Illustere voorgangers, een OBTwerktopic

Ik heb de Achterhoek gestemd, maar feitelijk maakt het me weinig uit waar de OBtTverreden zal worden.
Het vooruitzicht is al leuk, de eigenlijke toer helemaal! :]
')
He ouwe grijze stof kop....als jij zo graag in de verlaten zoutschuur wilt rijden doe dat dan even lekker zelf.... |( :P
OBT mot gewoon naar nieuw te ontdekken gebieds delen van NL :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk, kijk, prima, de kiezers weten het stembureau te vinden en maken het verschil tot woensdagmorgen! Daarna is elke uitkomst natuurlijk winst voor iedereen. :}

Ting ...ik stuur je woensdag ochtend wel even een progje om de Poll in de juiste stand van uitkomst te zetten O-) :X

Democratie is leuk zolang de uitkomst maar van tevoren bekend is en in ons voordeel blijft *O* _O- _O-
 
He ouwe grijze stof kop....als jij zo graag in de verlaten zoutschuur wilt rijden doe dat dan even lekker zelf.... |( :P
OBT mot gewoon naar nieuw te ontdekken gebieds delen van NL :Y :+
Hoor dan toch! ;)

Wees blij dat je die troosteloze Noord Hollandse polder eens kan verlaten om, in een beetje goed gezelschap, een ritje te rijden.
Om het even waar is dan goed genoeg!
 
Ting ...ik stuur je woensdag ochtend wel even een progje om de Poll in de juiste stand van uitkomst te zetten O-) :X

Democratie is leuk zolang de uitkomst maar van tevoren bekend is en in ons voordeel blijft *O* _O- _O-
Driewerf schande!
Het oneigenlijk beinvloeden van een democratisch proces en dat dan nog openlijk!
 
Vooral het doen voorkomen dat de "heer Ting", zou mee gaan in zulke praktijken getuigd van een ongekende verderfelijkheid. B| :r

Dank u .....teveel eer ...ik voel mij gevleit :} :}

Ting ...... het gaat goed komen *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Heer Ting wacht zowel in spanning als met plezier af in welke windrichting de stemming hem in alle transparantie zal voeren. Niet onder zeil maar denkbeeldig op de wieken van een adelaar, symbool van Moto Guzzi. Een merk dat als het ware oprees uit de as van de eerste wereldoorlog. Een oorlog waarbij het gordijn viel voor de laatste Duitse keizer Wilhelm II van Hohenzollern.

P1000401.JPG

Deze in brons gegoten gevederde vriend staat in het 'tuintje' van Kasteel Huis Doorn, ooit de woonst van eerder genoemde Willem in ballingschap.

P1000407.JPG

Het optrekje is riant te noemen, 59 treinwagons aan huisraad bracht Willem en vrouwlief Auguste Victoria mee.*
Tot aan zijn dood in 1941 heeft hij er gewoond.

* Motor Toergids, Utrechtse Heuvelrug, Hans Avontuur
 
Laatst bewerkt:
Tsja, je heb dan ook heel wat zooi nodig om zo'n enorm pand een beetje aan te kleden. :Y

Het werd Nederland destijds nogal kwalijk genomen dat wij deze man asiel verleenden, na zijn vlucht uit Duitsland.
Over het algemeen werd en wordt hij gezien als de voornaamste aanstichter van WOI.

Als bedankje voor deze gastvrijheid feliciteerde deze Wilhelm de chef van het 1000-jarige Duitse rijk, A. Hitler, met zijn overwinning op Nederland........ :r

Hitler heeft de ex keizer met militaire eer begraven in het mausoleum, dat op het terrein van Huis Doorn staat.
 
Ja, het zijn de meesters in het Swan-Zen hier en reeds lange de geheimen doorgrondt van het luisteren naar het klappen met één hand, pik je hier een graantje mee waar het kennis betreft.

Om het evenwicht te herstellen, de stemming niet al te zeer te beïnvloeden is er uiteraard ook over Zeeuws-Vlaanderen wel iets te vermelden. Hans Avontuur beschrijft 2 toerritten daar. De eerste is wel goed voor 3 OBT's oftewel 300 km. lang. Eiland hoppen in Zeeland!

De tweede is het uitgangspunt voor onze poll, Zeeuws-Vlaanderen en gaat wis en waarachtig van Boerengat naar Boerenhol! Andere opmerkelijke gehuchten hier; Nummer één, Turkeye, De Muis, en de Ratte. Historische figuren hier; Brammetje, Bart, MeanGreenGirl en Koningin Wilhelmina. Het agrarische karakter van dit gebied is niet te verloochenen en uit eigen ervaring weet ik dat het er goed verdwalen is. België is aan te raken. Toen het nog loonde was het het Walhalla van de botersmokkelaars.

Laat ik volstaan met in mijn woorden te schrijven wat Hans Avontuur aantrof in het plaatsje Sluis en verhaalt over Eede rond 1996.

Sluis kent een miljoen bezoekers p.j. en is zo een mega-attractie op Zeeuws-Vlaanderen. Stadswallen, stadspoorten, oude gebouwen, het is er allemaal om de tourist op zoek naar oudheden te behagen. Gezellig is het er met café's en restaurants. Merkwaardig vond hij de aanwezigheid van een haute-couture-boutigue en een sexshop naast het paling- en mosselhuis.

Kijk dat is andere koek dan het verhaal van foute Willem in Doorn. In dat verband is het beroemdste plekje meer in de lijn van de geschiedenis. Hier gaat het over het plaatsje Eede omdat daar op 13 maart 1945 om 12.28 uur Wilhelmina voet op bevrijd Nederlands grondgebied zette. Om dat te symboliseren hadden de Zeeuwen een grensstreep van varkensmeel getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat, als de OBT daar verreden gaat worden, wij op onze brikken / semi moderne vehikels / gelikte fietsen over diezelfde "grens" gaan als "de enige man"die in het kabinet zat tijdens de regeringsperiode in ballingschap?
 
Nee, ik heb het over Wilhelmina zelf.
Churchill noemde haar "de enige man in de regering" omdat hij de leden van het kabinet, toen nog alleen maar mannen, een stel watjes vond.
Premier De Geer voorop.
 
Ja, het zijn de meesters in het Swan-Zen hier en reeds lange de geheimen doorgrondt van het luisteren naar het klappen met één hand, pik je hier een graantje mee waar het kennis betreft.

Om het evenwicht te herstellen, de stemming niet al te zeer te beïnvloeden is er uiteraard ook over Zeeuws-Vlaanderen wel iets te vermelden. Hans Avontuur beschrijft 2 toerritten daar. De eerste is wel goed voor 3 OBT's oftewel 300 km. lang. Eiland hoppen in Zeeland!

De tweede is het uitgangspunt voor onze poll, Zeeuws-Vlaanderen en gaat wis en waarachtig van Boerengat naar Boerenhol! Andere opmerkelijke gehuchten hier; Nummer één, Turkeye, De Muis, en de Ratte. Historische figuren hier; Brammetje, Bart, MeanGreenGirl en Koningin Wilhelmina. Het agrarische karakter van dit gebied is niet te verloochenen en uit eigen ervaring weet ik dat het er goed verdwalen is. België is aan te raken. Toen het nog loonde was het het Walhalla van de botersmokkelaars.

Laat ik volstaan met in mijn woorden te schrijven wat Hans Avontuur aantrof in het plaatsje Sluis en verhaalt over Eede rond 1996.

Sluis kent een miljoen bezoekers p.j. en is zo een mega-attractie op Zeeuws-Vlaanderen. Stadswallen, stadspoorten, oude gebouwen, het is er allemaal om de tourist op zoek naar oudheden te behagen. Gezellig is het er met café's en restaurants. Merkwaardig vond hij de aanwezigheid van een haute-couture-boutigue en een sexshop naast het paling- en mosselhuis.

Kijk dat is andere koek dan het verhaal van foute Willem in Doorn. In dat verband is het beroemdste plekje meer in de lijn van de geschiedenis. Hier gaat het over het plaatsje Eede omdat daar op 13 maart 1945 om 12.28 uur Wilhelmina voet op bevrijd Nederlands grondgebied zette. Om dat te symboliseren hadden de Zeeuwen een grensstreep van varkensmeel getrokken.
*O* *O* *O* *O*

Ziet uw wel.... dat stukje NL is gewoon de beste keuze uit de poll voor een OBT :Y :Y

We oh wee degene die anders durven te stemmen B| 8-)
 
Laatst bewerkt:
:W

als voorrijder van de allereerste echte OBT zal ik dit topicje in gaten gaan houden, morgen eerst al het geneuzel dat reeds geschreven is lezen :)



voor nu :z :z
 
:W

als voorrijder van de allereerste echte OBT zal ik dit topicje in gaten gaan houden, morgen eerst al het geneuzel dat reeds geschreven is lezen :)



voor nu :z :z

Aha, adel verplicht, 10 jaar OBT!

En voor wat betreft 'geneuzel', wij zwanzen slechts met de functie van mentaal warm draaien!

:W


*O* *O* *O* *O*

Ziet uw wel.... dat stukje NL is gewoon de beste keuze uit de poll voor een OBT :Y :Y

We oh wee degene die anders durven te stemmen B| 8-)

Volgens mij is het 'leed' alweer geschied, maar toegegeven het heeft karakter, de keuze voor Zeeuws-Vlaanderen, evenals voor de Heuvelrug, de Achterhoek, de Gelderse Rivieren
 
Laatst bewerkt:
ik wacht even af. :Y
Het lijkt me allemaal wel wat.

Kat uit de boom kijken, kruit droog houden of op het laatst de doorslag gevende stem uitbrengen. 't Mag allemaal, noem het een grabbelton!

CU en wie weet op die schitterende Enfield! Ik zet alles in het werk om deze keer mijn Guzzi V7 BJ 1971 (eindelijk na de nodige malheur) in te kunnen zetten. Waar ik nog wel mee zit is hoe ik en met de hand de richting aan kan geven -geen pinkers- en meteen de eerst volgende rijder volgens het FUS een plek aan de kant kan toewijzen.

Misschien toch niet zo handig de keuze, wel OBT stijlvol!

:W
 
Kat uit de boom kijken, kruit droog houden of op het laatst de doorslag gevende stem uitbrengen. 't Mag allemaal, noem het een grabbelton!

CU en wie weet op die schitterende Enfield! Ik zet alles in het werk om deze keer mijn Guzzi V7 BJ 1971 (eindelijk na de nodige malheur) in te kunnen zetten. Waar ik nog wel mee zit is hoe ik en met de hand de richting aan kan geven -geen pinkers- en meteen de eerst volgende rijder volgens het FUS een plek aan de kant kan toewijzen.

Misschien toch niet zo handig de keuze, wel OBT stijlvol!

:W
extra voorrijder inschakelen, één MET knippers , en jij als vaste 2de man :] :]
 
Zou kunnen :Y
Zonde om de Zampano te laten staan wegens geen lichtsignalen. '(
Wat mankeert er trouwens aan?
Het blok kan het niet zijn, schat ik, wegens de vergaande inspectie / aanpassingen / herstel.
 
@ OB

Blok loopt prima, de motor rijdt heerlijk, zelfs de remmen vind ik heel behoorlijk werken. Zeker als ik het vergelijk met toen ik eraan begon. Alleen het startrelais was stuk en de regelaar gaf nog nukken. Ik hoop het nu verholpen te hebben. Het functioneert naar behoren.
 
Heer Ting wacht zowel in spanning als met plezier af in welke windrichting de stemming hem in alle transparantie zal voeren. Niet onder zeil maar denkbeeldig op de wieken van een adelaar, symbool van Moto Guzzi. Een merk dat als het ware oprees uit de as van de eerste wereldoorlog. Een oorlog waarbij het gordijn viel voor de laatste Duitse keizer Wilhelm II van Hohenzollern.


Het optrekje is riant te noemen, 59 treinwagons aan huisraad bracht Willem en vrouwlief Auguste Victoria mee.*
Och erm.......
Meer paste niet in het armzalig onderkomen? Kleine toevoeging over de enige man in de Nederlandse regering in oorlogstijd: Wilhelmina was er niet happig op dat de man naar Nederland kwam, ze heeft hem voor zover bekend, nooit opgezocht.
Misschien is het toeval dat de jaarlijkse Avondvierdaagse start in het park van Huis Doorn? Meer dan de benenwagen kan de gemiddelde Heuvelruggenaar (hoe heet de inwoner van deze nieuwe gemeente eigenlijk?) zich blijkbaar niet veroorloven. Dit als contrast met de bezittingen van de keizer. Er kon overigens blijkbaar geen sou meer af voor een fatsoenlijke bureaustoel: de man zat op een zadel!!
Doorn was toen ook al de chique- waren er dienstbodes nodig, dan werden de meiden uit Wijk bij Duurstede vriendelijke doch dringend verzocht niet te solliciteren: te veel vrije-jongens-mentaliteit!
Tot aan zijn dood in 1941 heeft hij er gewoond.

* Motor Toergids, Utrechtse Heuvelrug, Hans Avontuur
[me="@nne"]houdt het topic in de gaten[/me]
 
@ @nne,

Ja een 'schimmenspel' is hier wellicht een goede benaming, altijd mistig wie wat doet en wanneer als de regie niet duidelijk is of niet meer in eigen hand.

Leuk je tetreffen en wellicht wordt het meer als in de gaten houden. Met minder dan 24 uur te gaan voor de poll lijkt de kans groot dat de brikkers op 'sjiek' gaan en bijna aan jou deur voorbij!

Terzijde, ik heb op het water vooral ook naar Brel geluisterd, het zwansen* in die relatie ontdekt, de historie van de Askoy* leren kennen etc. etc.


* Zwansend Brel achterna tussen Luik en Oostende, Gerard van den Ende in zijn boek Europa op twee wielen. Ook in de Promotor gepubliceerd.
* Askoy, het zeilschip dat Brel kocht en waarmee hij naar de markiezen voer, om er te blijven.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan