Ik zit in tweestrijd.....

FastMike

Die hard MF'er
17 apr 2003
276
0
Doetinchem
Dit weekeinde mijn blok van mijn FireBlade in puin gereden.
Ratelratelratel uit de versnellingsbak.
Waar men mij al voor had gewaarschuwd is bewaarheid geworden.
Schakelvorken krom/gebroken en tandwielen deels kaal.
En vertel me niets nieuws.................duur grapje.

Maar nu????????????????? '(

Laten repareren ? of

kijken naar een andere fiets en zit dan toch stiekum te denken aan een R1
Geld kosten gaat het toch doen.

Graag jullie mening
 
Ik ben er iig achter dat als ik `m weer in orde wil maken de hele cassette moet vernieuwen en er zijn bij de tandwieltjes idd wat schakels afgebroken/versleten
 
Kostenberekening

Als de kosten voor een nieuwe fiets kleiner zijn dan de kosten om hem te laten maken dan koop je best een nieuwe.

Let op slimboos!!! Ik bedoel natuurlijk in verhouding.
Fietsje laten maken kost geen 15K. Maar als je eenmaal weet wat het wel kost en in acht neemt wat jouw fiets nog waard is dan kan je is gaan kijken wat je moet opleggen om een nieuwe te hebben.

Pffff vastgeluld...ik krijg het niet uitgelegd. B|
Nieuwe fiets dan maar?
 
Kostenberekening

Als de kosten voor een nieuwe fiets kleiner zijn dan de kosten om hem te laten maken dan koop je best een nieuwe.

Let op slimboos!!! Ik bedoel natuurlijk in verhouding.
Fietsje laten maken kost geen 15K. Maar als je eenmaal weet wat het wel kost en in acht neemt wat jouw fiets nog waard is dan kan je is gaan kijken wat je moet opleggen om een nieuwe te hebben.

Pffff vastgeluld...ik krijg het niet uitgelegd. B|
Nieuwe fiets dan maar?


Leuke manier. Ik ga dit ook bij mijn vrouw proberen.
Sorry jongens: Maar ik vind het toch wel stevig kl . te
 
Het is ook klote versta me niet verkeerd. Maar als ik zeg "klote voor je" daar ben je nix mee vooruit snappie?

Je motor is inmiddels al wat jaartjes? Misschien dan toch tijd voor een andere als de poen er is.

Succes met je vrouw! :)
 
Dank je Vincent,

De motor is idd al 12 jaar oud.
Hij deed het altijd als een nieuwe.

Maar gelukkig heb ik nog wel wat eurootjes achter de hand
voor onvoorziene omstandigheden (de motor dus)
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook ff kijken of je ergens een twedehands blokkie kan vinden en die er ff in hangen, dan brengt je blade een stuk meer op!
Er zijn zo veel blade's verkocht met jou type blok dat er genoeg van te vinden zal zijn en dan natuurlijk hoe meer er aan geboden word hoe goedkoper ze zijn!
Ik las dat je blade iets van 10 jaar oud is, dan heb je ongeveer één uit 1994. De blokken zijn kwa passing niet veranderd tussen het model '92 en '99, alleen het vermogen is iets aan gepast. })
Ik denk dat als je zelf een beetje kan schroeven dat je het zelf (misschien met een beetje hulp van je vrouw/vriendin ;) ) het er zo onder hangt, in de huiskamer met een biertje er bij, kijkend naar de halve finale van nederlands elftal. *D
Ik ben zelf monteur dus ik heb natuurlijk makkelijk praten :)
Ik ben van een fireblade uit '97 over gestapt op een '99 R1 en ik heb er geen spijt van! Dus je kan daarna nog altijd die sprong wagen als hij weer rijd. :]
Mooie R6 achterkap heb je er trouwens op ;) Ik ben hier een beetje aan het schrijven en mijn vriendin is naar motoren aan het kijken op marktplaats en toevallig komt zij op de foto die jij hier hebt geplaatst :)
Moet je er alleen niet bij zetten dat hij een beetje rateld :P
 
Jij bent 18, en ik ben 36.
Dan wordt je vanzelf wat rustiger.
Klopt, maar ik ben het met 18 eens (misschien omdat ik zelf 19 ben) :X :+ want hoe vaak leef je? Maar 1 keer toch! Ik heb zoiets van 'geniet ervan'.
Idd, zoals Vincent al beschreef, gewoon kijken waar je een redelijk bedrag voor je eigen fiets terugkrijgt. Suc6 :]
 
Je kan ook ff kijken of je ergens een twedehands blokkie kan vinden en die er ff in hangen, dan brengt je blade een stuk meer op!
Er zijn zo veel blade's verkocht met jou type blok dat er genoeg van te vinden zal zijn en dan natuurlijk hoe meer er aan geboden word hoe goedkoper ze zijn!
Ik las dat je blade iets van 10 jaar oud is, dan heb je ongeveer één uit 1994. De blokken zijn kwa passing niet veranderd tussen het model '92 en '99, alleen het vermogen is iets aan gepast. })
Ik denk dat als je zelf een beetje kan schroeven dat je het zelf (misschien met een beetje hulp van je vrouw/vriendin ;) ) het er zo onder hangt, in de huiskamer met een biertje er bij, kijkend naar de halve finale van nederlands elftal. *D
Ik ben zelf monteur dus ik heb natuurlijk makkelijk praten :)
Ik ben van een fireblade uit '97 over gestapt op een '99 R1 en ik heb er geen spijt van! Dus je kan daarna nog altijd die sprong wagen als hij weer rijd. :]
Mooie R6 achterkap heb je er trouwens op ;) Ik ben hier een beetje aan het schrijven en mijn vriendin is naar motoren aan het kijken op marktplaats en toevallig komt zij op de foto die jij hier hebt geplaatst :)
Moet je er alleen niet bij zetten dat hij een beetje rateld :P

Je hebt goed je huiswerk gedaan.

Als ik `m particulier zal verkopen ga ik er zeker een ruilblok inzetten.
Maar een leuke R1 van 98 - 99 lijkt mij ook wel wat.

En wat het sleutelen betreft bij de halve finale lijkt mij niet zo`n goed plan.
Ik loop altijd met onze jongens mee te schoppen en te slaan en te vloeken.
Dit lijkt mij nou niet bevordelijk voor de kwaliteit van het inbouwen van blok.
 
Inderdaad, ik zat ook meteen te denken aan een 2e hands blok. Er zijn wel motorsloperijen waar je bij terecht kunt. Persoonlijk denk ik alleen dat je wel een behoorlijk afgeragd blok krijgt, want anders zullen ze 'm vast niet naar de sloop brengen. Tja, of je dat wil doen voor de verkoop, zodat de ander met een afgeragd blok zit; die keuze is natuurlijk aan jou.
 
Inderdaad, ik zat ook meteen te denken aan een 2e hands blok. Er zijn wel motorsloperijen waar je bij terecht kunt. Persoonlijk denk ik alleen dat je wel een behoorlijk afgeragd blok krijgt, want anders zullen ze 'm vast niet naar de sloop brengen. Tja, of je dat wil doen voor de verkoop, zodat de ander met een afgeragd blok zit; die keuze is natuurlijk aan jou.

Er zijn natuurlijk zat blokken te koop van schade motoren.
Motoren die wel goed behandeld zijn door hun vorige eigenaaren.
Ik zag het twee weken geleden, mijn colega z'n R6 uit '01 was compleet in de soep gelopen... :X
Ff in de ronte gebeld en een blokje uit '99 gevonden voor 1000 euro. :+
Blok had volgens de motor zaak maar 9000 gelopen, ding er onder gehangen en hij liep inderdaad als een nieuwe. :] :]
Echt tien keer mooier dan het orginele blok die ook nog maar 18000 had gedraait.
Ik zal dinsdag ff kijken of ik er achter kan komen waar het blok vandaan kwam.
 
blokkie van de sloop vissen (er zijn genoeg blades in puin gereden dus het moet niet moeilijk zijn om aan een blok te komen), eronder hangen en de motor bij de dealer inruilen tegen een R1.

krijg je teminste geen gezeik meer mee dan.
 
Jongens , bedankt voor de reply`s.

Heb inmiddels ff geslikt en een goed 2e hands blok op de kop weten te tikken.
Heb het blok gekocht vanuit een schademotor uit 97.
32000 km`s gelopen en alles klonk meer dan goed.
Morgen zet ik de motor onder mijn eigen machine.

Kosten 550 euro (wel zelf demonteren).
Ff een simpel rekensommetje leert dat tussen een goede
en defecte Fireblade meer prijsverschil zit dan deze 550 euro.

kan gelukkig iig een eventuele potentiele koper eerlijk in de ogen kijken.
(vind ik niet minder belangrijk)

En daarna maar op zoek naar iets anders leuks om weer lekker verder te kunnen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet voor welk jaar R1 je wil gaan (als ik het goed begrijp een van voor 2000), als je uberhaubt voor een R1 gaat natuurlijk, maar die versnellingsbakken van die nieuwe R1's schijnen ook niet alles te zijn. Was van de week bij een vriend van me op de zaak en die had ook een bak van een nieuwe R1 liggen met nog geen 4000km op de teller en daar waren ook de tandwielen al van gebroken\versleten |(
Weet niet zeker of dit incidenteel is maar ik begreep dat dit wel vaker voorkomt bij het nieuwe model :X
 
Kom op! De economie moet draaien; koop die R1! Hoe meer fietsen wij kopen, hoe meer fabrikanten de gelegenheid krijgen om fantastische ontwerpen te maken! En dat willen we toch??
 
Terug
Bovenaan Onderaan