Illustere voorgangers, een OBTwerktopic

foto van mij met de meiden .....

[afbeelding]

Vandaag zelf op het water gezeten, snikheet en nauwelijks wind, dobberen was het in feite. Nauwelijks voor te stellen dat het morgen, wat zeg ik over pakweg 8, 9, 10 uur er compleet anders kan uitzien. Maar de ervaring leert dat het kan! En ja, donder en bliksem zijn geen aangename elementen in combinatie met motorrijden, zelfs niet om onder te wandelen. Dus morgenochtend kan ieder voor zich uitmaken hoe het ervoor staat en hij/zij het verstandig vindt om te rijden!

Voor nu sluit ik af, niet te laat naar bed, nog even de hond uitlaten en zeker weten dat de blik omhoog gaat, hoe dik zal de bewolking inmiddels zijn?

Welterusten.
 
hier is het nog warm en droog, zit eigenlijk te zweten.
motor is er klaar voor, ik ook. nu nog proberen het startpunt te bereiken.
tot zo...................

Cor
:W :W
 
Laatst bewerkt:
hier is het nog warm en droog, zit eigenlijk te zweten.
motor is er klaar voor, ik ook. nu nog proberen het startpunt te bereiken.
tot zo...................

Cor
:W :W

Goede morgen allemaal en excuus Cor, je gaat alsnog op de deelnemerslijst met stip. Een goed begin van de dag. Kortom van harte welkom! Hier is het ook droog en de temperatuur loopt op dit uur nog tegen de 20 graden.

Maar op dit moment droog en met de onderstaande verwachting en ondanks het zakken van de barometer ga ik goedgestemd op weg. Iedereen vandaag leuke en dus veilige kilometers toegewenst. Mijn devies bij het toeren is altijd nog ,samen uit, samen thuis.


Verwachting
zondag 04 tot en met zaterdag 10 september 2011

Vandaag en morgen: Vooral vanochtend buien. Morgen koeler en enkele buien
Er is vrij veel bewolking en lokaal valt een bui. Verder is het vooral in het zuidwesten plaatselijk nevelig. Van het zuidwesten uit trekken vanochtend meer buien over het land. Tijdens de buien is er nog kans op een klap onweer. Vanmiddag trekken de buien naar Duitsland weg en is er ook wat ruimte voor de zon. Vanavond kan er in het westen nog een regenbui vallen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 21 graden in het westen tot lokaal 24 graden in het oosten. De wind wordt geleidelijk overal matig uit zuidwestelijke richting.


Bron KNMI

Edit:

Nog wat nadere info die ik uit de verwachting in meer detail haal.

Wind: kans op windstoten vandaag relatief klein.
Bewolking.Zware regenwolken (Cumulus nimbus) lijken al naar het noodoosten te zijn vertrokken. Vanavond is er wel weer kans op.
Regen en onweer zitten.
Eniet onbelangrijk, de kans op onweer lijkt niet erg groot!

Garantie kan ik natuurlijk niet geven, maar het weerbeeld is niet ongunstig. :W
 
Laatst bewerkt:
Zo op de rader te zien gaan we het zeker niet droog houden :N
Hier nu wel droog, na regen.
Plan B dus; het opsnorren en aandoen / meenemen van anti regen plastic.
Eerst nog koffie en dan de DB killers in het masjien schroeven....
Zonder komt er unmeunig veel kabaal uit en dat lijkt me niet leuk voor de omgeving :N
 
Zo op de rader te zien gaan we het zeker niet droog houden :N
Hier nu wel droog, na regen.
Plan B dus; het opsnorren en aandoen / meenemen van anti regen plastic.
Eerst nog koffie en dan de DB killers in het masjien schroeven....
Zonder komt er unmeunig veel kabaal uit en dat lijkt me niet leuk voor de omgeving :N

Aha Aprilia! Da's weer eens wat anders!

En ja, regenkleding mee, da's wel zo wijs, maar gaan ook!
 
Hier nu mooi blauwe lucht maar vlgs buienradar op de heenweg een ander verhaal, dus regenpak maar aan bij vertrek denk ik. :X ( op de snelweg gaat dat wat moeilijk)

Zojuist de hond uitgelaten, T-shirt, korte broek en pietepeuterige spetters. Ja, meteen het regenhoesje aan!

Suc6!
 
B|
Nou valt het vooruitzicht van het weer heel erg mee, heeft mijn lijf besloten niet mee te willen werken vandaag -O-
Helaas kan ik dus vanwege de polsklachten alsnog niet meedoen aan deze rit |(
gjvh heeft hierbij besloten mij gezelschap te houden vandaag, dus helaas ting.... 2 afmelders -O-
 
@ Dolfie, Tsjek, wel jammer en cu!


En @ all, ik sluit de comp en ga op pad! Tot straks! :W
 
Laatst bewerkt:
Hier in Twente valt het allemaal reuze mee, een blik op buienradar leert dat ik het onderweg misschien niet helemaal droog houd..
Daarna komt er volgens diezelfde dienst nagenoeg niets meer tot vanavond.
We zien wel, vertrek om 09.00u...tot dan!
 
Zo op de rader te zien gaan we het zeker niet droog houden :N
Hier nu wel droog, na regen.
:N

Hier is het behoorlijk nat en het erge, het staat niet eens op de radar te zien.

Ik haak af er komt nog veel meer ellende en precies richting de prachtige route die TingTing voor ons gemaakt heeft.
 
Vorige week zondag uren door de regen gereden na het 2e fehn weekend.
Het regent hier gestaag en ik moet met de buien mee naar het noorden.
Hoezeer het mij ook spijt, ik kan er deze morgen niet warm voor worden. -O-
Ik wens jullie allen een fijne dag en toch droge momenten.
:W
 
Nondedju!!

Rij ik met een gestaag gangetje van 130 @ 5000 tpm tussen Bathmen ('Battum' zoals wij oosterlingen zeggen) en Deventer-Oost, ineens een kabaal van jewelste!
Nu is mijn driepitter natuurlijk een beetje op de engelse driecylinders gestoeld incluis trilgedrag, maar ik heb toch ècht een motorfiets en géén Spitfire...
Een snelle blik in het vooronder leerde me dat ik zonder einddemper rondreed.

VUK!!

Dus, brommer aan de rand van de vluchtstrook gezet, helm af en dat hele takke-end weer teruggelopen.
Na een kleine kilometer vond ik mijn zwaar beschadigde demper in het gras naast de weg, loeiheet.
Even gewacht, en toen toch maar weer huiswaarts gegaan.....sorry mensen.

Foto-QAPHRYBL-D.jpg


Ik hoop dat iemand dit voor de tijd nog leest op z'n foon/ BB:

EEN HELE FIJNE DROGE RIT TOEGEWENST!!

Ga vanmiddag na de reparatie zelf wel efkes een stukkie knallen..., ik red het nu toch niet meer..

VUK!
 
Laatst bewerkt:
Weer thuis en een mooie, droge rit gehad :] Onderweg bij knooppunt Ouderijn even regen gehad maar bij Den Dolder (verzamelpunt) was het weer droog.

Een mooire rit gereden die alleen op een paar momenten een ongeplande pauze kreeg door een repeterende pech aan een BMW :( Dat ding scheen niet voldoende spanning te leveren aan de accu of was een bougievreter :? Dat moet dus nog uitgezocht worden :o

Ting-Ting, nog bedankt voor de mooie route *O*
 
Nondedju!!

Rij ik met een gestaag gangetje van 130 @ 5000 tpm tussen Bathmen ('Battum' zoals wij oosterlingen zeggen) en Deventer-Oost, ineens een kabaal van jewelste!
Nu is mijn driepitter natuurlijk een beetje op de engelse driecylinders gestoeld incluis trilgedrag, maar ik heb toch ècht een motorfiets en géén Spitfire...
Een snelle blik in het vooronder leerde me dat ik zonder einddemper rondreed.

VUK!!

Dus, brommer aan de rand van de vluchtstrook gezet, helm af en dat hele takke-end weer teruggelopen.
Na een kleine kilometer vond ik mijn zwaar beschadigde demper in het gras naast de weg, loeiheet.
Even gewacht, en toen toch maar weer huiswaarts gegaan.....sorry mensen.

[afbeelding]

Ik hoop dat iemand dit voor de tijd nog leest op z'n foon/ BB:

EEN HELE FIJNE DROGE RIT TOEGEWENST!!

Ga vanmiddag na de reparatie zelf wel efkes een stukkie knallen..., ik red het nu toch niet meer..

VUK!
ah vandaar dat je er niet was, we misten je al ;)
 
Lekker gereden, leuke route, Tingting bedankt en Ufootje ook uiteraard voor het achterrijden ;)

Hoop dat Tingting nog een beetje redelijk thuis weet te komen MET BMW... of gingen ze hem later halen?

rest, bedankt voor de gezelligheid ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan