ik zie het ff niet meer zitten

Hier even de vriendin van Rookie (hij weet niet dat ik post onder zijn naam verrassing)
Stouterd! ;)
Ik ben een niet motorijder en ik zie in hem wat voor en plezier hij heeft in het rijden.
Na het eerste ongeluk hebben we het er over gehad stoppen of niet.
Ik heb toen gezegd als je met vertrouwen op je motor stapt moet je doorrijden anders niet.
Die schaap in schotland tja vette pech niks aan te doen.
Ook vandaag weer vette pech....

8<

Want hoe prettig zit je op je motor als je weet dat je vriendin thuis zit te duimen draaien dat je goed thuis komt?

Heel begrijpelijke gevoelens vriendin-van-rookie. En uiteindelijk is het ook een afweging die jullie moeten maken.

Neemt niet weg dat jullie het inderdaad nu zwart inzien. Maar er zijn meer wegen die naar rome leiden. Misschien is het een idee om ipv een Sprint een lichtere motor te kopen. Desnoods een offroad ofzo. Ik heb geen idee hoe z'n rijervaring is (en dan heb ik het niet eens over motorbeheersing), maar wat ik zelf op een snelle, strakke motor merk (of een snelle auto) is dat het allemaal erg makkelijk en vanzelfsprekend gaat. Veilig gezien wegligging en remmen en dergelijke, maar als je met een XT dezelfde sensatie voelt bij 110 ipv 150, dan komt het er in de praktijk op neer dat je altijd meer tijd hebt om te reageren.

't Is maar een voorbeeld natuurlijk ;) . Tijdelijk terugstappen naar iets dergelijks is óók een manier om vertrouwen en lol terug te krijgen.

Een manier...
 
hoi...........

Miss C....
goedzo.gif
, je zit gelukkig niet in de afkraak-modus.
......................................
full
.................
Ik ben het eens met meerdere anderen, maar vooral met Friezinnetje, kort en bondig: HET GEVOEL.......omdat dat gewoon je leven beinvloed...
Nu 24 jaar op de motor...'t hele jaar door...nu ook 20 jaar 'schadevrij'...( schadevrij voor de verzkering als het niet jouw schuld is.... B| ..)...ik heb dus nog wel wat valletjes en hartritme verhogingen gehad vanwege "close-encounters".
In het begin dus ook een keer in het ziekenhuis doorgebracht door 'haast' van een ander....not nice...half jaar niet kunnen rijden.
Ik woonde toen nog thuis....m'n ouders hadden toen best wel in de gaten hoe het met me gesteld was, wat betreft "het gevoel"..... elk motorblad; ieder geluidje....als het een motor was begonnen m'n ogen te glimmen....en de smile kwam tevoorschijn... 8-)
En dat heb ik nog steeds...........
En m'n MEISSIE.....die ziet dat ook/ weet het/ voelt het.....
Haal bij mij de motor weg.....dan is dat een amputatie...mentaal en fysiek.

Rookie.....hoe lang rij jij...wat is je droom-motor/reis om te maken...
heb je plannen.....
..als dat er is ........hou dan vol....


Greetz.....
 
ZO zijn er motorrijders die vinden dat wat niet-motorrijders zeggen hij niet veel van moet aan trekken.

Dat moet-ie voor zichzelf bepalen. Wel is het zo dat veel gesprekken met niet-motorrijders weer uitdraaien op 'het zijn zo'n gevaarlijke dingen, zou je toch neit beter auto gaan rijden?'. Ja, zucht, dat werd me gisteren ook al verteld.

Maar waar het mij om gaat, hoe vaak moet je vette pech hebben?
Als een vrachtwagen hem geen voorrang geeft en hem van zijn motor afrijdt, is het dan ook vette pech dat ik alleen verder moet leven met onze dochter.

De kans dat je morsdood gereden word is nog steeds niet zo groot. Vaak kom je er vanaf met wat builen en schrammen, soms een paar weekjes ziekenwet, en heel, heel soms word je er ietwat invalide van. Maar dood, dat komt niet zo vaak voor. De kans dat je dochtertje vaderloos door het leven moet vanwege de motorrij-hobby is behoorlijk klein. Mensen kunnen nogal wat hebben.

Maar inderdaad, je kunt een keer pech hebben. Net zoals je in een plas water van 5cm ook kunt verdrinken als je pech hebt.

Want hoe prettig zit je op je motor als je weet dat je vriendin thuis zit te duimen draaien dat je goed thuis komt?

Raak je aan gewend ;)
Even bellen als het wat uitloopt doet al veel :)


Om het kort samen te vatten, er zijn twee mogelijkheden:
- Je vriend heeft het gezien met motoorrijden, en het probleem lost zichzelf op.
- Het bloed van je vriend kruipt toch wel, en dan doe je 'm geen plezier door 'm niet te steunen. Risico's of niet.

De tijd zal het leren. Tijd heeft ook de eigenschap om de meeste wonden te helen. Neem er dus genoeg van.
 
hai rookie en zijn vriendin

tsja wat een pech kun je hebben he

begrijpelijk dat jullie het even niet zien zitten

maar zoals vele al hebben aangegeven, laat alles even bezinken, ga eerst even aan je herstel denken.
zie daarna of je nog wilt opstappen.
ieder heeft op zijn manier zijn verantwoordelijkheden(ikzelf heb ook een jong kind, maar mama laat haar motor niet staan en heb +_ 15jr terug ook crash gehad en ook een tijd(ook door andere omstandigheden) gestopt maar miste het rijden wel)
en iedere vorm van deelname in het verkeer en/of beroep heeft bepaalde risico, en ik ben ook blij als mijn mannetje(met koekblik) weer savonds op de bank zit, maar ongelukken kun je vaak niet voorkomen.

heel veel sterkte met je herstel en eventuele beslissing

grtz susanne :)
 
Op 10 januari ben ik aangereden op mijn motor. Naar een tijdje revalideren is alles weer goed. Ondertussen had ik na lang twijffelen besloten om weer gewoon te gaan motor rijden. Op 19 maart kon ik mijn motor ophalen. Een nieuwe Triumph Sprint ST.
Vorige week heb ik een heerlijke motor vakantie gehad naar Schotland. Op dinsdag sloeg het noodlot echter toe... Er kwam plotseling een schaap de weg op die tegen mijn linker kuip opsprong. Door de schrik kwam ik in de berm terecht en viel ik om.
Schade aan de linker kuip en de topkuip. Flink balen dus, motor is net 6 weken oud. Afgelopen zaterdag de schade gemeld bij de verzekering en bij de dealer. Dealer zei dat alles goed zou komen en dat ik er niets meer van zou terug zien. Gelukkig, geluk bij een ongeluk.
Vanochtend met de motor naar het werk. In Arnhem vlak voor de willems tunnel schiet mijn achterweil onder mij uit door een olievlek of iets dergelijks. Motor schuift over de linker zijde over de weg. En ik kon weer in de ambulance naar het rijnstateziekenhuis.
Gelukkig niets ernstig, schouder enkel en elleboog gekneusd.
Thuis begon de ellende pas. Ik zit er mentaal volledig doorheen. Ik kan het niet meer plaatsen. 3 keer een valpartij in 4 maanden, 2 keer in het ziekenhuis en nu gaat ook de verzekering nog moeilijk doen. Mijn vriendin wil dat ik stop met motorrijden enz.
Ik zit ff helemaal stuk. Morgen gaat de motor naar de dealer en komt de expert de schade opnemen. Eigelijk interreseert dat me het minst. Ik ben niet geschrokken van de val, alleen van de pech die me in zo'n korte tijd overkomt. Alle 3 de keren is gewoon domme pech. 1ste keer over het hoofd gezien door een auto, tweede keer een schaap en nu weggeglipt op een nat wegdek. Wat moet ik nu??? Vriendin wil niet meer dat ik ga motorrijden. ik heb een dochter van 11 maanden en dus de verantwoordelijkheid over een klein mensje. Motor naar de klote, verzekering doet moeilijk, vorige schade van januari loopt nog, oude wonden moeten nog helen enz.
Wat een K*T dag!!!!! En niemand met wie ik hier redelijk over kan praten. In het ziekenhuis hoor ik alleen maar "stomme motoren" familie zegt hetzelfde enz. soms zuigt het leven.

Jezus wat een pech allemaal jongen
ik kan wel begrijpen dat je dr geen zin meer in hebt
ik denk dat jij je portie pech wel gehad hebt voor de aankomende 5 jaar
maar vergeet niet dat motor rijden leuk en lekker is als ik jou was zou ik gewoon weer op de motor stappen
hoe moeilijk dat ook is, en voor die kleine moet je dr ook niet mee stoppen
dat zou ze helemaal niet willen zij wil juist dat dr papa lekker aan het scheuren is als ie maar wel voorzichtig doet en gewoon thuis komt aan het einde van de dag
Als je nu stopt ga je dr spijt van krijgen

Begrijp me niet verkeerd doe vooral wat jij denkt dat het beste is
maar het zou toch zonden zijn als je dr nu zo inene mee zou stoppen
khoop dat je dr weer gauw opstapt
 
ROOKIE, Je hebt voor hetere vuren gestaan. Je laten leiden door anderen is lijden. Wat jij wil moet je doorzetten. Een motor word altijd als levensgevaarlijk beschouwd en zal nooit een draagvlak kennen bij de familie en kennisen. Je word heelvaak als speels en onvolwassen beschouwd als niet motorrijdens het over je motor rijden hebben. Maar waarom je laten leiden voor die stomme sociale wetten van je omgeving. ALLEEN WAT JIJ WILT TELT. en verder, voorzichtig want elke keer beschadigen kost te veel in alle opzichten. SUC6 Fransy
 
Dat moet-ie voor zichzelf bepalen. Wel is het zo dat veel gesprekken met niet-motorrijders weer uitdraaien op 'het zijn zo'n gevaarlijke dingen, zou je toch neit beter auto gaan rijden?'. Ja, zucht, dat werd me gisteren ook al verteld.De kans dat je morsdood gereden word is nog steeds niet zo groot. Vaak kom je er vanaf met wat builen en schrammen, soms een paar weekjes ziekenwet, en heel, heel soms word je er ietwat invalide van. Maar dood, dat komt niet zo vaak voor. De kans dat je dochtertje vaderloos door het leven moet vanwege de motorrij-hobby is behoorlijk klein. Mensen kunnen nogal wat hebben.

Maar inderdaad, je kunt een keer pech hebben. Net zoals je in een plas water van 5cm ook kunt verdrinken als je pech hebt.Raak je aan gewend ;)
Even bellen als het wat uitloopt doet al veel :)


Om het kort samen te vatten, er zijn twee mogelijkheden:
- Je vriend heeft het gezien met motoorrijden, en het probleem lost zichzelf op.
- Het bloed van je vriend kruipt toch wel, en dan doe je 'm geen plezier door 'm niet te steunen. Risico's of niet.

De tijd zal het leren. Tijd heeft ook de eigenschap om de meeste wonden te helen. Neem er dus genoeg van.
:^

Ook in de auto of op de fiets of lopend kun je zoveel pech hebben. Het risico op een motor is zeker groter, das gewoon een feit. Maar tis nou ook weer niet zo dat het een zekere weg is naar een dodelijk ongeval hoewel dat wel vaak de voorstelling is die er door niet-motorrijders aan gegeven wordt.

En over het niet lekker rijden als je weet dat je vriendin in angst thuis zit, sja... Er zijn best dingen die je kunt doen om dat een beetje in te perken. Even laten weten als je op de plek van bestemming bent, even bellen als het later wordt, noem maar op.

Niettemin heb ik wel respect voor de vriendin van Rookie dat ze zich zelf in de discussie 'in het hol van de leeuw' ( ;) ) mengt en wat van zich laat horen ipv alleen maar onderwerp van gesprek te zijn.
 
Puur op wat er gebeurd is: wat is dat ontzettend balen zeg!!!! :( Ik heb geen idee hoe ik me zou voelen wanneer mij deze dingen overkomen en ik kan me goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Wat een dikke pech.

In deze reactie op wat Jack zei, zeg je het eigenlijk zelf al: je kunt nu niet meer redelijk nadenken of relativeren. En ook jouw vriendin zal op het moment wss veel emotioneler reageren dan ze misschien normaal gesproken zou doen. Dit lijkt me niet het moment om te beslissen of je wel of niet door zult gaan met motorrijden.

Ook wanneer je niet meer wilt gaan rijden, is het natuurlijk prettig wanneer je schade vergoed, en gerepareerd wordt zodat je je fiets nog voor een leuk prijsje kunt verkopen. Misschien moet je de beslissing uitstellen tot je dit soort dingen geregeld hebt: dan heb je wat minder dingen aan je hoofd om tegelijkertijd mee bezig te moeten zijn en jullie hebben allemaal even de tijd gehad om alles te laten bezinken en er wat rationeler over na te denken.

Veel succes met alles in ieder geval!


tnx jack, de spijker op zijn kop. alleen kan ik er niet meer redelijk over nadenken. ik kan het niet relativeren. Ik zie alles zwart vandaag. Mijn vriendin zal mij niet verbieden om motor te rijden maar haar mening telt wel zwaar. Als ze iedere dag in angst zit te wachten of ik wel thuis kom is dat niet goed.
 
Aai, dit is really klote.
Ik heb ook een dochter van 11 maanden, maar ook drie zoons van 4, 6 en 8. Het zorgt er wel voor dat je anders/voorzichtiger rijdt.

Ik denk alleen dat het niet alleen maar domme pech is. Natuurlijk zit dat er wel bij, maar als je een VRO opleiding doet, kan je wellicht beter reageren op bepaalde omstandigheden. Ik zou het eigenlijk ook moeten doen.

Je moet uiteraard zelf bepalen of je weer opstapt of niet. Misschien is het goed een paar maanden niet te rijden. Als het weer gaat jeuken, motor kopen, VRO opleiding en rijden!
 
Damn, kan me voorstellen dat je je op dit moment niet vrolijk voelt. Maar zoals anderen ook al zeggen, vooral niet opgeven en rij anders tijdelijk op een lichtere fiets om het vertrouwde gevoel en plezier terug te krijgen.

Rustig aan en sterkte.
 
Bedankt voor alle reacties. Vandaag is het vooral de spierpijn die overheerst...

Even voor de mensen die alles half lezen (zou ik ook doen met zo'n lang verhaal) Mijn motor wordt gerepareerd. Is pas 6 weken oud en ik heb nu nog niets beslist. Ik heb VRO gedaan en ik weet wat er mis is gegaan bij alle 3 de ongelukken. Ik ben geen mooi weer rijder maar rij vrijwel dagelijks. Afgelopen jaar heb ik ruim 15000 KM gereden. Op mijn motor van 6 weken staan al 4500 km op de teller (incl. vakantie schotland 2580 KM) Ik ben zelfs nu niet bang om op te stappen. Ik baal gewoon verschrikkelijk van de pech die mij in zo'n korte tijd is overkomen.
Ik begrijp precies waarom mijn vriendin bang is. Direct na zo'n ongeluk moet je geen beslissing nemen over stoppen of doorgaan. Ik had het gisteren gewoon helemaal gehad.
Wel bedankt voor jullie steun allemaal. Ik heb er erg veel aan gehad met het doorlezen van de meeste reacties. Incl. die van mijn vriendin :p

Gisteravond hebben we er samen al een goed gesprek over gehad. Als mijn motor over een week of 3/4 weer terug is en ik besluit door te rijden dan rij ik nooit meer met bar slecht weer. dat staat nu al vast. Gisteren ging ik onderuit in een ontzettende hoosbui doordat ik eigelijk niet goed zat op te letten en uitgleed over whatever. \da's pech in een onoplettend moment. Het is gelukkig niet door roekeloos rijden.....
Als ik nu op een motor zou stappen zou ik geen moment bang zijn om onderuit te gaan omdat ik weet wat de motor kan en waar mijn grenzen liggen.
Waar ik wel bang voor blijf is dat ondanks alle trainingen en goed opletten, ik toch een keer een fataal ongeluk kan krijgen. Statistisch gezien zou dat niet moeten gebeuren maar hoe groot is de kans dat je op dinsdag een schaap aanrijdt en de maandag erop onderuit gaat? Dat is er ontzettend ingehakt. Ook dat ik mijn splinternieuwe motor op de weg zag liggen en weer met een ambulance naar het ziekenhuis kon. De vorige keer heb ik 6 weken lang mijn dochter niet kunnen oppakken of naar bed kunnen brengen. Dat wil ik nooit meer meemaken.
Nu kan ik zelf het risico van motorrijden prima relativeren. Ook in de auto kun je frontaal op een boom klappen of in de douche uitglijden enz. Maar alles bij elkaar in een korte periode gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Gelukkig voel ik mij vandaag mentaal/emotioneel alweer wat sterker. Alleen nog ff afwachten op het telefoontje van de dealer wat de exacte schade is. En daarna in de clinch met de verzekering. Want die spelen het nu niet eerlijk. Ook dat speelde mee gisteren.
Daarnaast heb ik de rekeningen van het vorige ongeluk hier nog liggen en komt de tegenpartij maar niet over de brug. Net gelukkig gehoord dat die deze week eindelijk gaan uitkeren.
En dan nog het werk. Ik ben leidinggevende en baal natuurlijk verschrikkelijk dat ik nu alweer in de ziektewet zit. Goed voorbeeld doet goed volgen :D
Maar dat komt allemaal wel weer goed.
Ikzelf ben er eigelijk wel uit. Maar ik laat het tot de motor terug is nog even allemaal bezinken en hou het zeker thuis allemaal voor mijzelf.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik zal jullie op de hoogte houden. (voor wie het boeit :p) Is interreseert nu met een d of een t :?
 
Gewoon ff een plaspauze man ..het waait wel over.

En ga eens op stap met een paar mannen...niet altijd alles met je vriendin overleggen. Je bent niet de enige met shit.

Als jij het niet trekt wie moet het dan doen in je gezin..je vriendin, je dochter?

Wil je dat? Harde woorden besef ik, maar zo is het.

Niet janken en

GO FOR IT !! JE KAN HET.

Je bent voor SUCCES geboren JIJ BENT DE BESTE!
 
De meeste tips zijn al gegeven.
Het valt mij wel op dat iedereen pro doorrijden is.
Alleen levert dat voor Rookie juist het extra risico op, waar die nu even niet mee uit de voeten kan.

Als je zojuist vader bent geworden (ik heb ook 2 kids van 15 en 12) dan verandert er nogal wat in je leven.
Zeker i.c.m. wat TS allemaal mee heeft gemaakt.

Ik heb na een hele tijd niet rijden het motorrijden een jaar of 9 geleden weer opgepakt en moet toegeven dat het een hele leuke bezigheid is.
Ik zou er ook heel veel moeite mee hebben om dit op te geven.

Maar als je het even wat rustiger aan wilt doen, ga je jezelf toch een tijdje in een auto verplaatsen. Daarmee haal je wel even de druk van de ketel.
Als de boel weer hersteld is (motor, ego, vertrouwen) zou ik er eens een paar keer met een ervaren instructeur op uit gaan, die kan je misschien wijzen op de dingen die jij nu als pech ervaart, maar misschien toch nog voorkomen hadden kunnen worden.
:} hulde aan mrs C. die het ook van haar kant even laat zien.

Mijn vrouw zit ook wel eens in de rats als ik op de motor weg ben, maar een aantal jaar geleden heeft ze ook haar rijbewijs gehaald en rijdt ze ook met plezier wat ritjes samen. Nu zit ik wel eens in de rats als ze met de motor weg is :+

Motorrijden niet ten koste van alles blijven doen, want dan gaat het juist fout omdat die angst dan een grote rol gaat spelen.
Als je toch blijft doorrijden:
Zoek het plezier in mooi weer tochtjes op rustige wegen en bouw dan weer vertrouwen op.

Rustig aan he!
 
lol hawkeye, ergste is al voorbij. Ik ga straks gewoon weer lekker motor rijden.
Stop wel met rijden in alle barre weersomstandigheden. Dus met natte sneeuw, onder 0 enz. daar kap ik mee.
Dan kijk ik mijn vriendin lief aan, kan zij op de fiets naar het werk en neem ik de auto.
Een nachtje slapen heeft goed gedaan (geestelijk, spierpijn is erger geworden :p)
Kreeg vanmiddag een telefoontje van de dealer dat de motor wel zwaar beschadigd is. Alles is een beetje kapot zei hij. Dus morgen hoor ik of het een reparatie wordt of een nieuwe.....
Ik ga nu proberen of ik mijn vriendin mee kan krijgen op een rmt. dat zou haar goed doen want ze heeft geen idee hoe een motor rijder zich in het verkeer opstelt en wat voor trainingen er zijn. Nu zegt ze nog dat ze nooit acherop zal stappen maar ik zie het wel.
Goed gesprek gehad met mijn broer (ook motorrijder al 25 jaar zonder ooit gevallen te zijn. mazzelpik, meer geluk dan wijsheid :D )
Dus ik ben uitgejankt en ga weer aan te toekomst denken. Volgend jaar met de motor naar noord engeland. eind van de zomer naar (suggesties welkom voor een lang weekend)
Nieuwe motor (als deze niet wordt gerepareerd) heeft abs. maar als ik er na een week weer onderuit ben gegaan dan stop ik echt (denk ik )
Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Nu ga ik eens kijken of ik ergens iemand een hart onder de riem kan steken.
 
lol hawkeye, ergste is al voorbij. Ik ga straks gewoon weer lekker motor rijden.
Stop wel met rijden in alle barre weersomstandigheden. Dus met natte sneeuw, onder 0 enz. daar kap ik mee.
Volgend jaar met de motor naar noord engeland.
Moet je vooral in Engeland gaan rijden. :+
Ik kom net terug uit Engeland, wel is waar met de auto, maar ik vond dat links rijden maar niets. In noodsituaties reageer je toch weer met 'rechtse' reflexen
Waarom niet lekker naar de Alpen :?
Nu ga ik eens kijken of ik ergens iemand een hart onder de riem kan steken.
Dat is de juiste spirit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan