Ik zoek handige weetjes over een ZZR600

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
#1
Ik rijd sinds kort een Kawasaki ZZR600. Ik heb gezien dat er een aantal mensen zijn op dit forum die dit ook rijden of hebben gereden.

Zouden deze mensen hun \'weetjes\' willen delen? Bijvoorbeeld welke banden? Welke bandenspanning. Hoe lang gaat het één en ander mee zoals kettin en tandwielen, banden, etcetera. Hoeveel rij je op een tank benzine (oftewel wat is het verbruik). En zijn er nog meer handige aanvullende weetjes / dingetjes?

TNX, Martin.

(Oh ja, laatste keer was de ZZR een supersport, dus ik heb de vraag hier maar onder gezet, is het niet goed, dan zie ik het wel. Ik ga denk ik maar eens een topic maken over wat nu wat is...)
 
Laatst bewerkt:

Maximum

Banned User
6 sep 2001
5.267
0
Sweet Lake City
#5
Verbruik zit rond de 1 op 15...banden...BT010...rijd je toch zo rond de 12K voor en 8K achter mee...ketting en tandwielen gaan minstens 20K mee, ondanks mijn wheelys en andere grapjes...
wat nog meer? :)
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl
#6
Verbruik zit rond de 1 op 15...banden...BT010...rijd je toch zo rond de 12K voor en 8K achter mee...ketting en tandwielen gaan minstens 20K mee, ondanks mijn wheelys en andere grapjes...
wat nog meer? :)
Hoe snel rij je zo\'n ding totalloss :?
Of was het geen blauwe :?

Max en blauw gaat niet samen... :P
 

Maximum

Banned User
6 sep 2001
5.267
0
Sweet Lake City
#7
Een zwart/rode rij je in 2 maanden total loss omdat je dan wordt afgesneden....en een zwart/blauwe in 10 maanden omdat er een of ander oud teringwijf door rood een voorrangsweg op komt...wat wilt u nog meer weten? :P
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
43
Vught
#16
In het midden net voor je zadel, en achter je stuur. Tis een groot medalen deel met een soort ronde schijf, in die schijf zit een sleutel gat.

Als je niet zekerweet of dat je tank is, moet je de sleutel in dat sleutegat steken, een kwartslag naar links draaien. Als het goed is gaat die dop (want zo heet zo\'n ding) open. Steek daar pal boven een aansteker aan.

Als je dit overleeft, met al je haar nog op je lijf, was dit niet je tank. Probeer het nog een keer...

;)
 

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
#17
In het midden net voor je zadel, en achter je stuur. Tis een groot medalen deel met een soort ronde schijf, in die schijf zit een sleutel gat.

Als je niet zekerweet of dat je tank is, moet je de sleutel in dat sleutegat steken, een kwartslag naar links draaien. Als het goed is gaat die dop (want zo heet zo\'n ding) open. Steek daar pal boven een aansteker aan.

Als je dit overleeft, met al je haar nog op je lijf, was dit niet je tank. Probeer het nog een keer...

;)
mag je met niet :? })
 
12 dec 2001
95
0
Amsterdam
#18
Zouden deze mensen hun \'weetjes\' willen delen?
Ik heb paar jaar terug een \'93 model (1e jaar van het 2e en huidige model zeg maar) gehad. Als je met je ZZR met dit weer doorrijdt zou je wel eens last kunnen hebben van bevriezende carburateurs. Tenminste als er geen verwarmingssetje op zit.

Weet niet of dat op een gegeven moment standaard is geworden. Weet wel dat dat op het \'93 model niet zo was. Mijne had het toevallig wel want was een engelse import o.i.d. Bandenslijtage is ook nogal persoons gebonden. Aangezien het model tegenwoordig meer als \"sport-toer\" wordt gepositioneerd hoef je je ook niet te schamen om er BT020 onder te zetten. Heb je beswel sportieve band met goeie levensduur. Je kan met een ZZR heel zuinig rijden. Toerend in Frankrijk heb ik wel eens 1:23 gedaan op een tank. Als je gaat planken, en ze kunnen nog steeds heel hard, haal je dat niet :) .

Mocht er interesse zijn, Ik heb nog een:

\"Haynes Owners Workshop Manual ZX600(Ninja ZX-6 & ZZ-R600) Fours 1990 to 1995\" Engelstalig met veel duidelijke foto\'s.



Doe ik naks meer mee.
(mailtje naar: [email protected])

Bijlage: zzr600manual.jpg
 
Laatst bewerkt:

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
#19
Ik heb paar jaar terug een \'93 model (1e jaar van het 2e en huidige model zeg maar) gehad. Als je met je ZZR met dit weer doorrijdt zou je wel eens last kunnen hebben van bevriezende carburateurs. Tenminste als er geen verwarmingssetje op zit.

Weet niet of dat op een gegeven moment standaard is geworden. Weet wel dat dat op het \'93 model niet zo was. Mijne had het toevallig wel want was een engelse import o.i.d. Bandenslijtage is ook nogal persoons gebonden. Aangezien het model tegenwoordig meer als \"sport-toer\" wordt gepositioneerd hoef je je ook niet te schamen om er BT020 onder te zetten. Heb je beswel sportieve band met goeie levensduur. Je kan met een ZZR heel zuinig rijden. Toerend in Frankrijk heb ik wel eens 1:23 gedaan op een tank. Als je gaat planken, en ze kunnen nog steeds heel hard, haal je dat niet :) .

Mocht er interesse zijn, Ik heb nog een:

\"Haynes Owners Workshop Manual ZX600(Ninja ZX-6 & ZZ-R600) Fours 1990 to 1995\" Engelstalig met veel duidelijke foto\'s.



Doe ik naks meer mee.
(mailtje naar: [email protected])
jo, interesse!!! hierzo :)
 

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
#20
K\'heb zelf een ZZR600 uit \'96.
Mijn ervaringen zijn dat koud starten soms wat problemen oplevert. Een kwestie van wat langer choken maar ook niet zo buurtvriendelijk om 7 uur s\'ochtends als ik vertrek. Schakelt prima maar soms wel met een duidelijk klakgeluid. BT010 eronder. Geen andere banden eronder gehad dus weinig referentiemateriaal maar tot nu toe geen klachten. Rijd op een tank zo\'n 300 km (wijzer op reserve) en dan tank ik meestal al.
De ZZR600 was altijd mijn droomfiets geweest en ben gewoon in de wolken om het als mijn eerste fietsie te mogen hebben.
Mijn volgende wordt echter: VFR800VTEC, FAZER 1000