Import Engeland

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbk

Rookie
7 feb 2009
5
0
Assendelft
Ik heb via e bay een Speed triple uit 2006 in Engeland gekocht. Deze ga ik oveer twee weken ophalen. Nu is mijn vraag welke documenten ik nodig heb om de motor uit de UK mee te nemen en in NL in te voeren. De verkoper geeft aan een V5 en een MOT te hebben. Is dit voldoende?? Moet ik nog meer hebben?
Hoop dat iemend mij hiermee kan helpen.
mvg J.
full
 
Ik heb met een vriend een weekje terug een auto uit de UK meegenomen door simpelweg lief aan de doune te vragen of hij op de trein mee mocht... Het werkte, maar een methode die aan te raden is, is dit niet :+

Wil je hem zelf meteen naar nederland rijden, of op een aanhanger oid? In het eerste geval moet je hierzo voor ~150 euro een 5daags-kenteken incl WA-verzekering halen, deze erop tapen en je mag er 5 dagen legaal mee door de EU crossen om hem thuis te krijgen. Hiervoor moet je van te voren het framenummer van de motor doorgeven.

Als je hem achterop een aanhanger mee wilt nemen moet je inderdaad het V5 document hebben, een tijdelijk kenteken + verzekering is dat niet nodig. De MOT is de UK variant van de APK, dit is niet interessant voor in NL, het geeft alleen aan dat de motor niet uit zichtzelf al een gevaar op de weg is.

Succes!
 
bedankt,
ik had in gedachten om hem per aanhanger mee te nemen maar dat 5 daags kenteken is ook nog een optie. In ieder geval goedkoper de tunnel in!! Zal het eens overwegen.
 
Tunnelprijzen schelen overigens heel erg veel als je ze van te voren reserveert... We waren voor mijn auto 60 euro voor een retourtje kwijt, van te voren geboekt. Voor de daar gekochte speedster kostte een ticket aan de balie 131 pond voor een enkele reis :X
 
dat gaan we doen wanneer ik hem ga halen. Heb natuurlijk nog niets betaald!!!
Ga daar over 2 weken naar toe.
 
Wil je hem zelf meteen naar nederland rijden, of op een aanhanger oid? In het eerste geval moet je hierzo voor ~150 euro een 5daags-kenteken incl WA-verzekering halen, deze erop tapen en je mag er 5 dagen legaal mee door de EU crossen om hem thuis te krijgen. Hiervoor moet je van te voren het framenummer van de motor doorgeven.
Volgens mij kan dat via die site alleen als je een motor vanuit Nederland wilt exporteren.
 
Volgens mij kan dat via die site alleen als je een motor vanuit Nederland wilt exporteren.

Die kentekens zijn zowel voor import en export te gebruiken, het doel ervan is dat je daarmee in de meeste EU-landen in een auto mag rijden die nog niet in dat land op naam staat. De kentekens zelf zijn uberhaupt niet Nederlands, maar Duits overigens. Dezelfde instantie levert ook een 21daags-kenteken waar je hetzelfde mee kan, die komt uit Oostenrijk.
 
Die kentekens zijn zowel voor import en export te gebruiken, het doel ervan is dat je daarmee in de meeste EU-landen in een auto mag rijden die nog niet in dat land op naam staat. De kentekens zelf zijn uberhaupt niet Nederlands, maar Duits overigens. Dezelfde instantie levert ook een 21daags-kenteken waar je hetzelfde mee kan, die komt uit Oostenrijk.
Je hebt helemaal gelijk, in eerste instatie kwam ik op exportmethoden waarin alleen over nederlandse kentekenbewijzen gesproken werd, maar nu zie ik dat het ook op chassisnummer kan zonder dat je de motor al op naam hebt staan. Mooi alternatief voor een aanhanger of busje :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan