Ik zit met een probleem! (verzekering)

keithmoon

Rookie
13 feb 2009
1
0
Hallo,

Ik ben Belg en open binnen afzienbare tijd een MOTORrijschool (twee lesmotorfietsen).
Nu is het zo dat het in België aartsmoeilijk is om een lesmotor tegen een deftig tarief te laten verzekeren. Die "verzekeringsmensen" gaan ervanuit dat je onmiddellijk met je kandidaat-motorrijder tegen de eerste de beste boom aanknalt!

In België lopen de tarieven op tot ... € 1000/motorfiets!

Nu is het zo dat motorrijlessen zeer voorzichtig beginnen (heb in de vijftien jaar dat ik in loondienst motorlessen gaf, nog nooit enig ongeval gehad - hout vasthouden!), langzaam opgebouwd worden en slechts plaatsvinden in het treffelijke motorseizoen (van begin april tot eind oktober).
Bovendien zou het in mijn geval gaan om slechts een twintigtal uurtjes per week (ik heb nog een andere full-time job).

Mijn vraag: mag/kan ik die twee lesmotorfietsen in Nederland laten verzekeren? Is dit legaal?

Vergeet niet dat er in België een (zeer vervelende) clausule instaat - sinds twee jaar - die zegt dat de verzekering zich nooit tegen de kandidaat-motorrijder mag kanten (en ik zou evenmin graag hebben dat de verzekering dan maar "naar mij" toekomt ;)

groetjes van een motorrijdende Belg.
 
Als de verzekering in nederland dit goedkeurt is het geen probleem. De verzekeraar bepaald hier de regels. Immers moeten hun bij schade het bedrag uitkeren.

Echter denk ik dat 1000 euro per jaar per motorfiets heel normaal is.
Als je een allrisk verzekering neemt voor iemand die nog geen schadevrijejaren heeft is 83,33 euro per maand niet veel.

Denk dat je in nederland niet goedkoper uitbent. Want die prijs is heel normaal.

Wellicht is het beter om eerst met 1 motor te beginnen en als het druk begint te worden, dan een tweede erbij wanneer dit rendabel gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet. Het betreft een zakelijke verzekering die zijn standaard al hoger neem ik aan. Maar bel eens een NL rijschool en vraag ze gewoon eens wat zij moeten betalen per jaar?
Komt bij dat ik niet verwacht dat je in een ander land dan je eigen land je mag verzekeren. Dan ga ik straks mijn motoren en auto verzekeren bij die Nigeriaans verzekeraar dan ben ik lekker verzekerd en betaal amper wat. Alleen ja als ik schade maak kan de ander fluiten naar geld...
(Beetje theoretisch opgesteld maar tussen de lijnen lezen ;) )

Ich hab wirklich keine anus..

Das lastig schijten :P
 
moet ie ook op nl'se plaat staan toch dus een nl'se motor fiets he en adres.
Denk niet dat dat zomaar gaat als je er niet woont.

ze doen zelfs al moeilijk over een nl'se lease auto als je in belgie woont
 
verzekeringen behoren tot het vrije economische verkeer binnen de EU is onlangs bepaald. Wil nog niet zeggen dat er een verzekeraar is die het wil doen.
1000 euro per motor vind ik niet raar trouwens. Voor Wa+ betaal ik 250 euro per jaar voor een 10 jaar ouwe fiets. All risk èn vooralsnog onkundige bestuurders levert inderdaad een hogere premie op.
 
Ik denk dat je je bedrijf in NL zal moeten huisvesten als je de motoren in NL wil verzekeren. Zeker weten doe ik dat niet. Wel denk ik dat er niet veel verschil in de verzekeringspremie zal zitten tussen NL en BE.

Succes! Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan