Imitatie uitlaatspruitstukken: jullie ervaringen [CBR 600F3]

Simonshavenaar

MF veteraan
7 aug 2012
3.067
10.229
Simonshaven
Bij mijn honda CBR 600 F3 is het spruitstuk doorgeroest, komt vaker voor, en mag ook wel met de kilometerstand die er inmiddels opstaat.

Originele honda spruitstukken kosten aardig geld, en tweedehands zijn ze ook zeldzaam, en meestal niet veel beter dan wat ik al heb.
Ben gaan zoeken naar rvs spruitstukken, en er is wel wat te vinden voor niet al te veel geld.


Gevonden tot nu toe:

Delkevic collector van Siccema Sales, thuisbezorgd voor 246.75 euro.
Bedrijf komt uit de UK, heeft ook een eigen website daar.
Delkevic UK

D-tech collector van Mega Moto, voor 280 euro thuisbezorgd.

Er is mij ook een laser uitlaatspruitstuk aangeboden voor 300 euro, hier helaas geen foto's of linkjes van.

Ook nog op ebay zitten kijken, staat er ook een op, merk Sandybikespares, maar heb geen paypal, dus geen idee hoe ik daar kan bestellen, zou inclusief bezorgen rond de 235 euro uitkomen.

Nu de vraag, heeft iemand van jullie ervaringen met deze merken en bedrijven?

Vind persoonlijk de kleuren van de lassen op de delkevic een beetje raar, maar ga er maar vanuit dat dit van de hitte van het lassen is, maar de d-tech ziet er optisch een stuk beter uit.

Ik heb ook wel eens foto's gezien van spruitstukken die er vanbinnen niet uitzagen, als je dan in de pijpen keek zag je veel lasbramen en raar afgelaste stukken pijp, dit kan nooit goed zijn voor de flow van de uitlaatgassen, iemand dat ook wel eens gezien of ervaringen mee. (weet helaas niet meer waar ik dit gezien heb)

Mocht iemand nog andere ideeen hebben waar ik zo'n spruitstuk kan halen, of nog iets hebben liggen, dan hoor ik het wel.

mvg Cor
 
In het 900-topic zijn er een paar die die spruitstukken hebben (Delkevic), die zitten goed en heb ik (nog) niet horen klagen...

Zijn overigens mooie bochtensets :Y

Edit: Zie net pas dat je uit de buurt komt... Oerblade van het 900 topic heeft ze dus en die komt ook wel eens bij Hemo in Hekelingen, wellicht kan je ze daar eens bekijken...

Je zou het hier eens kunnen vragen... (ook een erg gezellig topic)

Het Voorne Putten Topic deel 30,het BBQ topic??
 
Laatst bewerkt:
Yoshimura ziet er ook leuk uit, iets duurdere prijsklasse, maar nog niet extreem.
Staan er een paar op ebay
Geloof alleen niet dat die dempers e-keur hebben, staat niet bij de advertentie.
Ook denk ik dat de middenbok er onderuit moet, bochten lopen anders dan bij origineel.

Het Voorne-Putten topic werd ik tijdens mijn voorstelrondje ook al op gewezen, zal binnenkort eens rondkijken daar.

Even voor de info, het spruitstuk is doorgeroest op het punt waar de linkpijp erop schuift, heb de ring die daarvoor zit eraf geslepen, en de linkpijp er weer op geschoven, achter de demper zat gelukkig genoeg verstelling om bevestiging door te schuiven.

Kan dus wel gewoon rijden, maar wil het op lange termijn toch goed hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan