Immens groot verdriet na val met vlamijzertje

Canan

Rookie
3 aug 2004
5
0
44
Voor het eerst kan ik over mijn ongekende verdriet iets posten...

Zondag 15 aug. 2004 is een dag dat ik nooit zal vergeten... Na rijden van een heerlijke dag Mergellandroute maakte ik de val in een scherpe, aflopende bocht naar links. Of het was over de vangrail heenvliegen OF de machine zo plat mogelijk neergooien en proberen te redden wat er te redden viel. Ik koos voor het laatste...Resultaat: gebroken pink, gekneusde pols en nog wat gekneusde vingers, helm met dikke schaafwond.Hup ambulance d'rbij, politie d'rbij, het pakket was compleet. Last but definetely not least, mijn toegetakeld motortje!!!!! Voorvork krom, remschijven niet meer goed, buts in velg, kuip moet vervangen worden, etc. Dit voelt voor mij 100.000 X erger aan dan die vingers. Ook al weet ik dat ik er héééél goed er vanaf ben gekomen. Tijdens het vallen dacht ik:"Mijn motor, motor, motor, nee, nee, nee, whaaaaaaaaah!!!!!!!" Crash. Einde motorrijverhaal voor Canan voor het jaar 2004... ;( ;( ;(

Ik ben nu 1,5 week verder en ben er nog ziek/ kapot van. Ik kan het gewoonweg niet uitdrukken! En zo enorm boos op mezelf dat ik het heb kunnen laten gebeuren!!!! Nu is het moment aangebroken dat ik moet bedenken wat ik met mijn niet meer te berijden motor wil. IK WEET HET NIET MEER!!! In de toekomst wil ik toch weer een racer gaan rijden waar ik op pas (lengte=1.58 cm) 400-tjes liggen niet voor het oprapen. Er zijn mensen zijn die vinden dat ik ff voorlopig niet naar een racer moet gaan uitkijken. Maar ik wil niet voor minder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHHAAAAAAAAAAAAAAA!!! Zo, dat lucht weer op! (Voor een halve minuut dan)
 

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.300
22
39
Breda
Bezoek site
:^

beterschap en succes met opknappen ;)


Uit ervaring kan ik je vertellen dat je eerst nog een paar weken met lede ogen naar je toegetakelde liefde kijkt om vervolgens lekker te gaan opknappen :)
 

Griffin

Die hard MF'er
2 jun 2003
816
0
42
Delft
www.motikniet.nl
Hmmm....niet naar een racer kijken. Het is maar (niet lullig bedoelt )een 400cc.
Denk dat je op zo'n ding 3x veiliger bent dan op een 1000cc chopper, die had je zeker niet platter kunnen gooien.

Gewoon een nieuwe nemen. En iedereen lekker laten mekken, waarschijnlijk zijn het geen mensen die er verstand van hebben.
 

Canan

Rookie
3 aug 2004
5
0
44
:^

beterschap en succes met opknappen ;)


Uit ervaring kan ik je vertellen dat je eerst nog een paar weken met lede ogen naar je toegetakelde liefde kijkt om vervolgens lekker te gaan opknappen :)
Dankjewel.
Punt is dat het bijna niet op te knappen valt. Het is uiterst moeilijk om onderdelen voor de Yamaha FZR 400 te vinden.
 

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.300
22
39
Breda
Bezoek site
Dankjewel.
Punt is dat het bijna niet op te knappen valt. Het is uiterst moeilijk om onderdelen voor de Yamaha FZR 400 te vinden.
post eens een keer een lijstje van de onderdelen die je zoekt hier op mf, misschien dat een mf'er je ergens mee kan helpen ;)
 

Canan

Rookie
3 aug 2004
5
0
44
En natuurlijk wil ik de heer en dame met de lieve stem die op de bewuste dag ons hebben geholpen, nog een keer via deze weg heel erg bedanken !!! Jullie zijn echte darlings!!!
 

Canan

Rookie
3 aug 2004
5
0
44
Hmmm....niet naar een racer kijken. Het is maar (niet lullig bedoelt )een 400cc.
Denk dat je op zo'n ding 3x veiliger bent dan op een 1000cc chopper, die had je zeker niet platter kunnen gooien.

Gewoon een nieuwe nemen. En iedereen lekker laten mekken, waarschijnlijk zijn het geen mensen die er verstand van hebben.
Tuurlijk klinkt dit mij in de oren dit okee :) . Maar ik ben echt klein hoor. Ik moet goed met de voeten op de grond komen. Vandaar dat ze "mekken".
 

yamapino

MF veteraan
3 apr 2004
13.603
0
omgeving gouda
ben zelf 1 keer onderuit gegaan gelukkig ging dat niet hard, had zelf niets alleen schade aan motor daarvoor is een maatje van me hard onderuit gegaan heb na die tijd een jaar klote gereden is gelukkig wel weer over. Maatje van me is zodra het kon weer op de motor gestapt en rijd nog steeds.

sterkte ermee en hoop dat je de goede beslissing neemt :]
 

Timbo

MF veteraan
18 mei 2003
8.764
0
Ik weet twee 400RR's te koop, die van mij met WP rondom en VEEL onderdelen extra en 37.000km op de teller en een 400RR-SP met 20.000 km op de teller, laat maar weten! :)
 
Laatst bewerkt:

Svijf

MF veteraan
24 feb 2004
19.359
7
42
Waarder
www.b5beveiliging.nl
ben zelf 1 keer onderuit gegaan gelukkig ging dat niet hard, had zelf niets alleen schade aan motor daarvoor is een maatje van me hard onderuit gegaan heb na die tijd een jaar klote gereden is gelukkig wel weer over. Maatje van me is zodra het kon weer op de motor gestapt en rijd nog steeds.

sterkte ermee en hoop dat je de goede beslissing neemt :]
Heeeee, dat maatje ken/ben ik :9

Balen idd :(
Maar wat al eerder is gezegt: Zet een lijst met onderdelen die je nodig hebt op MF. Je weet het nooit.

Succes :)
 

Renni

MF'er
15 aug 2004
198
0
33
Amsterdam
. Dit voelt voor mij 100.000 X erger aan dan die vingers. Ook al weet ik dat ik er héééél goed er vanaf ben gekomen.

Ik denk dat veel mensen bij een valpartij eigenlijk meer schade aan zichzelf willen dan aan hun motor.. ALs het maar niet te erg is...
 

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
41
Zwolle
www.art-d-sign.nl
Das mooi klote voor je bike, maar gelukkig valt je eigen schade mee.
Ze zeggen dat iedere motorrijder(ster) wel een keertje valt.

""Daarom koop ik nog geen nieuwe motor, ik moet nog steeds een keer vallen *D *D ""


beterschap met je herstel
 

Target

MF veteraan
30 jan 2003
5.637
0
Turnhout
ja dat is balen
maar als je een racer wil, koop dan ook terug een racer. Jij moet je er goed op voelen
 

fz-errie

Die hard MF'er
7 feb 2002
293
0
hengelo
Tuurlijk klinkt dit mij in de oren dit okee :) . Maar ik ben echt klein hoor. Ik moet goed met de voeten op de grond komen. Vandaar dat ze "mekken".
Hi Canan,

Ik begrijp dat je nu, zo vlak na je val, een beetje ( veel) "de weg" kwijt bent. :X ( niet lullig bedoeld) ;) Wens je veel sterkte toe met het in orde krijgen van jezelf en de moto.

Ik snap alleen niet goed dat je lengte een probleem is in combinatie met een racer. Je zegt dat een 400 niet zo makkelijk te vinden is ( mocht de jouwe niet meer te repareren zijn). Dan kan je toch een grotere b.v. 600 kopen. Ik ben net zo groot/klein als jij en ik rijd gewoon op een R1 ( daarvoor op een FZR 1000).Van mij mogen de mensen "mekken" wat ze willen. Ik heb gewoon waanzinnige lol op m'n R1!!

Bij de FZR heb ik alleen van de buddy wat schuimrubber weggehaald. Bij de R1 heb ik de buddy aangepast en de rijhoogte laten verlagen. Als je dit bij het juiste bedrijf laat doen, blijven de rij-eigenschappen gelijk of verbeteren zelfs ( minder wheely en stoppie neigingen).

Mocht het dus niet lukken met je FZR 400 ( ik hoop het wel voor je), dan is het ook voor jou nog altijd mogelijk een andere racer te berijden. :)

Veel suc6
Fz-errie/WouteR1
 

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
suc6... enne (uit ervaring) denk goed na voor je iets gaat repareren...
m.a.w., denk met je hersens EN beurs na, en dan pas met je hart/gevoel voordat je gaat repareren.
 

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
34
Westerbork
Balen voor je...
Ik zou het eerst even laten bezinken voordat je een beslissing neemt.
Eerst zorgen dat je zelf weer opgelapt bent.

Succes met het herstel!
:^

Lekker rustig aan doen en wat dingen op een rijtje zetten. Mocht je huidige motor niet meer te repareren zijn, dan zijn er voldoende oplossingen mogelijk. Ik weet dat bij Olijve in Assen in ieder geval nog 2 ZXR400's staan en het is tegenwoordig ook steeds makkelijker motoren te laten verlagen.

De CBR600RR kan tegenwoordig ook al heel laag worden gemaakt. Ik weet dat in ieder geval Ten Kate in Nieuw Leusen dat doen.
 

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
1
Dursley, Gloucestershire (UK)
Met 1.96 m zal ik me niet wagen aan advies over verlagen van een motor ;) , maar hier in Engeland zijn relatief veel 400's vanwege de hoge verzekeringspremies voor zwaardere fietsen. Zoek gewoon es op "Yamaha FZR400 parts" op www.google.co.uk of op ebay.co.uk. Ik woon zelf in Bristol en daar is oa Preston en Bristol bike breakers die niet alleen (schade) fietsen hebben maar zelf ook 400's uit Japan importeren (oa die schitterende Honda VFR400RR 4-vier). Als je echt omhoog zit kan ik wel es voor je rondneuzen hier of als tussenpersoon spelen om onderdelen te versturen (zonder financiele bijbedoelingen natuurlijk). Tis maar een idee, misschien helpt het.

Verder: je handen zijn echt belangrijker dan je motor hoor.