Illegale races: politie moedeloos

CBR Clau

Die hard MF'er
20 jan 2002
886
0
Den Haag
Uit de "Groot Rijswijk"

RIJSWIJK- Een aantal omwonenden signaleert dat er opnieuw motorraces plaatsvinden op de snelwegen A13 en A4 ter hoogte van de Plaspoelpolder. Net als vorig jaar vergroten grote groepen motorrijders de onveiligheid op dit "alternatieve circuit". De omwonenden hebben al vanaf vorig jaar getracht om de politie tot actie aan te zetten, maar tot dusver met weinig resultaat. De motorrijders veroorzaken de nodige verkeersoverlast en daarnaast zorgen zij voor een onacceptabele geluidsoverlast :? . Met de hoge decibellen die de motoren veroorzaken is het de omwonenden niet mogelijk om de ramen open te houden, ook niet in warm weer. "Ieder weekend- en sinds de klok is vooruit gezet ook doordeweeks in de avonduren- verspreiden de motoren hun decibellen", zegt een van de omwonenden. "Ook tijdens het Pinksterweekend was het raak. Het gaat niet om een of twee uurtjes per dag; ze starten meestal s'ochtends om half elf en dan gaat het tot s'avonds tien uur door. Het verzamelpunt is bij het oude belastinggebouw in de Plaspoelpolder. Het gaat hen er om een bepaald circuit zo snel mogelijk af te leggen. De politie van Rijswijk zegt dat ze niets kan doen om deze races te stoppen *D : geen controlemiddelen. Hooguit kan de politie eens een rondje langs het circuit rijden; dan stopt de race even, maar tien minuten later is de zaak weer in volle gang. Ik vind dat de gemeenteraad, die voor het belang van Rijswijkers moet staan, maar eens moet bespreken welke maatregelen tegen dit euvel kunnen worden genomen".

Pffffffffff overdreven gedoe allemaal.... ik woon 2 minuten van de Plaspoelpolder, hemelsbreed denk ik 1 kilometer. Ik hoor hier (jammer genoeg) helemaal niets. Ik vraag me ook af over welke omwonenden ze het hebben, er woont daar helemaal niemand in de directe omgeving.....
 
Ik woon echt pal aan een klaverblad (in Zaandam.. zal nog eens foto's posten *D ). Het is dat ik van motors houdt maar inderdaad zijn sommige motor me ff te luidruchtig hoor..

edit: trouwens wel cool want ik zie vaak gasten die hier de klaverbladen rijden en soms zo goed dat ik maar begin te filmen :)
 
Laatst bewerkt:
Eén zeikerd die ergens last van denkt te hebben kan in dit land zoveel verpesten '( . Net als die mensen die 'in de buurt' van het circuit van Assen (dat er al 75 jaar ligt) gaan wonen en dan zeiken over geluid. :j
 
Laatst bewerkt:
Ja en net zo als die zeikerds die in Overschie wonen.... mogen we nu nog maar 80 op de A13 langs Overschie.... dan maar 80 in de eerste versnelling ;)
 
Er moet altijd wel iemand wat te zeiken hebben. Lijkt me best leuk om dat geluid te horen. Bij m'n vriendin hoor ik soms vaag 2 takt crossers op de crossbaan een paar km verderop rijden. Mag van mij wel de hele dag !
 
Ja ik hoor als ik op balkon sta de motoren over de snelweg vliegen... heeeeeeeeerlijk..... toen ik mijn rijbewijs nog niet had stond ik steeds te flippen... :] :]
 
Da's niet zo gek met die demper van jou.
Daar worrie doof van, en van andere dingen. :9

:}
Herrie-dempers roelen.. 8-)
Maar er wonen daar toch helemaal geen mensen in de buurt :?

Nog ff over gezeik over Assen; circuit ligt er al 75 jaar en als je daar komt wonen weet je het van te voren.. eigen schulde dikke bult..

:)
 
lekker de hele dag herrie pijpen om je heen door alle versnellingen heen, de lucht van brandend rubber en hete remmen (diepe zucht)

:} :} :} Wat kosten de huizen daar :} :} :}
 
Als de politie er toch niks aan kan doen laat ze4 dan ook stoppen met controleren is toch alleen maar tijdsverspilling
 
Eén zeikerd die ergens last van denkt te hebben kan in dit land zoveel verpesten '( . Net als die mensen die 'in de buurt' van het circuit van Assen (dat er al 75 jaar ligt) gaan wonen en dan zeiken over geluid. :j
Net als die eikels die rond schiphol gaan wonen

DAN WEET JE HET TOCH

VLIEGTUIG = HERRIE
AUTOWEG = HERRIE
CIRCUIT = HERRIE
INDUSTRIEGEBIED = STANK (tenzij je goed woont qua windrichting)
BOSRIJK GEBIED = RUST + FRISSE LUCHT


Nee hoor eerst er gaan wonen en dan klagen en aanklagen :j :j
 
Op zaterdag 08 juni 2002 18:03 schreef Ragonite het volgende:Maar er wonen daar toch helemaal geen mensen in de buurt :?

:)

Er wonen inderdaad geen mensen daar in de buurt. Nou ja, er zijn wel een paar woningen, stuk of 4. Maar daar ga je toch niet voor je rust wonen ?? Als je in het centrum van een stad gaat wonen, zeur je toch ook niet over een draaiorgel die voor je deur staat :?
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 08 juni 2002 19:11 schreef nognietingebruik het volgende:Net als die eikels die rond schiphol gaan wonen

DAN WEET JE HET TOCH

VLIEGTUIG = HERRIE
AUTOWEG = HERRIE
CIRCUIT = HERRIE
INDUSTRIEGEBIED = STANK (tenzij je goed woont qua windrichting)
BOSRIJK GEBIED = RUST + FRISSE LUCHT

Nee hoor eerst er gaan wonen en dan klagen en aanklagen :j :j
En herrie van fluitende vogels, bronstige herten, hamerende spechten, oehoeënde uilen, huppelende hazen en scharrelende muizen. :(
Nou, dan maar een circuitje in de achtertuin I love the smell off buring rubber in the morning! :)
 
Laatst bewerkt:
Het is een industrie-gebied daar, wie woont daar??? Alleen maar kantoren...

Groot gelijk! Ik vind het woord 'motorraces' ook niet echt eerlijk gekozen, heb er namelijk nog nooit een finishvlag o.i.d. gezien :+

Hier een fotootje van vorig jaar in de winter op de ppp
v_pack.jpg
 
Tip van de dag voor de politie: leg een paar chicanes aan om de snelheid er een beetje uit te halen....
 
In zijn 1 langs Oveschie gaat niet. Dan tril ik uit elkaar. Maarruh in zijn 2 maakt herrie zat. Wezuken die zeikers krijgen. Doen jullie mee?

CU
DooV
 
Terug
Bovenaan Onderaan