illegaal aan een kentekenplaat komen??????

peter_farmer

Die hard MF'er
16 sep 2002
624
0
Wat ik nou weer heb meegemaakt:

Ik heb een advertentie gezet op Marktplaats, waarin ik vroeg om, legale!!, bedrijven die de oude kentekenplaten(donkerblauwe) nog maakten.

Krijg ik een bericht terug dat het hier om illegale praktijken gaat, en mijn advertentie verwijderd is.

Ik een bericht terug gestuurd, met hele duidelijke uitleg dat ik voor mijn motor,die een beschadigd donkerblauw kenteken heeft, een bedrijf zocht die nog de donkerblauwe kentekenplaten maken. Krijg ik een bericht terug dat ik alleen maar kentekens mag kopen als ik een chassis heb, en de advertentie verwijderd blijft??????


///////zucht
 
Laatst bewerkt:
Achjah marktplaats is selectief zullen we maar zeggen :P

maar waarom ga je niet gewoon naar een bedrijf wat kentekenplaten maakt om te vragen of hun die kunnen maken en zoniet of ze iemand kennen die dat wel kan. ze kennen de concurentie vaak beter als je verwacht !
 
O, maar ik heb al een bedrijf gevonden, het duurde alleen een week eer dat ze reageerden op mijn antwoord *D
 
Op donderdag 07 november 2002 14:58 schreef peter_farmer het volgende:


Ik een bericht terug gestuurd, met hele duidelijke uitleg dat ik voor mijn motor,die een beschadigd blauwkenteken heeft, een bedrijf zocht die nog de blauwe kentekenplaten nog t. Krijg ik een bericht terug dat ik allen maar kentekens mag kopen als ik een chassis heb, en de advertentie verwijderd blijft??????


///////zucht\\\\


heb je een taxi????????????????




:P
 
Werk jij ook bij marktplaats.nl............ ;) ..

Heb het veranderd...........
 
Adres graag.....heb ook een nieuwe nodig......geen zin om te zoeken.....beetje lui vandaag......heb al weekend namelijk....Bij voorbaat dank......
 
oa:
De firma Velthuis kentekens kan ons kenteken platen leveren voor Hfl 20 plus
verzendkosten. De kentekenplaten zijn van goede kwaliteit, ca 2.5 mm dik (!) en bevatten de benodigde logo's/stempels. Alléén als je een SOHC/4 hebt!

Stuur een fax met een kopie van je kenteken naar:

Velthuis kentekens
t.n.v. Jeffrey Ensing
2e weteringdwstr 41
1017 ST Amsterdam
Tel (020) 623 00 40
Fax (020) 620 25 12

elke brezan vestiging
tot 1978 kun je onbeperkt blauwe platen bestellen

De firma Heuts in het zuiden van het land maakt deze platen.
oa in Weert, Sittard, Echt, Hoensbroek etc.
succes en bij vragen 046-4581962.
 
oa:
De firma Velthuis kentekens kan ons kenteken platen leveren voor Hfl 20 plus
verzendkosten. De kentekenplaten zijn van goede kwaliteit, ca 2.5 mm dik (!) en bevatten de benodigde logo's/stempels. Alléén als je een SOHC/4 hebt!
Heb ook een cb550k uit '77...Nou ja, m'n vrouwtje dan....maar daar zit nog een goeie op ........'t was voor mijn H-D.....ff kijken bij Brezan dus....

BEDANKT.... 8-)
 
elke brezan vestiging
tot 1978 kun je onbeperkt blauwe platen bestellen

De firma Heuts in het zuiden van het land maakt deze platen.
oa in Weert, Sittard, Echt, Hoensbroek etc.
succes en bij vragen 046-4581962.

Daar heb ik idd mijn plaat laten maken. Bij Heuts in Hoensbroek. Kon er zelfs op wachten.
Tis een mega grote automaterialenzaak.
 
Slaat nergens op, lees hier maar:

Kentekens - Gereguleerde Afgifte en Inname Kentekenplaten (GAIK)
Omdat er over dit onderwerp nog steeds veel misverstanden bestaan geven we nog maar eens de belangrijkste aspecten weer. De huidige regeling is op 1 februari 2000 in werking getreden. Inmiddels kunnen alleen voertuigen van vóór 1 februari 2000 die nog geen 3 jaar oud zijn nog een gele plaat voeren die niet volgens het GAIK-systeem is afgegeven; zij zullen bij de eerste APK (dus 3 jaar na datum van toelating) wél de gele platen met Europees symbool moeten gaan voeren. Het belangrijkste effect van de regeling is dus dat alle voertuigen die nu gele kentekenplaten moeten voeren uiterlijk per 1 februari 2003 van de nieuwe GAIK-platen moeten zijn voorzien. Dit zijn alle voertuigen, die vanaf 1978 voor het eerst zijn toegelaten, in Nederland of elders. Voor voertuigen die ouder zijn geldt, dat ze alleen dan GAIK-platen moeten voeren wanneer het huidige kenteken na 31 december 1977 is afgegeven, en het geen “klassiek” kenteken is; een “klassiek” kenteken is er één uit de DE-, DH-, DL-, DM-, DR-, AE-, AH-, AL- of de nieuwe YA-serie (personenwagens), dan wel de ZM- ZF-serie (motorfietsen) of de BE-serie (bedrijfsvoertuigen). Een uitzondering geldt alleen voor de voertuigen waarvan in het kentekenbewijs is aangetekend dat ze een zogenaamde art. 18.2-plaat (“kleine plaat”) mogen voeren. Wanneer de afgiftedatum voor 1 januari 1978 ligt, dan wel het voertuig over een “klassiek kenteken” beschikt, mag deze ook in blauw zijn uitgevoerd.

 
De mijne is uit Februari '78,en heeft een blauw-kenteken..... ;) ........

Maar, wat? slaat nergens op dan.... :? .....
Of mis ik nu iets... :z .... ;)
 
Damz de mijne is van '75 en het kenteken begint met XH, dat betekent ,als ik het goed begraip..... dat ik met een gele plaat moet blijven rijden.

*Snik*
 
Damz de mijne is van '75 en het kenteken begint met XH, dat betekent ,als ik het goed begraip..... dat ik met een gele plaat moet blijven rijden.

Nee hoor, jouw motor voldoet toch aan één van de twee voorwaarden:

Wanneer de afgiftedatum voor 1 januari 1978 ligt, dan wel het voertuig over een “klassiek kenteken” beschikt, mag deze ook in blauw zijn uitgevoerd.
 
Dan rij je met een illegale plaat
De gele moest indertijd vanaf 1 september 1979

EgbertO

Maar kentekenplaten worden toch door een RDW-erkend bedrijf gemaakt :?
Dan is het bedrijf toch fout :?
De vorige eigenaar is verscheidend keren aangehouden(meer voor het uitlaatgeluidje),maar daar is nooit een woord over gezegd hoor..........


Ik kan bijvoorbeeld voor mijn Peugeootje geen amerikaanse kentekenplaten laten maken, of het zou op het kentekenbewijs moeten zijn aangegeven...
Geldt zoiets dan ook niet voor de oude kentekenplaten :? ......

Mijn kenteken begint trouwens met: ZE-##-##.... ;) ....Datum:22-02-1978
 
Laatst bewerkt:
Damz de mijne is van '75 en het kenteken begint met XH, dat betekent ,als ik het goed begraip..... dat ik met een gele plaat moet blijven rijden.

*Snik*
Mijne met XL, dan is de jouwe dus ouwerder. ;)

Maar die 'klassieke kentekenplaat' krijg je bijvoorbeeld als je nu een vehikel importeerd van voor '79. Moet je wel speciaal naar vragen bij rdw, anders krijg je gewoon een gele. :z (m'n fiatje van '70 zelf geimporteerd, heeft AE-.. :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan