Ikke ben braaf geweest vandaag... :P

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Ik heb mij vandaag heel erg netjes aan de snelheid gehouden (behalve een stukje achter een Audi TT en een Blade dacht ik. Toen was de kilometerteller stuk want hij wees in een keer 240 aan. Ik snapte niet hoe dat kwam. :? :Z :? ) Had de teller bijna constant tussen de 120 en 130 in staan.

Werd zelfs nog ingehaald door een Polo. Die vent wist niet wat ie zag. Keek een beetje verdwaasd naar z'n km-teller en toen weer naar mij :?

Doordat ik zo netjes gereden heb, was het verbruik ook lakker laag. 270 kilometer op 15 liter inclusief die 15 kilometer rossen. Lekker zuinig dus.....

Hebben jullie ook wel eens van dit soort dagen/momenten?????
 
Op dinsdag 09 juli 2002 23:58 schreef Gizzmo het volgende:
Nee

Dat heb je op zo'n helling, daar halen ze je niet snel in... Ze zijn bang dat de R1 terugzakt, in tegenstelling van de tractor... :P
 
Ja, maar dan meestal in de auto, maar daar kan de auto niets aan doen, dat komt misschien wel door de bijrijdster })
 
1 keer toen ik net mijn CBR600 had. Meegegaan met een tourtocht van mijn werk nooit boven de 100 uitgekomen en me kapot geergerd. Haalde toen 1 op 22.
 
Op dinsdag 09 juli 2002 23:56 schreef Martin-S het volgende:
(...) Had de teller bijna constant tussen de 120 en 130 in staan.
(...)
Hebben jullie ook wel eens van dit soort dagen/momenten?????
Ja, op 80 - wegen... :P
Standaard op de snelweg is 140-150... Heb wel eens een rustige vijf minuten (motor opwarmen, woon amper een kilometer van de snelweg), da'k 120 rij, maar meestal echt wel een tikkie meer... })
 
Rij altijd iets te hard (behalve in BBK)... maar dat zijn dan nog steeds snelheden die jullie extreem netjes zullen vinden.

OK "soms" uitschieters: Laatst bocht van A50 (vanuit apeldoorn) naar A12 (Utrecht) bij Arnhem... advies 90 km/uur... ga ik dan wel heel wat harder doorheen, leuk al die auto's voorbij flitsen die wel 90 gaan rijden :P
 
Soms heb ik inderdaad ook van soort dagen.
Zoals maandag.
S'avond even naar TT-Assen geweest. en beetje verder getuft.
Hele rit rustig gereden.
Tot ik bijna thuis was (via ringweg groningen)
160 km/uur i.p.v. 70 km/uur.
Kon niks aan doen. mijn rechterhand kreeg een eigen willetje :+
 
Hebben jullie ook wel eens van dit soort dagen/momenten?????
Maanden zul je bedoelen. ;)

Bij mij dus andersom (zoals 'n brikker betaamd).

Af en toe 'moet' ik ineens een stukje 'raggen', maar haast altijd ben ik een echte braverik. (En dat raggen valt nogal mee, vooral in vgl. tot wat ik hier af&toe lees ;) )
 
Ik rij buiten de bebouwdekom bijna altijd iets te hard tot veel te hard. Maakt niet uit of het auto of motor is.
 
Je moet het milieu zo veel mogelijk ontlasten.

Des te harder ik rij, des te korter ik vervuil. :P
 
Ik rijd altijd braaf. Niet dat ik me ooit aan de verkeersregels houd (zeker niet qua snelheid).
Maar ik doe het goed en de regels zijn fout... :? :?
 
Maanden zul je bedoelen. ;)

Bij mij dus andersom (zoals 'n brikker betaamd).

Af en toe 'moet' ik ineens een stukje 'raggen', maar haast altijd ben ik een echte braverik. (En dat raggen valt nogal mee, vooral in vgl. tot wat ik hier af&toe lees ;) )

:^ :P
 
Leuke discussie;

Wat is erger?

120 Km gassen (meer kan trouwens ook niet, want dan kan ik de pomp weer opzoeken), of 270 km toeren. In beide gevallen evenveel benzine verstookt.

Omdat het zo zuinig is (en dus goedkoper) ga je meer rijden. Inderdaad goed voor het milieu. Weer eens het bewijs dat het allemaal kul is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan