Illustere voorgangers, een OBTwerktopic

Ik ben vandaag bezig geweest met dat laadprobleem .

Eerst de spanningsregelaar van de 900 erin , geen verandering in het voltage.
Bleef op 11.8 staan.
Daarna de kap van de dynamo eraf gehaald en de Rotor gemeten weerstand 00.7 moet zijn 04.6 dus conclusie kapot ! ;( .

Laat ik nu nog een Rotor hebben liggen die goed was ,Kortom erop gezet en Voltage op 14.4 volt dus dat is ook weer opgelost! }) .

Kan weer ongestoord rijden zeg maar op naar de volgende O.B.T :] :Y
Wie wat bewaart...... ;)
Het is alleen zo lastig uitleggen aan het Hoofd Huishouding, die meestal iets roept in trend van"Je hebt al zo'n ding, dus wat moet je ermee?" of "Wat moet je met al die zooi, het ligt alleen maar stof te happen".
 
Niet uitleggen. gewoon hebben en gebruiken. Of bemoei jij je met de huishouding dan heeft ze recht van spreken
 
Leuk, het gaat hier nog even door! Goede handleiding van Hondafour en deze boomschaduwmonteur gaat het navolgen zodra er dus shaduw is! _O-

Ik zit eigenlijk tegen het weer aan te kijken en een fotoshootritje OBLMR uit te stellen. Ik wil gewoon een blauwe of semiblauwe lucht bij een vliegthemapic! Beetje off-topic hier, maar wat bomt het.

En wat betreft nog een motor erbij, neen! Iets verkopen en dan weer wat aanschaffen is hier wel bespreekbaar! Vind ik zelf ook, geen punt, 't is al bont hier!

Een partner die over stofhappen begint, dat is gewoon projectie, zij wil dat er stof op de moto wordt verzameld, appeleert meteen aan je zwakke of misschien wel sterke punt en dat is waarschijnlijk zuinigheid en gewoon is al gek genoeg! Overhaalmethodiek is Pastis, pralines en parfum en dan heel zacht......er nog eens over beginnen. Lukt het dan nog niet, dan de hoofdletter P...........van Parijs. Bon nuit, tussen de satijnen lakens. Ach cherie, toe nou, toe cherie, ....nog een praline?, ....heerlijk die parfum!, verder instrumentarium paraat, etc. etc. })

:W
 
Laatst bewerkt:
Leuk, het gaat hier nog even door! Goede handleiding van Hondafour en deze boomschaduwmonteur gaat het navolgen zodra er dus shaduw is! _O-

Ik zit eigenlijk tegen het weer aan te kijken en een fotoshootritje OBLMR uit te stellen. Ik wil gewoon een blauwe of semiblauwe lucht bij een vliegthemapic! Beetje off-topic hier, maar wat bomt het.

En wat betreft nog een motor erbij, neen! Iets verkopen en dan weer wat aanschaffen is hier wel bespreekbaar! Vind ik zelf ook, geen punt, 't is al bont hier!

Een partner die over stofhappen begint, dat is gewoon projectie, zij wil dat er stof op de moto wordt verzameld, appeleert meteen aan je zwakke of misschien wel sterke punt en dat is waarschijnlijk zuinigheid en gewoon is al gek genoeg! Overhaalmethodiek is Pastis, pralines en parfum en dan heel zacht......er nog eens over beginnen. Lukt het dan nog niet, dan de hoofdletter P...........van Parijs. Bon nuit, tussen de satijnen lakens. Ach cherie, toe nou, toe cherie, ....nog een praline?, ....heerlijk die parfum!, verder instrumentarium paraat, etc. etc. })

:W


Of je koopt d'r gewoon haar eigen motor :]
 
'Hoofd huishouding'

Zelf dacht ik, hij houdt het hoofd en doet de huishouding weg, misschien levert dat het gewenste resultaat op! :+


vind ik ook altijd fijn, als je op dat knoppie duwt en hij doet t gewoon!

We gaan nou toch niet liggen eikelen, hè?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al jaren bezig het hoofd te houden en de huishouding te lozen.
Moet zeggen dat dat wel aardig gelukt is })

De vergaande acties met eetwaren, luchtjes of desnoods regelrechte omkoperij werken doorgaans ook wel..... ;)

ovberigens hebben die rotors kennelijk een negatief aura, of hoe je dat ook noemt.
Ik heb een keer te kampen gehad met een dienst weigerend exemplaar, Hondafour ook en misschien TingTing ook wel.
Overigens was de mijne beschadigd geraakt door totaal versleten koolborstels (jawel, in sommige Brikken zitten die dingen nog).
Ik heb het ding kunnen opkalefateren, di uuuuren met een wetsteentje het ingebrande oppervlak van de sleepringen weer als een spiegeltje gemaakt.
Wel direct op zoek gegaan naar een vervanger en die ook nog ens voor weinig aangeboden gekregen.
Ligt nu als reserve op de plank.
Zonder commentaar van voornoemde afdeling overigens!
 
Leuk, het gaat hier nog even door! Goede handleiding van Hondafour en deze boomschaduwmonteur gaat het navolgen zodra er dus shaduw is! _O-

Ik zit eigenlijk tegen het weer aan te kijken en een fotoshootritje OBLMR uit te stellen. Ik wil gewoon een blauwe of semiblauwe lucht bij een vliegthemapic! Beetje off-topic hier, maar wat bomt het.

En wat betreft nog een motor erbij, neen! Iets verkopen en dan weer wat aanschaffen is hier wel bespreekbaar! Vind ik zelf ook, geen punt, 't is al bont hier!

Een partner die over stofhappen begint, dat is gewoon projectie, zij wil dat er stof op de moto wordt verzameld, appeleert meteen aan je zwakke of misschien wel sterke punt en dat is waarschijnlijk zuinigheid en gewoon is al gek genoeg! Overhaalmethodiek is Pastis, pralines en parfum en dan heel zacht......er nog eens over beginnen. Lukt het dan nog niet, dan de hoofdletter P...........van Parijs. Bon nuit, tussen de satijnen lakens. Ach cherie, toe nou, toe cherie, ....nog een praline?, ....heerlijk die parfum!, verder instrumentarium paraat, etc. etc. })

:W

ja.. ja.. ja.. de harde component in het midden, heeft de revue al gepasseerd.... _O-
 
@ OB, in Rotjeknor eikelen we net effe korter!

En ja, eenmaal komen we toch aan de beurt met die ouwe meuk. Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit hoe ik het ga aanpakken. Alleen dit euvel verhelpen of meteen maar doorpakken en ook wat zaken als zuigers , zuigerveren, klepseals, glijlagers etc. aan te pakken. Dan ben ik de winter wel zoet. Maar ik heb eigenlijk geen haast, zolang ik die Beemer niet voor zoiets als het voorrijden van een OBT of georganiseerde trip wil inzetten.
 
@ OB, in Rotjeknor eikelen we net effe korter!

En ja, eenmaal komen we toch aan de beurt met die ouwe meuk. Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit hoe ik het ga aanpakken. Alleen dit euvel verhelpen of meteen maar doorpakken en ook wat zaken als zuigers , zuigerveren, klepseals, glijlagers etc. aan te pakken. Dan ben ik de winter wel zoet. Maar ik heb eigenlijk geen haast, zolang ik die Beemer niet voor zoiets als het voorrijden van een OBT of georganiseerde trip wil inzetten.
dat je wild rijden met zn onbetrouwbaar h....
neem er nog een guz bij, dan zit je gebeiteld. is er altijd wel een die net geen onderhoud nodig heeft, en op een klein ongemak na altijd betrouwbaar. :+ _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan