Ik zoek informatie over de K1100RS

bb-king

Die hard MF'er
8 okt 2002
510
3
Ik wil zoveel mogelijk informatie te weten komen over de (in mijn ogen) prachtige BMW K1100RS. Rijeigenschappen, betrouwbaarheid, zwakke en sterke kanten, eventuele spec. clubs, forums enz enz. Wie kan mij op het goede spoor zetten of wie kan spreken uit eigen ervaring? Ben benieuwd.... :)
 
a.u.b. pak aan ,omdat ik ook een bmw onder mijn kont heb: http://www.k11og.org/
mankementen lijst>>>>> http://www.micapeak.com/reg/view/K11RS :X
misschien zo dan http://www.micapeak.com/reg/bikes/K11RS/

BMW K1100RS Registry
20 Entries as of 2004.1.16
Copyright (c) 1998-2004, by H Marc Lewis.


--------------------------------------------------------------------------------

Problems: someone has switched the original seat for a k100/75 seat - not a problem as this creates a space for overtrousers.

For Sale: not for sale.











Problems: laggy tachometer






Problems: normal wear and tear,leaky gear box seal,rear wheel bearing and people who don't look when reversing as well as predominately harley dealing BMW reps who treat hog club members better than their BMW customers are the only problems I've had






Problems: broken reardrive shaft. The K1200rs is ugly and to big

For Sale: Never wil I sell this bike!!!!











Problems: Electric fan broke. Dealer stated from not enough use.

For Sale: With the addition of the Replika the K will just be left sitting there. I am asking $8,900 or best offer. I just had it serviced by the dealer. It is ready for a new rider.






Problems: Leak from master cylinder brake piston. Leak of oil from upper gasket from front right fork.






Problems: overheat problem during hot weather/in town stoplite grind. This winter will be upgrading to orange antifreeze and redoing coolant system.The selling dealer is not wanting to help and this pisses me off alot.Again the abs is giving me trouble, (rear sensor,abs) hope they fix that!!!






Problems: None so far











Problems: loose fly wheel, loose grub screw in gear box. All fixed and no further problems






Problems: ABS warning lights flash out of sync when starting from cold. Oil warning light switch caused warning light to come on. Rear wheel bearing replaced by local BMW dealer at a cost of £500!! Throttle cable. None other than the above since I have owned the bike.






Problems: Oil leak onto clutch, poped fork seal, bent wheels; all fixed to satisfaction. Oil consumption a little high (as far as I'm concerned, within BMW spec.).






Problems: Nothing (and we hope for a loooongtime!)











Problems: none






Problems: Fuel gauge does not show real fuel qty.















 
Laatst bewerkt:
ook een manier om je tank weer vol te krijgen :+
full












































Zaandammertjes vangen motorvis

Van onze verslaggever
ZAANDAM-'Beet!', dacht een van de drie Zaandamse jongens die gistermorgen aan het vissen waren in de sloot ten westen van de spoorlijn in Zaandam. Maar tot hun verbazing bleek het snoer van de hengel vast te zitten aan een prachtige motorfiets.

De jongens waarschuwden de politie en wezen de plek aan van hun vangst. Niet veel later kon de eigenaar van de (gestolen) motor op de hoogte worden gebracht.
 
Ik heb er een gehad uit 1996 ruim 60000 probleemloze kilometers mee gereden tot ie in augustus 2001 is gestolen,
Die motor heeft alleen onderhoud gehad en geen enkel mankement.
 
Dag Hans. Had jij er een met ABS en zoja hoe werkte dat? Ik lees ook regelmatig over een katalysator. Lopen die motoren niet beroerder? Heb je nog tips waar je op moet letten bij aanschaf?

Hij heeft ongeveer 100 pk. Hoe stuurt deze fiets en is ie nog een beetje vooruit te branden? En volgens mij rijden er niet veel in Nederland.

Vast bedankt voor de antwoorden.
 
Drie jaar een gereden. Kleur gifgroen-metallic (da's pas zeldzaam) Absoluut geen problemen en een beresterke fiets vanaf ongeveer geen toeren. Bij deze moest ik alleen het olieverbruik in de gaten houden. Bij stevig rijden ging dat richting de 1:3000 oftewel een flinke scheut na een dagje doorblazen.
Ik had de voorveren vervangen voor WP exemplaren waardoor hij veel steviger en vertrouwder aanvoelde.
Remmen waren fors beter dan de K100. Ik had geen ABS.
Van de katalysator nooit iets gemerkt.
Met 100pk en een koppel van 115Nm kom je in het dagelijks leven niets te kort. Vooral dat laatste maakt hem tot een fiets die heel makkelijk accelereerd. Vooral bij inhalen op tweebaans wegen is dit een zaligheid doordat je bijna nooit hoeft te schakelen. Daar was hij beter in dan de K1200RS waar de 30 extra pk's ten koste zijn gegaan van het vermogen onderin. (maar er is nog zat over.)
Ik wilde hem eigenlijk nog niet kwijt maar de K1200RS was een soort cadeautje van mijn vrouw. *D
 
Laatst bewerkt:
Drie jaar een gereden. Kleur gifgroen-metallic (da's pas zeldzaam) Absoluut geen problemen en een beresterke fiets vanaf ongeveer geen toeren. Bij deze moest ik alleen het olieverbruik in de gaten houden. Bij stevig rijden ging dat richting de 1:3000 oftewel een flinke scheut na een dagje doorblazen.
Ik had de voorveren vervangen voor WP exemplaren waardoor hij veel steviger en vertrouwder aanvoelde.
Remmen waren fors beter dan de K100. Ik had geen ABS.
Van de katalysator nooit iets gemerkt.
Met 100pk en een koppel van 115Nm kom je in het dagelijks leven niets te kort. Vooral dat laatste maakt hem tot een fiets die heel makkelijk accelereerd. Vooral bij inhalen op tweebaans wegen is dit een zaligheid doordat je bijna nooit hoeft te schakelen. Daar was hij beter in dan de K1200RS waar de 30 extra pk's ten koste zijn gegaan van het vermogen onderin. (maar er is nog zat over.)
Ik wilde hem eigenlijk nog niet kwijt maar de K1200RS was een soort cadeautje van mijn vrouw. *D


Goede info! :}

Hoe zit het verder met de windbescherming van het vrij kleine ruitje, de stugheid van de originele vering en het comfort (ook voor de duopassagier)
 
Goede info! :}

Hoe zit het verder met de windbescherming van het vrij kleine ruitje, de stugheid van de originele vering en het comfort (ook voor de duopassagier)

Ik zat met mijn 1.83m met het hooft in de turbulentie. Romp en schouders waren vrij. Mijn vrouw als vaste duo is slechts 1.55m en zat als een vorstin achterop qua ruimte. Het gladde en vlakke zadel was minder handig maar persoonlijke omstandigheden spelen daarin een grote rol.

De achterveer is qua demping en veervoorspanning instelbaar. Voor niets behalve een dikkere olie. Door de zwaardere WP veren kwam ik aan een goede set-up voor gematigd sportief duogebruik.

Wij zijn gewoon aan tochten van 7 tot 10 uur (6 tot 9 uur effectief) waarbij alleen de benen het op lange duur moeilijk kregen bij mij. De licht vorover gebogen zithouding geeft weinig vermoeiing.
 
Laatst bewerkt:
Dag Hans. Had jij er een met ABS en zoja hoe werkte dat? Ik lees ook regelmatig over een katalysator. Lopen die motoren niet beroerder? Heb je nog tips waar je op moet letten bij aanschaf?

Hij heeft ongeveer 100 pk. Hoe stuurt deze fiets en is ie nog een beetje vooruit te branden? En volgens mij rijden er niet veel in Nederland.

Vast bedankt voor de antwoorden.

ABS werkt prima ik heb er paar keer voordeel van gehad, katalysator had ie niet,
Olieverbtuik had ik ook geen last van, ongeveer 1 liter op 5000 dit is te verwaarlozen
 
Ik heb een K100RS 16v (in basic uitvoering dus zonder kuip). Zeg maar het type net voor de K1100RS. Er zit ABS op maar heb het nog nooit nodig gehad. Het is (net als mijn eerdere K100 '84) een super betrouwbaar ding. Ik heb wel het zadel laten verlagen. Dat geeft een betere controle over de fiets (mijn ervaring). Met het standaard zaden zit je te veel OP de motor ipv ERIN. Maar ook dat is weer persoonlijk. Ik overwoog een overstap naar Ducati (ST2/4) maar na het lezen van een langduurtest heb ik dat maar uit m'n hoofd gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan