Import belastingen omzeilen, naar belgie zenden

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Ik open dit topic om eens te informeren.

Ik ben aan overwegen om voor een groot bedrag een ombouw kit uit Amerika te bestellen. (duizenden euro's)

Nu durf ik er wel vanuit te gaan dat naast de enorme verzendkosten er ook nog een groot bedrag aan invoer belastingen overheen zal gaan. En tja, dat is natuurlijk altijd vervelend en gaat flink in de papieren lopen.

Mijn concrete vraag. Gaat dit anders, of is het bedrag minder hoog, als ik het bijvoorbeeld naar Belgie laat verzenden. En het dan daar zelf ffies op pik?

Iemand die hier iets over kan zeggen?
*O* Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een collega van mij heeft ooit een Porsche uit USA geimporteerd.
Dat heeft ie via Duitsland gedaan; minder rompslomp en goedkoper.
 
Ik weet niet hoe het zit voor motorspulletjes, maar hetvolgende zou ik even goed controleren.

Ikzelf doe op redelijk profesioneel niveau aan de RC-Hobby, en ik weet van Belgie, dat als je NIET "CE" gekeurd RC zend apparatuur vanuit buiten de EU besteld, dat het door de Belgische Douane vernietigd zal worden.
Dus dan ben je en je geld kwijt, en je spullen!......

Nogmaals, geen idee hoe dat zit met niet type goedgekeurde motor spulletjes, maar ik zou het eerst eventjes controleren!
 
Gevonden..


Nederland en Belgie

De invoercalculator is toegespits op Nederlandse en Belgische gebruikers. De Nederlandse en Belgische wet- en regelgeving met betrekking tot importeren buiten de Europese Unie is gelijk in beide landen doordat dit op Europees niveau geregeld is. De calculator kan daarom naast voor Nederland en Belgie in principe ook voor elk ander Europees land gebruikt worden.

Invoercalculator.nl



Het word ook steeds erger met de jeugd van tegenwoordig, "zelf"s googlen kunnen ze al niet meer :+
 
Hoor over de belgische post wat dat betreft nog slechtere verhalen dan de nederlandse...
Vernietiging, vertraging, kosten... In NL betaal je wel, maar het komt wel aan in prima staat meestal.

Als het uit de USA halen met de NL heffingen goedkoper is, waarom dan nog proberen te ontwijken?
 
Laatst bewerkt:
Hoor over de belgische post wat dat betreft nog slechtere verhalen dan de nederlandse...
Vernietiging, vertraging, kosten... In NL betaal je wel, maar het komt wel aan in prima staat meestal.

Als het uit de USA halen met de NL heffingen goedkoper is, waarom dan nog proberen te ontwijken?


Het is niet goedkoper, het is er gewoon niet in NL. Of europa.
Wellicht een leverancier in Frankrijk maar ik ben nog aan de mail, en het wordt er niet echt duidelijker van.

Bedankt voor zo veel reacties in zo'n korte tijd. Het is mij iig duidelijk dat Belgie niet de route is die ik moet bewandelen.
 
Ik zou kiezen voor OF doen en dan wordt het idd betalen, anders een leverancier in Eu vinden, en anders achterwege laten. De risico's dat je uiteindelijk met lege handen achterblijft groeien dan zo veel dat het het niet waard meer kan zijn, met een groot bedrag wil je dat niet.
 
Ikzelf doe op redelijk profesioneel niveau aan de RC-Hobby, en ik weet van Belgie, dat als je NIET "CE" gekeurd RC zend apparatuur vanuit buiten de EU besteld, dat het door de Belgische Douane vernietigd zal worden.
Dus dan ben je en je geld kwijt, en je spullen!......

Ik haal wel eens goedkoop spul uit china, daar staat ook CE op.

Chinese Export :+
 
Ik open dit topic om eens te informeren.

Ik ben aan overwegen om voor een groot bedrag een ombouw kit uit Amerika te bestellen. (duizenden euro's)

Nu durf ik er wel vanuit te gaan dat naast de enorme verzendkosten er ook nog een groot bedrag aan invoer belastingen overheen zal gaan. En tja, dat is natuurlijk altijd vervelend en gaat flink in de papieren lopen.

Mijn concrete vraag. Gaat dit anders, of is het bedrag minder hoog, als ik het bijvoorbeeld naar Belgie laat verzenden. En het dan daar zelf ffies op pik?

Iemand die hier iets over kan zeggen?
*O* Alvast bedankt!
Amerikanen zijn niet happig op aangepaste postformulieren.
Dat is daar namelijk strafbaar, staat 8 jaar cel op. Federal Offence, en ook toevallig net hetgeen waar Al Capone ooit voor is gepakt.

Er is een mogelijkheid, via een NL basis in de US zelf. bijvoorbeeld: us to nl - Google zoeken

Daar navragen hoe en wat.

Belasting ontwijken kan nog. Ontduiken mag niet, en kunnen we dus ook niet hier uitgebreid bespreken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amerikanen zijn niet happig op aangepaste postformulieren.
Dat is daar namelijk strafbaar, staat 8 jaar cel op. Federal Offence, en ook toevallig net hetgeen waar Al Capone ooit voor is gepakt.

Er is een mogelijkheid, via een NL basis in de US zelf. bijvoorbeeld: us to nl - Google zoeken

Daar navragen hoe en wat.

Belasting ontwijken kan nog. Ontduiken mag niet, en kunnen we dus ook niet hier uitgebreid bespreken :)

Ik weet dat ze dat over het algemeen gewoon niet doen, en ik vraag het ook nooit. Ik bestel vaak zat spulletjes uit de US, en neem de invoer tax voor lief.
Maar nu gaat het om een dusdanig hoog bedrag, dat ik wel eens wilde uitzoeken of er een alternatief is. (zijnde minder betalen :+ )
 
:Y Afreizen naar Amerika, onderdelen in je tas/koffer proppen alsof je ze al bij je had toen je het land verliet en mee terug nemen!
 
CE: Conformite Europeenne (mis nog wat accentjes), producten met een CE-markering zouden moeten voldoen aan de Europese (veiligheids-)regels.

Nederland en Belgie zijn beiden lid van de EU (Europese Unie). De regels en tarieven voor import uit Amerika zouden daarom hetzelfde moeten zijn. Maar er zijn zijn wel verschillen in BTW-tarieven (NL: 21%, B: ?) en andere kosten (inklaringskosten). Misschien ook nog BPM of geldt dat niet voor onderdelen?
Verder geen idee of de afhandeling in Belgie makkelijker/vlotter is dan in Nederland.
 
Amerikanen zijn niet happig op aangepaste postformulieren.
Dat is daar namelijk strafbaar, staat 8 jaar cel op. Federal Offence, en ook toevallig net hetgeen waar Al Capone ooit voor is gepakt.

Er is een mogelijkheid, via een NL basis in de US zelf. bijvoorbeeld: us to nl - Google zoeken

Daar navragen hoe en wat.

Belasting ontwijken kan nog. Ontduiken mag niet, en kunnen we dus ook niet hier uitgebreid bespreken :)

Maar ontduiken we "allemaal" niet de belasting als je iets in de US of China bestelt en er geen belasting over betaalt omdat ze je er toevallig die keer niet uitgepikt hebben?

Ik geef nooit vrijwillig bij de belasting aan dat ze mij zijn vergeten er uit te pikken als ze dit niet gedaan hebben.

Sterker nog, ik lach in mijn vuistje en steek een vinger op. B|

Of heb je dan gewoon, wettelijk gezien, geluk? Lijkt mij niet zegt mijn verbeelding.
 
Laatst bewerkt:
Wat je misschien doen is via een bedrijf van een bekende.

Het bedrijf het laten aanschaffen. Die kan belastingen terugvragen of hoeft deze niet (allemaal) te betalen.

En hoe jij dit dan met het bedrijf legaal regelt moet je zelf invullen. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat je misschien doen is via een bedrijf van een bekende.

Het bedrijf het laten aanschaffen. Die kan belastingen terugvragen of hoeft deze niet (allemaal) te betalen.

En hoe jij dit dan met het bedrijf legaal regelt moet je zelf invullen. :)
Bedrijf betaalt ook importheffingen, verzendkosten en inklaringskosten. Wel op het bedrag ex. btw, maar t zet geen zoden aan de dijk. Dan moet het bedrijf het vervolgens gaan afschrijven en jij het zwart aan de eigenaar gaan betalen. Veel te veel werk, en het bedrijf gaat ermee risico lopen omdat zij dan feitelijk de ontduiker worden.

Hoop gezeik weinig beloning dus...
 
Invoerrechten moeten altijd betaald worden. BTW kan door bedrijven weliswaar teruggevorderd worden, maar die moeten van de verkoop de BTW afdragen. PLUS dat zij verantwoordelijk zijn voor van buiten de EU geïmporteerde goederen (garantie e.d.).

Persoonlijk wil ik best iemand helpen door spullen van buiten de EU te importeren. Maar niet zonder er aan te verdienen. Laat staan die ook nog eens via een fragenswürdige constructie door te leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan