Il tema Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike parte V

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ik ben nieuw hiero en weet eigelijk niet waar ik het moet vragen, maar het leek me hier wel toepasselijk.

ik wil binnenkort me eerste motor kopen en ben helemaal weg van ducati, wat is een goeie beginners duc?
 
hoi ik ben nieuw hiero en weet eigelijk niet waar ik het moet vragen, maar het leek me hier wel toepasselijk.

ik wil binnenkort me eerste motor kopen en ben helemaal weg van ducati, wat is een goeie beginners duc?

Welkom!
Goede vraag, rijd je vol vermogen of 25kw? In het laatste geval zou ik gewoon even wachten tot je vol mag rijden. Mag je vol dan is een monster een mooie motor om op te beginnen. Of een supersport, ook leuk. Ben je eigenwijs (zoals ik zelf destijds ook was) en wil je perce op een superbike, dan zou ik een 748/749/848 pakken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vol vermogen rijbewijs, ben zelf niet zo van de nakeds dus denk dat het dan eerder naar een supersport of superbike zou gaan welke type van de supersport zouden jullie dan adviseren?
 
ik heb een vol vermogen rijbewijs, ben zelf niet zo van de nakeds dus denk dat het dan eerder naar een supersport of superbike zou gaan welke type van de supersport zouden jullie dan adviseren?

Gewoon lekker eens wat proefritjes maken, er zit een behoorlijk verschil tussen de fietsen. 750 supersport zou ik zelf een mooie beginner vinden, maar een 848 is ook een fiets die zich vrij eenvoudig en vergevingsgezind laat rijden, heeft alleen een bult meer vermogen waardoor je sneller verrast bent. Zoals ik al zei, en ondanks het lekkere weer, gewoon lekker een paar proefritten maken! ;)
 
het buged licht ergen rond de 6/7000 euro,

daar zal ik toch wel wat moois voor kunnen vinden

je kan kiezen voor de oudjes zoals een 916, 996 of modernere een 749.

Ga eerst proefrijden op de verschillende types , hou er ook rekening mee dat bij slecht onderhoud voor jou nog een enorme kostenpost om de hoek ligt te wachten. * dat kan zomaar 2, 3 of 4000 euro gaan kosten.

Kies dus voor een motorfiets van een liefhebber die zeer goed onderhouden is. Een ducati kun je in tegenstelling tot een jap niet zonder onderhoud maar blijven rijden.

Onderhoud van de 916,996 ligt een stukje hoger dan die van de 749 of een 2 klepper supersport.
 
mn vader heeft een buell 1125r gekocht en hier zit eenbrembo rc19 rem en koppelingspomp op..maakt dit veel verschil met het orginele 1098 brembospul?
full
 
Heb de SAR10 adapter voor de voorste paddockstand van Bike-Lift besteld.
Zijn er hier meer die die stand gebruiken ?
Heb de fiets net geprobeerd op te bokken maar dan kantelt die adapter mee en komt het voorste rolletje tegen het spatbord, doe ik iets verkeerd ?
 
Heb de SAR10 adapter voor de voorste paddockstand van Bike-Lift besteld.
Zijn er hier meer die die stand gebruiken ?
Heb de fiets net geprobeerd op te bokken maar dan kantelt die adapter mee en komt het voorste rolletje tegen het spatbord, doe ik iets verkeerd ?

ik vind die roldingen drama.... je moet alles perfect neerzetten om het te laten balanceren.

Vaak laat ik hem aan de achterkant naast de poot kantelen( dan duwt hij tegen de achterkant van de poot en bij de 999 rust hij dan tegen het deel waar de demping wordt ingesteld.) maar ook dan is het redelijk gammel en moet je niet teveel aan je motor rommelen.
 
mn vader heeft een buell 1125r gekocht en hier zit eenbrembo rc19 rem en koppelingspomp op..maakt dit veel verschil met het orginele 1098 brembospul?[afbeelding]

Absoluut, echt een prachtige pomp.. standaard pompen zijn allemaal massawerk, dat is kwalitatief echt een ander niveau. Voordeel zit met name in de feedback (rempomp) en doseerbaarheid. Zowel op het circuit als op straat niet nodig maar wel erg prettig!
 
ik vind die roldingen drama.... je moet alles perfect neerzetten om het te laten balanceren.

Vaak laat ik hem aan de achterkant naast de poot kantelen( dan duwt hij tegen de achterkant van de poot en bij de 999 rust hij dan tegen het deel waar de demping wordt ingesteld.) maar ook dan is het redelijk gammel en moet je niet teveel aan je motor rommelen.
Chief heb geen 999 meer, en bij de 1098 valt hij dus niet aan de achterkant van de poot maar onder het gedeelte waar de remklauwen op gemonteerd zitten.
De voorste roller wil dan omhoog tegen het spatbord.

Het is toch zeker niet de bedoeling dat de poten rusten op het metalen gedeelte van de adapter ?
 
Chief heb geen 999 meer, en bij de 1098 valt hij dus niet aan de achterkant van de poot maar onder het gedeelte waar de remklauwen op gemonteerd zitten.
De voorste roller wil dan omhoog tegen het spatbord.

Het is toch zeker niet de bedoeling dat de poten rusten op het metalen gedeelte van de adapter ?

ik haalde de 999 aan, omdat ik daar weet waar hij teecht kwam.

Als hij aan de voorkant komt, lijkt het mij dat hij nogal snel daar vanaf zal glijden. Kun je niet beter met zo'n punt werken die onderin je poot komt ( of zit daar bij de 1098 geen opening?)
 
Heb de SAR10 adapter voor de voorste paddockstand van Bike-Lift besteld.
Zijn er hier meer die die stand gebruiken ?
Heb de fiets net geprobeerd op te bokken maar dan kantelt die adapter mee en komt het voorste rolletje tegen het spatbord, doe ik iets verkeerd ?

Heb een andere variant ,maar principe is hetzelfde ;)

Zorgen dat de rollen goed onder de voorpoot geplaatst zijn ,als je het goed doet valt te voorpoot precies in het midden van de rollen :Y

het is idd wel opletten dat hij daar niet vanaf schiet en op het spatboord gaat rusten :X

Anders gewoon onder de houders van de remkaluwen zetten ,die stukken waar de remklauwen op bevestigd zijn bedoel ik :Y
Zou geen kwaad mogen kunnen :N
 
die rolletjes werken vooral op een egale ondergrond, op de paddock van assen bijvoorbeeld, moet je erg oppassen met opbokken dat hij er niet naast schiet bij opbokken....

liever de orginele DP-bok, die heeft 1 rol die alleen onder je remklauw gaat
 
Heb een andere variant ,maar principe is hetzelfde ;)

Zorgen dat de rollen goed onder de voorpoot geplaatst zijn ,als je het goed doet valt te voorpoot precies in het midden van de rollen :Y

het is idd wel opletten dat hij daar niet vanaf schiet en op het spatboord gaat rusten :X

Anders gewoon onder de houders van de remkaluwen zetten ,die stukken waar de remklauwen op bevestigd zijn bedoel ik :Y
Zou geen kwaad mogen kunnen :N
Heb het idee dat de adapter te breed is, rollen vallen om de ronding van de vorkpoot heen.
Zou jij eens een fotootje willen maken hoe het bij jou zit ?
 
Hey jongens, ik heb een decibel killer nodig die afkomstig is van een Termignoni 1098 voor mijn Hypermotard. Deze heeft een aangepaste Termi 2-1. Anyway, mijn dealer heeft die db killer liggen, maar aangezien ik niet weet hoeveel zo'n ding kost, kan hij vragen wat hij wilt.

Voor hoeveel gaan zo'n dingen tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens, ik heb een decibel killer nodig die afkomstig is van een Termignoni 1098 voor mijn Hypermotard. Deze heeft een aangepaste Termi 2-1. Anyway, mijn dealer heeft die db killer liggen, maar aangezien ik niet weet hoeveel zo'n ding kost, kan hij vragen wat hij wilt.

Voor hoeveel gaan zo'n dingen tegenwoordig?


dealers vragen 30 euro denk ik, je zou http://www.luckyducyperformance.nl/ ff moeten vragen, zit ook op het forum hier...


zie dat hij ze voor 27,50 verkoopt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan