ik zie het ff niet meer zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rookie

Die hard MF'er
7 sep 2003
382
117
Brabant
Op 10 januari ben ik aangereden op mijn motor. Naar een tijdje revalideren is alles weer goed. Ondertussen had ik na lang twijffelen besloten om weer gewoon te gaan motor rijden. Op 19 maart kon ik mijn motor ophalen. Een nieuwe Triumph Sprint ST.
Vorige week heb ik een heerlijke motor vakantie gehad naar Schotland. Op dinsdag sloeg het noodlot echter toe... Er kwam plotseling een schaap de weg op die tegen mijn linker kuip opsprong. Door de schrik kwam ik in de berm terecht en viel ik om.
Schade aan de linker kuip en de topkuip. Flink balen dus, motor is net 6 weken oud. Afgelopen zaterdag de schade gemeld bij de verzekering en bij de dealer. Dealer zei dat alles goed zou komen en dat ik er niets meer van zou terug zien. Gelukkig, geluk bij een ongeluk.
Vanochtend met de motor naar het werk. In Arnhem vlak voor de willems tunnel schiet mijn achterweil onder mij uit door een olievlek of iets dergelijks. Motor schuift over de linker zijde over de weg. En ik kon weer in de ambulance naar het rijnstateziekenhuis.
Gelukkig niets ernstig, schouder enkel en elleboog gekneusd.
Thuis begon de ellende pas. Ik zit er mentaal volledig doorheen. Ik kan het niet meer plaatsen. 3 keer een valpartij in 4 maanden, 2 keer in het ziekenhuis en nu gaat ook de verzekering nog moeilijk doen. Mijn vriendin wil dat ik stop met motorrijden enz.
Ik zit ff helemaal stuk. Morgen gaat de motor naar de dealer en komt de expert de schade opnemen. Eigelijk interreseert dat me het minst. Ik ben niet geschrokken van de val, alleen van de pech die me in zo'n korte tijd overkomt. Alle 3 de keren is gewoon domme pech. 1ste keer over het hoofd gezien door een auto, tweede keer een schaap en nu weggeglipt op een nat wegdek. Wat moet ik nu??? Vriendin wil niet meer dat ik ga motorrijden. ik heb een dochter van 11 maanden en dus de verantwoordelijkheid over een klein mensje. Motor naar de klote, verzekering doet moeilijk, vorige schade van januari loopt nog, oude wonden moeten nog helen enz.
Wat een K*T dag!!!!! En niemand met wie ik hier redelijk over kan praten. In het ziekenhuis hoor ik alleen maar "stomme motoren" familie zegt hetzelfde enz. soms zuigt het leven.
 
Nou Rookie, het heeft je de laatste tijd niet mee gezeten; maar dat je motor telkens is betrokken bij al die pechgevallen is toch puur toeval, en hoeft dan toch ook geen reden te zijn je motor aan de wilgen te hangen. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat je 't omwille van de gemoedsrust van je vriendin en familie ff een tijdje rustig aan doet.
Sterkte en beterschap toegewenst bij je herstel.
 
Hé kom op niet bij de pakken gaan neerzitten.

Sometimes life suck's, maar het kan altijd erger.

Je kan er natuurlijk wel over nadenken of motorrijden iets voor jou is, als je zo vaak valt (of het nu eigen schuld of een ongeluk is). Vooral als je een kleine van 11 maanden hebt. Aan de andere kant kan je dan beter in bed gaan liggen weet je bijna zeker dat er niets gebeurt.

Ik ben zelf ook ongeveer 2 jaar gelden op mijn plaat gegaan (eigen schuld, iets te hard door de bocht voorwiel weg en zo de vangrail in) Ik heb 2 kleintjes lopen en ook een vriendin die mij liever niet ziet rijden. Ik heb sinds 2 weken de motor weer uit de schuur gehaald want het kriebelde toch wel heel erg. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik weer rij.

Ik zou in iedergeval de motor lekker laten maken en dan pas verder kijken, wegdoen kan altijd nog, maar een nieuwe kopen is meestal wat lastig (of je moet een mega bankrekening hebben). Zet hem lekker in de schuur tot je op een dag denkt nou moet het gebeuren ik ga rijden, kan gewoon ook binnen 2 weken hoor hoeft geen 2 jaar te zijn.

Maar ik zou mijn relatie niet opgeven voor het motorrijden, dus als je vriendin het echt niet wil en je krijgt daar problemen door zou ik er nog een keer over nadenken.

Ik weet niet of ik je geholpen heb maar dit is hoe ik er over denk.

Succes met je keuze.
 
Omwille van de gemoedrust van je vriendin en familie is het inderdaad misschien beter het een tijdje rustig aan te doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vriendin het wel even welletjes vind.
Met name omdat jullie een dochterje hebben van 11 maanden.
Maar niet getreurd, als je vriendin merkt dat je het motorrijden erg mist dan zal ze je waarschijnlijk over een tijdje weer aanpraten om te gaan rijden.
Tenminste dat zou ik w.s. doen als ik merkte dat mijn vriend het heel erg miste.
Heel veel beterschap met alle oude en nieuwe wonden. Succes ermee.
 
De beste vraag is volgens mij, wat wil JIJ nu zelf? ff rustig aan om daarna weer door te gaan? luisteren wat anderen jou willen inprenten? ik kan mij voorstellen dat je vriendin bang is geworden, je hebt ook een kindje...die 2 zijn wel belangrijk ja! maar waarom rij jij motor? denk daar eens over na...
Toen ik eenmaal mijn A had, kwamen ze met allerlei verhalen aan over motorrijders die waren verongelukt, alleen vergeten ze ook erbij te zeggen dat in het "normale" verkeer, meer slachtoffers vallen onder de automobilisten...
Rijdt je vriendin ook motor? praat met elkaar erover en vertel wat jou emotie is bij het motorrijden en kijk wat zij leuk vindt, enof ze dat voor jou wil opgeven.
Veel suc6 ermee, het zal niet meevallen...wat je ook beslist! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan