imi K&N filters

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.000
8.188
Assen
hoi mensen, je kent ze wel, die imi K&N filters die je voor 10 euro ofzo bij de plaatselijke brommerbvoer kan kopen
1 filteren ze genoeg(wellicht moeilijk na te gaan)
2 moet er nog olie over
3 geven ze meer weerstand?

ik had zo'n ding destijds op mijn 600cc 1 pitter BSA...
ik zit te denken o met mijn dieselfiets wat te experimenteren met filters, kijkn of ik vermogensverschil merk.
er zit nu een cylindrisch enduro-schuim met oliefilter op(je zou zeggen dat die niet veel mogen smoren..)
kan iemand wat zinnigs zeggen?
 
hoi mensen, je kent ze wel, die imi K&N filters die je voor 10 euro ofzo bij de plaatselijke brommerbvoer kan kopen
1 filteren ze genoeg(wellicht moeilijk na te gaan)
2 moet er nog olie over
3 geven ze meer weerstand?

ik had zo'n ding destijds op mijn 600cc 1 pitter BSA...
ik zit te denken o met mijn dieselfiets wat te experimenteren met filters, kijkn of ik vermogensverschil merk.
er zit nu een cylindrisch enduro-schuim met oliefilter op(je zou zeggen dat die niet veel mogen smoren..)
kan iemand wat zinnigs zeggen?

waarschijnlijk die Delo meuk? geef dan gewoon wat knap geld uit, en haal een K&N, zit je altijd goed.
Die goedkope filtertroep is echt de pest voor je motor, niks waard.

btw, neem aan dat je wilt afstellen... met een goed filter is dat makkelijker, sneller en DUS goedkoper te doen dan met die bananenfilters, dus eigelijk verdien je hem zo terug.
naast het feit dat het beter voor je blok is
 
waarschijnlijk die Delo meuk? geef dan gewoon wat knap geld uit, en haal een K&N, zit je altijd goed.
Die goedkope filtertroep is echt de pest voor je motor, niks waard.

btw, neem aan dat je wilt afstellen... met een goed filter is dat makkelijker, sneller en DUS goedkoper te doen dan met die bananenfilters, dus eigelijk verdien je hem zo terug.
naast het feit dat het beter voor je blok is

is dit jouw persoonlijke ervaring?

een vriend van mij rijd met filters van motozoom en heeft nog nooit problemen gehad ,ook niet met afstellen.
hij gebruikt wel K&N filterolie
 
hoi mensen, je kent ze wel, die imi K&N filters die je voor 10 euro ofzo bij de plaatselijke brommerbvoer kan kopen
1 filteren ze genoeg(wellicht moeilijk na te gaan)
2 moet er nog olie over
3 geven ze meer weerstand?

ik had zo'n ding destijds op mijn 600cc 1 pitter BSA...
ik zit te denken o met mijn dieselfiets wat te experimenteren met filters, kijkn of ik vermogensverschil merk.
er zit nu een cylindrisch enduro-schuim met oliefilter op(je zou zeggen dat die niet veel mogen smoren..)
kan iemand wat zinnigs zeggen?


Heb ze nu op de motor van m'n vriendin zitten.... ding liep niet echt best. Laatst ff op de bank gehad, nog maar 50pk ipv 80 _O- _O- _O-

Veel te weinig lucht dus :N :N Van't winter snel goede filters scoren :Y :Y
 
Natúúrlijk kun je best die delo filters kopen, ben je dát geld iig ook weer kwijt _O- en kun je daarna échte filters kopen, dus worden de goede filters nóg duurder dan ze al waren....... :Y
 
Laatst bewerkt:
ja okee, maar goede delen9zoals fileters) hoeven toch niet perse veel te kosten? kan aan mij liggen maar men kan best iets goeds maken voor weinig geld?
een filter is toch een relatief eenvoudig ding.
ik rij nu 3/4 jaar met een blok van nieuw 360 euro en het bevalt goed.
mijn dnepr rijd nu 60 mille met niet-dure doch goede zuigers met veren die er nopg steeds goed uitzien(vorige mnd cylinders eraf gehad)
en ik laat het ding goed z'n best doen..
 
nou paul, doe eens lief

en TS: KOOP GDVRDMME DIE K&N ;)

nee serieus.. ik heb met mijn nsr ook met zo'n knakending gereden.. toen merkte ik na een rijdje dat mn gashendel wat zwaar ding.. dit was omdat er ZAND OP MIJN GASSCHUIF ZAT!
 
ja okee, maar goede delen9zoals fileters) hoeven toch niet perse veel te kosten? kan aan mij liggen maar men kan best iets goeds maken voor weinig geld?
een filter is toch een relatief eenvoudig ding.
ik rij nu 3/4 jaar met een blok van nieuw 360 euro en het bevalt goed.
mijn dnepr rijd nu 60 mille met niet-dure doch goede zuigers met veren die er nopg steeds goed uitzien(vorige mnd cylinders eraf gehad)
en ik laat het ding goed z'n best doen..

verkeerde zuinigheid noem ik dat... K&N's zijn gewoon goed doorontwikkeld, en ontwikkeling kost geld.
Als t moet kan ik ook een filter in elkaar knutselen met schuim, tiewraps, ducktape en een soepblik, is ook goedkoop, maar werkt t?

nee
 
Ik heb zelf geen ervaring met de goedkope filters, alleen k&n eigenlijk..

Voor zo'n oude 1 cil zou ik eens op i'net of bij de grotere automaterialenzaak gaan kijken voor een auto filter. Ben je tenminste verzekerd van genoeg lucht en goede filtering, zo'n enkele echte K&N filter heb je wel voor een paar tientjes. Als je bij die K&N site bij universele filters kijkt kan ik me zomaar voorstellen dat er uit die waslijst wat tussen zit wat er bij jou op past ;)
 
Op mijn Z650, El250(verkocht), CB550f( verkocht) , XL500( verkocht), en Yamaha TT( van vriend van me) werkte ze anders prima. Makkelijk te bevestigen, vallen er echt niet af ofzo.. :N als je de juiste diameter hebt tenminste...
Wel ff met de sproeiers en gasnaalden stoeien. Maar dat is ook met K&N filtertjes..
Heb alleen K&Ns op mijn Gpz600r gehad, waar het blok van in mijn zelfbouw frame komt. :)
K&N gaat wel langer mee waarschijnlijk.. Maar van uit elkaar vallende filters o.i.d heb ik nog nooit last gehad...
Maarja, ik test niet op een testbank.. dus wie weet loopt het wel kut en merk ik het gewoon niet. _O-
 
Wat voor aansluiting diameter heb je nodig?Heb nog een grote tapse k/n liggen,misschien past die.
Heb trouwens op mijn gsx1100 Delo's,loopt als een tiet!
Gr.Gerard
 
Terug
Bovenaan Onderaan