import belgie

bhj

MF'er
13 jan 2009
43
0
Ik weet het, dit is het zoveelste topic over invoeren. Excuses daarvoor, maar ik moet er toch even zeker van zijn.

Ik wil (na lang twijfelen) toch een motor uit Belgie importeren. Ik heb dus het inschrijvingsbewijs d.i.v nodig en optioneel het gelijkvormingsattest (CVO) aangezien dit niet meer verplicht is. Ik moet ook voor de zekerheid een verkoopcontract opstellen?

Het gaat hier om een GSX-R 600 K8 model (05-2008)

Het probleem is echter dat hij pas 4000 km heeft gelopen. Hij voldoet wel aan de 6 maanden eis maar niet aan de 6000 km eis om BTW hiervan te ontlopen. Stel dat ik hem toch koop en hier in Nederland de overige 2000 km volmaak voordat ik de kenteken aanvraag en laat keuren (dus rijden zonder kenteken met alle risico van dien) en daarna langs de RDW ga.

Is dat mogelijk of weten ze aan de hand van de papieren (die de Belg opstuurt?) oid dat hij bij de koop 4000 km heeft gelopen?

alvast bedankt!
 
kan je dan niet beter iets anders proberen. Lees: achterwiel op een bok en zo een paar km maken. Of iets met de sensor doen.

De sensor meet toch hoevaak het andere gedeelte van de sensor langskomt en zo de afstand meet.

of 2000 km, op het circuit / eigen terrein :)
 
Gewoon een teller van een fiets met meer kmters monteren voor de keuring, tis wel erg debiel om 2000km op een bok of onverzekerd rond te gaan rijden :X

Cvo is idd niet meer nodig, verkoopcontract is puur alleen voor jezelf. RDW vraagt hier namelijk niet om. Als je de fiets niet particulier hebt gekocht moet je geloof ik wel een factuur kunnen overleggen

Heb je wel goed uitgezocht wat je precies aan bmp moet betalen?? Kan me niet voorstellen dat een fiets van amper een jaar oud aantrekkelijk is om in te voeren namelijk als je kijkt naar de kosten die erbij komen.
 
Ok een andere teller lijkt me ook wat gemakkelijker :) Zoveel moeite zal dat niet zijn neem ik aan?

Bpm is (volgens Paul's Fast Guzzi page) +- 1050 euro.
kosten keuren +- 120 euro
en natuurlijk nog kosten halen en brengen maar dat valt ook mee.

Ik ga voor alle zekerheid nog wel even langs Rdw.

Dan kom ik totaal iets boven de 8000 euro uit. De moeite waard toch? :)
 
Ja dat is idd netjes, heb zelf nu 2 motoren van een lagere prijsklasse uit belgie gehaald en is super bevallen. Maandag en dinsdag kan je zonder afspraak terecht bij het RDW, vroeg voor de poort staan ben je het eerste aan de beurt :Y

Succes ermee
 
Sja, moeilijk. Er waren in het verleden mooie voorbeelden van mensen die de (analoge) teller uit elkaar haalden en er een boorapparaat, boorautomaat, boormachine aan hingen voor een nachtje. Met een digitale teller zal je iemand moeten raadplegen die km standen bewerkt... :X Zijn er nog genoeg die er mee adverteren op internet. Of zoald gezegd een andere tellerunit erop (tijdelijk).

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Cvo is idd niet meer nodig, verkoopcontract is puur alleen voor jezelf. RDW vraagt hier namelijk niet om. Als je de fiets niet particulier hebt gekocht moet je geloof ik wel een factuur kunnen overleggen
Dit is niet helemaal waar. Bij mij (ik als particulier) werd er wel degelijk gevraagd of ik een koopcontract kon overleggen. Dit stelt echter geen reet voor.
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet helemaal waar. Bij mij (ik als particulier) werd er wel degelijk gevraagd of ik een koopcontract kon overleggen. Dit stelt echter geen reet voor.
Hm, ik heb 2x een motor uit belgie gehaald en beide keren geen koopcontract hoeven te overleggen... :Y
 
Ik had ook niet het idee dat ze het vroegen omdat het verplicht was, maar meer of het simpelweg aanwezig was. Er werd een kopietje van gemaakt en ´that was that´ (ook geen idee waarom) :?
 
Ik had ook niet het idee dat ze het vroegen omdat het verplicht was, maar meer of het simpelweg aanwezig was. Er werd een kopietje van gemaakt en ´that was that´ (ook geen idee waarom) :?
Oké dat kan wellicht per keurstation verschillen, beide keren 2009 en 2007 heb ik er niks van gemerkt :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan