet reageren in situaties. Ik oefen uitwijken, remmen enz. In een paniek situatie blijf je afhankelijk van je reflexsen. Maar door te oefenen is dat minder. Ik ben ook niet bang dat IK iets ergs oploop door het motorrijden, maar ik ben bang dat ik op een dag een gezin achterlaat. En dat komt nieteens alleen door het motorrijden. Na het ongeluk in januari ben ik alleen maar meer gaan waarderen wat ik WEL heb. Ik zit nu mentaal helemaal stuk. als ik stop met motorrijden kan ik stoppen met alles wat leuk is in het leven maar waar een bepaald risiko aan zit. Dat is dus ook autorijden of onder de douche stappen. Ik ben gewoon bang geworden dat ik zoveel pech heb dat alles fout kan aflopen. Het zal wel weer overgaan maar ik moet ff mijn verhaal kwijt en heb gelukkig veel aan jullie reacties.
 
tnx jack, de spijker op zijn kop. alleen kan ik er niet meer redelijk over nadenken. ik kan het niet relativeren. Ik zie alles zwart vandaag. Mijn vriendin zal mij niet verbieden om motor te rijden maar haar mening telt wel zwaar. Als ze iedere dag in angst zit te wachten of ik wel thuis kom is dat niet goed.
 
Pet je af hoor... bikkel !!!
3 keer een ongeluk en dan gewoon weer op je fiets stappen.. zijn er niet veel die je het nadoen !!
Maar is idd pech. ik heb zelf ook 2 kids.. en ja je hebt een verantwoording. En als je verstand gewoon in je Re hand blijft en je ogen goed de kost geeft... dan komt het allemaal wel goed.
ik heb ook een vrouw en moeder die altijd lopen te zeuren het is gevaarlijk en motorrijders rijden als gekken enz.. je kent de argumenten wel.
Maar mijn vrouw heb ik al helemaal motor gek gemaakt.. die gaat haar rijbewijs ook halen.. alleen mijn moeder blijft een probleem.. stiekem is ze wel trots als haar zoon met de de fiets komt aanrijden.. (ik heb haar een jkeer betrapt.. toen ging ze er stiekem opzitten...) dus mijn tip... gewoon blijven rijden..

Ik zeg maar zo... als je het niet meer ziet zitten.. moet je maar gaan staan !!
 
Daar gaat het me ook niet om. Ik ben alleen zo bang dat ik het kwijtraak. Ik heb VRO gedaan. Ik weet hoe je moet reageren in situaties. Ik oefen uitwijken, remmen enz. In een paniek situatie blijf je afhankelijk van je reflexsen. Maar door te oefenen is dat minder. Ik ben ook niet bang dat IK iets ergs oploop door het motorrijden, maar ik ben bang dat ik op een dag een gezin achterlaat. En dat komt nieteens alleen door het motorrijden. Na het ongeluk in januari ben ik alleen maar meer gaan waarderen wat ik WEL heb. Ik zit nu mentaal helemaal stuk. als ik stop met motorrijden kan ik stoppen met alles wat leuk is in het leven maar waar een bepaald risiko aan zit. Dat is dus ook autorijden of onder de douche stappen. Ik ben gewoon bang geworden dat ik zoveel pech heb dat alles fout kan aflopen. Het zal wel weer overgaan maar ik moet ff mijn verhaal kwijt en heb gelukkig veel aan jullie reacties.


Ya welcome matey :)

[me]Jaymn doet t altijd weer goed om te zien dat als er echt iemand ff een goed woordje nodig heeft we in getalle aan t schrijven gaan, zonder onzin te typen[/me] :}

Toch knap als je de gemiddelde praat leest van wat hier allemaal gezegd word
 
Ik ben gewoon bang geworden dat ik zoveel pech heb dat alles fout kan aflopen.


Dat word al snel een zogeheten Self Fullfilling Prophecy, dus pas effe op met dat soort gedachtes, gewoon doorgaan met ademen.

Ik ben al een keer of 40 onderuit gegaan, net nog zelfs :-)

Gewoon spanbandjes uit de koffer, lamp vastsnoeren en effe de politie bellen dat er nog meer olie ligt na die bocht...

En zo makkelijk krijg je jezelf echt niet kapot hoor...

Wat je wel kunt doen om vooral je familie gerust te stellen is een kleinere motor kopen die niet zo ard gaat dat je het allemaal niet meer kunt overzien.
 
Het leven zuigt gewoon af en toe.
Zelf heb ik ook voor de keuze gestaan om te blijven rijden of niet, aangezien mijn toen 24-jarige broer omgekomen was met de motor tijdens woon-werk verkeer. Hij reed juist altijd heel rustig en defensief en toch overkomt het je en kan je de domme pech hebben dat anderen dat niet doen.
Daarbij kwam nog eens een verre kennis, die zich een paar maanden later kapot had gereden op de motor door een inschattingsfout.
Dat zijn dingen die je zwaar aan het denken zetten. Ik was eerst ook van plan om te stoppen met motorrijden. Ik heb hem even 2 maanden aan de kant gezet, maar ik mistte die ontspanning van het motorrijden. Thuis was echt een hel, altijd gezeur, depressieve sferen, mijn vriendenkring ging anders op me reageren, omdat ze er niet mee om konden gaan, gewoon door gebrek aan ervaring met zo'n situatie.
Als ik dan even er tussenuit wilde pakte ik weer de motor. Hierbij viel alles van me af. Als ik een klotebui had kwam ik met een grijns op mijn smoel terug.
Ik heb dan ook gekozen om te blijven rijden. Wel met de nodige voorzichtigheid en af en toe eens indenken waar je mee bezig bent. Denk na over de gevolgen.

In jou geval is het zo dat je verantwoordelijkheid hebt. Is het misschien niet een optie om naar je werk te gaan met de auto en voor je plezier met mooi weer de motor te pakken. Hierdoor maak je veel minder kilometers. Gewoon lekker in de weekenden toeren met mooi weer.
In het drukke verkeer loop je als motorrijder gewoon veel risico. Zelf heb ik er dan ook voor gekozen om alleen met mooi weer te rijden. Niet meer het drukke verkeer opzoeken, maar lekker met een zonnetje richting het strand of boulevard rijden. Voor mij werkt dit goed. Ik kan lekker blijven rijden, mijn omgeving hoeft zich niet telkens zorgen te maken en meestal rij ik ook met een maat erbij. Dit neemt thuis wat zorgen weg, omdat er dan ook altijd iemand bij is.

Ik snap dus heel goed voor welke keuze je staat. Als je echt denkt te stoppen, zet hem even aan de kant voor een tijdje voordat je hem verkoopt. Dan zal jij zelf ook ervaren in hoeverre je hem gaat missen.
 
ik heb de reacties niet gelzen maar plaats ff mijn eigen reactie:

Aangezien je iedere keer na een klapper op de moto stap en het ook niet over angst hebt bij het opstappen na een klapper kan ik vaststellen dat jij een diehard motorliefhebber bent die ervan geniet.
Daarom vind ik dat je niet moet stoppen met deze passie/sport/hobby.
Somminge mensen rijden 100 jaar en hebben nooit wat en sommige hebben asl jij pevh, maar die pech houd een keer op :)

we gaan er vanuit dat fit het moment is en dat hje vanaf nu ongeschonden door het leven mag op de moto. Ik zeg pak de rust en als je weer op de moto kan rustig aan beginnen en gewoon blijven :] want het is zo gaaf lekker verslavend geil uitlaatklep vervoersmiddel :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan