illegale races verplaatst?

bierelier

Booze Brother, Pensionado.
Donateur
2 jan 2002
41.140
28.923
Snits
Politie Almere jaagt illegale straatracers weg
ALMERE - De politie is bang dat illegale straatracers hun activiteiten willen verplaatsen naar Almere. Zaterdagavond kwamen surveillerende agenten zo\'n honderd \'sportieve\' auto\'s tegen op industrieterrein De Vaart.
Toen de agenten zich lieten zien, maakten de meeste automobilisten zich direct uit de voeten.

Straatraces doen zich de laatste maanden geregeld voor in het hele land. De politie is er soms met harde hand tegen opgetreden. In Enschede is zelfs de ME erbij gehaald om gewelddaddige amateurcoureurs tot de orde te roepen.Onlangs heeft justitie achteraf ingegrepen bij een straatrace in Hoorn, waar het tijdschrift Autoweek foto\'s van had gemaakt. De foto\'s zijn in beslag genomen om de illegale coureurs te achterhalen.

Voor de Flevolandse politie is het de eerste keer dat zij wordt geconfronteerd met een straatrace. Gewelddadigheden deden zich niet voor toen de surveillerende agenten de coureurs in het vizier kregen. De meesten maakten zich zelf uit de voeten, de anderen werden door de agenten weggestuurd.

Politiewoordvoerster Saskia van Bruinesse laat weten dat de politie Flevoland straatraces niet tolereert. Het risico van ongelukken met de opgevoerde auto\'s is te groot. De straatraces trekken vaak honderden toeschouwers, die niet tegen uit de bocht vliegende auto\'s zijn beschermd. ,,We zijn er nu heel alert op\", zegt ze


helaas getipt door een oplettende burger :j

wordt zoeken naar een andere plek
 
. Het risico van ongelukken met de opgevoerde auto\'s is te groot. De straatraces trekken vaak honderden toeschouwers, die niet tegen uit de bocht vliegende auto\'s zijn beschermd. ,,We zijn er nu heel alert op\", zegt ze


helaas getipt door een oplettende burger :j

wordt zoeken naar een andere plek
WELKE BOCHT bij het sprinten rijdt je toch op een recht stuk .??????????????
een stel kletsers zijn het
 
jammer hoor dat de politie zo alert is nu ,30 jaar geleden reden we al in amsterdam in het westelijk havengebied ,daar waar ze het nu ook weer proberen :] (ik op de Puch :P )
 
Op dinsdag 26 februari 2002 21:40 schreef bierelier het volgende:
Politie Almere jaagt illegale straatracers weg
ALMERE - De politie is bang dat illegale straatracers hun activiteiten willen verplaatsen naar Almere. Zaterdagavond kwamen surveillerende agenten zo'n honderd 'sportieve' auto's tegen op industrieterrein De Vaart.
Toen de agenten zich lieten zien, maakten de meeste automobilisten zich direct uit de voeten.

Straatraces doen zich de laatste maanden geregeld voor in het hele land. De politie is er soms met harde hand tegen opgetreden. In Enschede is zelfs de ME erbij gehaald om gewelddaddige amateurcoureurs tot de orde te roepen.Onlangs heeft justitie achteraf ingegrepen bij een straatrace in Hoorn, waar het tijdschrift Autoweek foto's van had gemaakt. De foto's zijn in beslag genomen om de illegale coureurs te achterhalen.

Voor de Flevolandse politie is het de eerste keer dat zij wordt geconfronteerd met een straatrace. Gewelddadigheden deden zich niet voor toen de surveillerende agenten de coureurs in het vizier kregen. De meesten maakten zich zelf uit de voeten, de anderen werden door de agenten weggestuurd.

Politiewoordvoerster Saskia van Bruinesse laat weten dat de politie Flevoland straatraces niet tolereert. Het risico van ongelukken met de opgevoerde auto's is te groot. De straatraces trekken vaak honderden toeschouwers, die niet tegen uit de bocht vliegende auto's zijn beschermd. ,,We zijn er nu heel alert op", zegt ze


helaas getipt door een oplettende burger :j

wordt zoeken naar een andere plek

Het ritje naar Almere was wel leuk trouwens :} , ging in "sportief" tempo zogezegd ;)

Daarna op nog een lokatie "gezeten" , werden we nog vastgehouden door die witte smurfen, omdat ze wat uit wilden zoeken, de eikels |(

Maar goed, was wel weer een leuke zaterdag avond besteding moe'k zeggen, vooral de sprint tussen die standaard en opgevoerde impreza's was wel leuk :9~

Wat ik nu alleen niet begrijp is idd dat ze reppen over "uit de bocht vliegende" auto's... :?

Ten eerste staan de toeschouwers alleen maar bij de start, en ten tweede is het 400Mtr rechtuit rijden en daarna in de ho-ijzers......

En die "oplettende" burger, dat was iemand die de hele tijd heeft staan kijken naar het spektakel wat zich voor zijn bedrijfspand afspeelde. :(
 
Laatst bewerkt:
We hebben meer circuits nodig in dit land. En dan circuits waar je, alle Nurnburgring, gewoon aan kan komen, een paar ouwe Euro's lapt en dan kan knallen.
 
Als ze nou gewoon bij wat industrie terreinen 1 km recht asfalt leggen zijn we klaar toch?

Kleine moeite groot plezier
 
laatst zat ik op een zaterdag avond achter mijn pc , en had op de achtergrond een scanner ontvanger mee draaien, toen bleek dat er op Moerdijk vermoedelijk een race gehouden zou worden , stond ik stom verbaasd van het feit hoeveel politie eenheden hun diensten aanboden om daar heen te gaan. Hun normale werk willen ze niet doen, maar ze willen wel op de sensatie af!!!
Het is voor hun "veiliger" kentekens te noteren, dan een cafe ruzie op te lossen.
Van deze Sensatie Geilheid kan de misdaad ook gebruik maken door op een afstand van ongeveer 40km, een strafbaar feit te plegen ,met grote maatschappelijke gevolgen, cq schande. De dienstdoende eenheden kunnen dan NOOIT optijd terplekke zijn.Het is slecht gesteld met de Nederlandse politie, echt werken willen ze niet.
Waarom moet politie bij dat soort feiten in zulke getalen aan wezig zijn, 2 personen voor het daadwerkelijke werk is voldoende.
Nee, ze hebben het maar al te graag dat dat soort dingen georganiseerd worden, dan zien ze weer eens wat, en voor de maatschappij lijkt het alsof ze iets doen !!!
Ze weten niet hoeveel kilo dope meanwhile over de A16 geloodsd is , hoeveel auto's in Breda zijn leeg geroofd, etc, etc

nogmaals mijn standpunt :

POLITIE IS TE LUI OM TE STERVEN , ANDERS DEDEN ZE HET !!!! :r :r :r
 
Op woensdag 27 februari 2002 12:25 schreef nognietingebruik het volgende:
kom naar een lokatie

Kun je je post ff aanpassen en mij een mailtje sturen?? BijVoorbaatDank!!!

[edit]

Hoe bedoel je spellingsfout......??

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan