Hoi allen,
Sinds gisteren heb ik (weer) last van een licht pompende/schokkende voorrem. De eerste keer dat ik daar last van had was, ca. 8 maanden geleden, nadat ik heel stoer wegreed en mijn schijfremslot (rechtsvoor) was vergeten los te maken... noob!!
Gevolg: schijfrem krom en een hoop $$$ minder op mijn bankrekening (leermomentje).
Sinds gisteren heb ik dus een flashback en zie mijn rechterremklauw dus (licht) trillen tijdens het rijden en kom ik de laatste meters voor het stoplicht (licht) schokkend tot stilstand. Dit keer echter zonder directe aanleiding..
Balhoofdspeling, lekkende voorvorkkeringen verklaren het trillen van mijn remklauw niet (toch?), dus ik heb sterk het vermoeden dat mijn schijf wederom krom is.
Hoeveel kan een schijfrem hebben voordat ie krom trekt? Stoppies maak ik niet. Voor het stoplicht laat ik mijn rem los. Ik gooi geen ijswater over mijn remschijf heen na een rit. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn slot wederom een ontmoeting heeft gehad met mijn vork of klauw. Maar als dat al zo is moet dat lopend gebeurd zijn en ik kan het me niet heugen (en nee: ik heb ook niet teveel gezopen).
Stel er moet weer een nieuwe schijf op, wat kan ik dan nog meer doen om te voorkomen dat ie naar een jaar weer zo krom is als een hoepel?!?
Ik heb het gevoel dat ie al krom trekt als ik er te lang naar kijk. Of heb ik gewoon pech?
Sinds gisteren heb ik (weer) last van een licht pompende/schokkende voorrem. De eerste keer dat ik daar last van had was, ca. 8 maanden geleden, nadat ik heel stoer wegreed en mijn schijfremslot (rechtsvoor) was vergeten los te maken... noob!!
Gevolg: schijfrem krom en een hoop $$$ minder op mijn bankrekening (leermomentje).
Sinds gisteren heb ik dus een flashback en zie mijn rechterremklauw dus (licht) trillen tijdens het rijden en kom ik de laatste meters voor het stoplicht (licht) schokkend tot stilstand. Dit keer echter zonder directe aanleiding..
Balhoofdspeling, lekkende voorvorkkeringen verklaren het trillen van mijn remklauw niet (toch?), dus ik heb sterk het vermoeden dat mijn schijf wederom krom is.
Hoeveel kan een schijfrem hebben voordat ie krom trekt? Stoppies maak ik niet. Voor het stoplicht laat ik mijn rem los. Ik gooi geen ijswater over mijn remschijf heen na een rit. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn slot wederom een ontmoeting heeft gehad met mijn vork of klauw. Maar als dat al zo is moet dat lopend gebeurd zijn en ik kan het me niet heugen (en nee: ik heb ook niet teveel gezopen).
Stel er moet weer een nieuwe schijf op, wat kan ik dan nog meer doen om te voorkomen dat ie naar een jaar weer zo krom is als een hoepel?!?
Ik heb het gevoel dat ie al krom trekt als ik er te lang naar kijk. Of heb ik gewoon pech?