Ik zoek een helm, welke raden jullie me aan?

Ik gebruik de oordoppen uit de tijd dat ik nog veel in bandjes zat.
werkt erg goed de ergste herrie wordt gedempt maar je hoort nog wel genoeg van de omgevings geluiden.
 
Net even bij Motoport in Leeuwarden geweest en daar stond een mooie HJC helm, kostte 399,- en zat goed. Mooi design ook (blauw, zwart, grijs, wit)

Denk dat ik die maar ga kopen binnenkort.
 
Net even bij Motoport in Leeuwarden geweest en daar stond een mooie HJC helm, kostte 399,- en zat goed. Mooi design ook (blauw, zwart, grijs, wit)

Denk dat ik die maar ga kopen binnenkort.

Heeft iemand al eens een proefrit met z'n botsmuts gedaan?
Waarom eigenlijk niet he? Enkel zo ken je de geluidsniveau's die ie creeerd enzo, en da's toch ook vet belangrijk.
 
Heeft iemand al eens een proefrit met z'n botsmuts gedaan?
Waarom eigenlijk niet he? Enkel zo ken je de geluidsniveau's die ie creeerd enzo, en da's toch ook vet belangrijk.
Heb je gelijk in, daarom wacht ik nog maar eventjes tot ik m'n rijbewijs heb, ga dan wel die helm testen met een proefrit denk ik.
 
Ik heb gisteren een Schubert systeem helm gekocht (jep, brildragend), en ik ben tot nu toe vreselijk tevreden ermee.

Bijkomend voordeel is dat je dmv een kliksysteem het vizier naar voren kunt drukken waardoor een beslagen vizier tot verleden tijd behoort, ook zijn de ventilatie kanalen echt perfekt, lekker briesje wat langs mijn kin en voorhoofd stroomt.....

En als het zonnetje schijnt, dan laat ik het ingebouwde zonnescherm ala straaljager-piloot-helm zakken, en dat vind ik nog het mooiste foefje

:} aan mijn helmpie


204700_410_FR.jpg

_________________
System error, hit any user to continue

[/totaal nutteloze bijdrage!]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-07-06 14:07 ]
 
Zo eentje heeft m'n vader ook, is er ook supertevreden mee.

Kost meende ik rond de 700 gulden.
 
ziet er goed uit
wat kostte die
en kan je je vizier ook "locken" (tegen open waaien)

Ik heb er al 220 mee gereden en hij's niet open gegaan ;) , hij kostte mij 750 piek, maar ik weet dat er online ook goedkoper aan te komen is.
 
He BYM is je Schubert makkelijk te openen, b.v. met 1 hand?

Heb zelf een Nolan systeem helm (stil en super makkelijk in de stad als het warm weer is, je moet er alleen niet 150 mee rijden als hij open staat anders heb je het gevoel dat je nek ieder moment kan breken) waar ik af en toe een fikse stoei partij mee heb om hem open te krijgen :9

 
He BYM is je Schubert makkelijk te openen, b.v. met 1 hand?

Heb zelf een Nolan systeem helm (stil en super makkelijk in de stad als het warm weer is, je moet er alleen niet 150 mee rijden als hij open staat anders heb je het gevoel dat je nek ieder moment kan breken) waar ik af en toe een fikse stoei partij mee heb om hem open te krijgen :9

Nee totaal geen problemen mee, in tegendeel, had alleen de eerste paar keer wel ff moeite met het opzetten......
 
Ik heb een ARAI, de tweede al (kleur paste niet meer bij de motor :P ) en dat bevalt prima. Ik kan er twintig opzetten maar als ik mijn kop in een ARAI steek zit ie meteen goed.
 
Ik heb een ARAI, de tweede al (kleur paste niet meer bij de motor :P ) en dat bevalt prima. Ik kan er twintig opzetten maar als ik mijn kop in een ARAI steek zit ie meteen goed.

Och ik rijd nog niet zo lang motor dat ik kan zeggen welk merk ik het meeste waardeer, in mijn brommer tijd had ik meestal aftandse botsmutsen die reeds 30+ keer van mijn handvat afgestuiterd waren, wat ik wel grappig vond was dat de verkoopster naar mijn hoofd keek, even de stelling aftuurde en me een (mijn) helm in mijn handen douwde die gewoon perfekt paste, na hem opgepast te hebben en de zonnebril gezien te hebben was ik (de helm ook) verkocht!

 
Sluit mij aan bij meerdere personen hier, pas, pas er nog eens een paar en blijf passen tot je er 1 vindt die perfect zit ! Dit kan een helm zijn van 100 piekermannetjes maar ook toevallig wel van 1000 piekermannetjes.
Je hebt maar 1 hoofd en hersenletsel doordat je helm van je kop waait of het vizier wat openwaait is altijd duurder. ;(

Kalsbeek heb ik mijn helm vandaan en ik ben er de hele middag bezig geweest met passen. Nu word ik elke keer als ik mijn helm afdoe wedergeboren :P omdat de helm zo lekker strak zit dat ik zonder problemen met 230 km p/u over de afsluitdijk kan knallen (en opzij kijken) zonder dat mijn helm ook maar iets verschuift ! Snappie wel ?

C.U.


:j
 
ik heb zelf een bieffe replica van max biaggi fijne helm hoor (gekocht op de motorbeurs voor 399,-)best goedkoop!

als je eengoedkope goeie helm zoekt ga daar eens kijken keuze zat! :}



 
Ik heb een Schubert systeemhelm en die bevalt prima. Toeval (als je over toeval kan spreken) is dat mijn vrouw na het passen van verschillende helmen ook bij Schubert uit gekomen is.
De helm heeft een aantal leuke features, zonnevizier, anti-condens en krasbestendig vizier, één hands bediening van het kin-stuk, prima ventilatie en is redelijk stil. Volgens de verkoper stiller dan Nolan, HJC, Bayard...... Of je moet een prijsklasse hoger gaan zitten, Shoei bijv.
Ik ben het eens met degenen die zeggen (schrijven), passen, passen en nog eens passen. Want als een helm niet goed zit dan kan die van goud zijn, maar dan zet je hem toch niet op.

Als je weet welke je wilt, wat de juiste maat is en welke kleur je wilt, zou je eens een kijkje kunnen nemen op http://www.motorgoedkoop.nl. Die zijn waarschijnlijk het goedkoopst. Je mist wel het bakje koffie :9 en praatje van verkoper/verkoopster zoals in de meeste winkels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan