Ik zoek een andere motor

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
...opvolger voor mij trouwe deauville. Ik verlang naar een licht, scherp sturende stabiele motor met voldoende vermogen en die mij bergen rijplezier geeft. Ga ik voor de CB600 die lekker licht en flitsend stuurt maar misschien wat koppel mist? Ga ik voor zijn broertje, de CBR600? Riskeer ik mij een R6 die ultra scherp stuurt maar iets te agressief is? Of ga ik eerder voor de VTR1000 die bergen koppel geeft maar wat te veel zuipt en een iets te slap veertje heeft vooraan? Of toch wel die Fazer 1000 die ik dan beperk tot 100PK: flistend sturen en voldoende koppel. Of ... tja.
Conclusie: In een bocht moet hij op rails staan, ruime gronspeling hebben, een vergevingsgezind maar toch opwindend motorblok hebben en MAX 6000 à 7000 euro kosten (tweedehands dus...tussen '98 en '01).
 
Ik zou gaan voor de VTR1000F
met aangepaste vering voor en twee open pijpen })
 
Waarom zou je een Fazer 1000 willen begrenzen op 100 PK?

Als je een fiets wil die lekker stuurt, maar niet te aggresief is zou ik voor een cbr600 gaan. Alleen als je erg gesteld bent op de koffers op je Deauville, lijkt een cbr met niet handig. Ziet er niet uit, koffers op een sportfiets.
 
CB600 en cbr600 hebben vrijwel zelfde blok, dus welk koppel mis je dan???

iig meer dan je Deauville
en een Fazer 1000 vindt je niet voor 7000 euro denk ik.

Ik zou een cb900 kopen
 
CB 900 is ook een mooi ding...heb ik ook al aan gedacht, maar als ea meezit ga ik SM-en 8-)
 
...opvolger voor mij trouwe deauville. Ik verlang naar een licht, scherp sturende stabiele motor met voldoende vermogen en die mij bergen rijplezier geeft. Ga ik voor de CB600 die lekker licht en flitsend stuurt maar misschien wat koppel mist? Ga ik voor zijn broertje, de CBR600? Riskeer ik mij een R6 die ultra scherp stuurt maar iets te agressief is? Of ga ik eerder voor de VTR1000 die bergen koppel geeft maar wat te veel zuipt en een iets te slap veertje heeft vooraan? Of toch wel die Fazer 1000 die ik dan beperk tot 100PK: flistend sturen en voldoende koppel. Of ... tja.
Conclusie: In een bocht moet hij op rails staan, ruime gronspeling hebben, een vergevingsgezind maar toch opwindend motorblok hebben en MAX 6000 à 7000 euro kosten (tweedehands dus...tussen '98 en '01).
voor dat geld...een vtr1000f ...met hyperpro en 2 knappe dempers.. :)
 
...opvolger voor mij trouwe deauville. Ik verlang naar een licht, scherp sturende stabiele motor met voldoende vermogen en die mij bergen rijplezier geeft. Ga ik voor de CB600 die lekker licht en flitsend stuurt maar misschien wat koppel mist? Ga ik voor zijn broertje, de CBR600? Riskeer ik mij een R6 die ultra scherp stuurt maar iets te agressief is? Of ga ik eerder voor de VTR1000 die bergen koppel geeft maar wat te veel zuipt en een iets te slap veertje heeft vooraan? Of toch wel die Fazer 1000 die ik dan beperk tot 100PK: flistend sturen en voldoende koppel. Of ... tja.
Conclusie: In een bocht moet hij op rails staan, ruime gronspeling hebben, een vergevingsgezind maar toch opwindend motorblok hebben en MAX 6000 à 7000 euro kosten (tweedehands dus...tussen '98 en '01).


Wat voor categorie zoek je?
Ik kan me naast een VTR namelijk ook een Yamaha TDM voorstellen! Tis maar net wat je zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een CB600S sinds 2 maanden. Nieuw gekocht en er staan nu ongeveer 7500km op. Ik doe er regelmatig woon-werk mee (ca. 300km heen en weer) en ben er erg tevreden over. Kom om eerlijk te zijn weinig tekort voor wat betreft koppel en vermogen. Moet wel zeggen dat boven de 200km/u de acceleratie er wel wat uit is, tenzij je vanuit zn drie begint en de vier volledig doortrekt en de vijf zover mogelijk (mijn CB600 haalt de begrenzer niet in zn vijf), dan gaat het rap naar 230.

CB600's zijn nieuw flink in prijs gedaald, geloof dat de S versie nu EUR 7390 kost, en dat is dus nieuw, met 2 jaar garantie.

edit: tankinhoud is 16 liter, waarvan 3 reserve. Haal zo'n 170km voor reserve... Tankje is aan de kleine kant, verbruik is best wel stevig
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan