Import "halve" streetfighter / RDW

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Ik loop met plannen rond om een niet-afgebouwde streetfighter in Duitsland te kopen. Deze is niet compleet. Dit wil zeggen dat er een aantal onderdelen niet aanwezig zijn (zoals achterkant, remschijven e.d.). Het frame (Spondon) heeft nooit op kenteken gestaan. Het motorblok komt oorspronkelijk uit een schadegeval, maar zitten geen papieren bij (horen bij het frame en niet bij het blok). Het geheel wordt als gebruikt verkocht. Hoe zit dit nu met de RDW keuring. Waar kijken ze naar met de waardebepaling? Kan ik beter zo weinig mogelijk op de aankoopfactuur laten zetten (frame, blok op een factuur en de rest op een tweede factuur)? Zijn er andere zaken waar ik misschien tegenaan kan lopen? Iemand enige ervaring hiermee?
 
Ik loop met plannen rond om een niet-afgebouwde streetfighter in Duitsland te kopen. Deze is niet compleet. Dit wil zeggen dat er een aantal onderdelen niet aanwezig zijn (zoals achterkant, remschijven e.d.). Het frame (Spondon) heeft nooit op kenteken gestaan. Het motorblok komt oorspronkelijk uit een schadegeval, maar zitten geen papieren bij (horen bij het frame en niet bij het blok). Het geheel wordt als gebruikt verkocht. Hoe zit dit nu met de RDW keuring. Waar kijken ze naar met de waardebepaling? Kan ik beter zo weinig mogelijk op de aankoopfactuur laten zetten (frame, blok op een factuur en de rest op een tweede factuur)? Zijn er andere zaken waar ik misschien tegenaan kan lopen? Iemand enige ervaring hiermee?
voordat je honderd verschillende antwoorden krijgt..bel deze man eens op die zit in de Spondons en komt regelmatig bij de RDW...hij heeft dus ook veel motoren laten keuren daar.. http://www.denoudenmotoren.nl/

gr Ron.
 
ik zou niet weten hoe het zit.

maar heb wel zin in een piccie? ben benieuwd :9~
 
nou eigenlijk gaat her daar volgens mij niet over.

Het gaat over technische keuringen. Het wel of niet verzekerbaar zijn hangt daar nauw mee samen. (Dit is volgens mij nl de enige reden om een technische keuring te hebben).

Toch wordt in dat topic nog steeds niet de vraag beantwoord wanneer je nu wat moet keuren volgens de rdw....

Misschien kan jou geval hier meer licht op werpen.

In ieder geval suk6 met je duitse import...
 
nou eigenlijk gaat her daar volgens mij niet over.

Het gaat over technische keuringen. Het wel of niet verzekerbaar zijn hangt daar nauw mee samen. (Dit is volgens mij nl de enige reden om een technische keuring te hebben).

Toch wordt in dat topic nog steeds niet de vraag beantwoord wanneer je nu wat moet keuren volgens de rdw....

Misschien kan jou geval hier meer licht op werpen.

In ieder geval suk6 met je duitse import...
Samen sterk *O* . Of ie daar of hier wordt benantwoord....alletwee goed :)
 
Ik hoop dat het lukt! Opteer in ieder geval voor goede verlichting,orginele uitlaat en luchtfilterhuis...dat scheelt enorm...
Misschien als Spondon laten keuren? of bij heel moeilijk doen van de Rdw...in Engeland? en dan hier op type goedkeuren?

Ps...bij de laatste keuring dit jaar die ik deed noteerden ze gewoon het bloknummer...maar geen framenummer in het frame kan moeilijk zijn? nergens een soortgelijk frame te vinden }) Of inderdaad Den Ouden bellen...misschien weet die raad als importeur? Of ie je helpt met dat frame hangt dan weer van de man af...positieve reclame *D
 
Laatst bewerkt:
uit elkaar halen en als onderdelen invoeren, dat kost je geen bpm als het goed is. Ik weet niet exact hoe het zit, maar volgens mij moet je je frame los kunnen invoeren als je de papieren erbij nhebt. daaran kun je hem laten herkeuren als ie in elkaar zit. Maak iig niet de fout de heel motor pas in te voeren als ie in elkaar zit, dan betaal je bpm over de volle waarde, dus ook de shit die je hier hebt moeten kopen om hem rijdbaar te maken.
 
Oww...lees net dat je geen papieren hebt, dan is het ook geen import, dus gewoon je muil houden en zeggen dat je in NL dat frame op de kop hebt getikt. ff vragen wat voor framenummer erin moet bij RDW (aantal en welke tekens). Dit valt onder de kop zelfbouw, niet onder import.
 
uit elkaar halen en als onderdelen invoeren, dat kost je geen bpm als het goed is. Ik weet niet exact hoe het zit, maar volgens mij moet je je frame los kunnen invoeren als je de papieren erbij nhebt. daaran kun je hem laten herkeuren als ie in elkaar zit. Maak iig niet de fout de heel motor pas in te voeren als ie in elkaar zit, dan betaal je bpm over de volle waarde, dus ook de shit die je hier hebt moeten kopen om hem rijdbaar te maken.


Je betaald pas bpm als je met de hele motor bij de Rdw staat...maar er staat geen framenummer op dat frame dus dat wordt nog wel effe tricky?
 
Je betaald pas bpm als je met de hele motor bij de Rdw staat...maar er staat geen framenummer op dat frame dus dat wordt nog wel effe tricky?

das waar ook, bpm heeft niets met import te maken....
ff bellen met rdw hoe je dat doet met een frame zonder nummer (zelfbouw) er zijn zat mensen die zelf een motor of auto hebben gebouwd from scratch. Deze hebben ook geen framenummer en er wordt geacht dat je deze er zelf inmept.
Idd de kosten van de fiets laag houden voor de bpm waardebepaling, liefst ouwe shit monteren die wel voldoet voor de keuring, en geen accesoires monteren. Zo kaal mogelijk laten keuren, strak maken en veranderen later doen nen dan laten taxeren voor de verzekering.
 
Oww...lees net dat je geen papieren hebt, dan is het ook geen import, dus gewoon je muil houden en zeggen dat je in NL dat frame op de kop hebt getikt. ff vragen wat voor framenummer erin moet bij RDW (aantal en welke tekens). Dit valt onder de kop zelfbouw, niet onder import.



Zelfbouw is waarschijnlijk duurder en moeilijker als importeren, als ie al wat ouders is dan!....zelfbouw is tegenwoordig: tekening maken, laten zien,frame bouwen, laten zien, motor opbouwen...katalysator...en als klap op de vuurpijl...20% betalen van de waarde van een vergelijkbare motor...en geloof me...ze weten heus wel wie Spondon is...en de waarde...
 
Het is een nieuw frame en daar zitten nog geen papieren bij aangezien die nog nooit op kenteken is gezet. Het blok is van 2001, maar ook zonder papieren, omdat die bij het frame horen en niet bij het blok..... ook naar de RDW een aantal dagen geleden een mail gestuurd, maar daar geen reactie op gehad..... morgen maar eens bellen.....
 
Het is een nieuw frame en daar zitten nog geen papieren bij aangezien die nog nooit op kenteken is gezet. Het blok is van 2001, maar ook zonder papieren, omdat die bij het frame horen en niet bij het blok..... ook naar de RDW een aantal dagen geleden een mail gestuurd, maar daar geen reactie op gehad..... morgen maar eens bellen.....


Auw....dat wordt een dure...zou misschien toch denken aan Engeland? of een oudere verfrommelde spondon met nr..als die al te vinden zijn...






Ik was zo blij met m'n eigenbouw frame op kenteken 8-)
 
idd, je komt zeker aan een eigenbouw frame, je kan ook nico bakker eens bellen. die bouwd ook zelfbouw. misschien zegt hij wel van ik geef hem op als een van mijn creaties en klaar :) .

Gr. Steven :9
 
idd, je komt zeker aan een eigenbouw frame, je kan ook nico bakker eens bellen. die bouwd ook zelfbouw. misschien zegt hij wel van ik geef hem op als een van mijn creaties en klaar :) .

Gr. Steven :9


En je portemowallet is leeg...ik ken de topic starter niet en ook zijn finaciele status niet maar leeglopen doe je dan wel...kun je net zo goed meteen laten bouwen...
 
Ik ben even gaan neuzen op de website van de RDW. Kwestie van lezen (ik ben soms een beetje lui). Op de site is alles te vinden over dit soort gevallen.....

- Voor de herkomst is belangrijk dat dit met documenten kan worden aangetoond: dit kunnen motorpapieren zijn, maar ook een factuur.
- Er wordt een onderzoek gedaan voor de identificatie. Dit onderzoek kost € 40,00. Dit is om te bepalen of de spullen rechtmatig zijn verkregen.
- Als de herkomst duidelijk is, wordt een zogeheten VIN-nummer toegekend. Dit kost € 25,00.
- Afhankelijk van de spullen wordt het oorspronkelijk jaar bepaald of wordt het voertuig als nieuw bestempeld. Welke regels ze hiervoor hanteren is me niet helemaal duidelijk. De kans is groot dat het voertuig als nieuw wordt bestempeld en dan kost het je de BPM en BTW...... oeps.
- Een voertuig moet voldoen aan de huidige eisen die de wetgeving er aan stelt, dus de uiteindelijke keuring.....

Stof tot nadenken.....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even gaan neuzen op de website van de RDW. Kwestie van lezen (ik ben soms een beetje lui). Op de site is alles te vinden over dit soort gevallen.....

- Voor de herkomst is belangrijk dat dit met documenten kan worden aangetoond: dit kunnen motorpapieren zijn, maar ook een factuur.
- Er wordt een onderzoek gedaan voor de identificatie. Dit onderzoek kost € 40,00. Dit is om te bepalen of de spullen rechtmatig zijn verkregen.
- Als de herkomst duidelijk is, wordt een zogeheten VIN-nummer toegekend. Dit kost € 25,00.
- Afhankelijk van de spullen wordt het oorspronkelijk jaar bepaald of wordt het voertuig als nieuw bestempeld. Welke regels ze hiervoor hanteren is me niet helemaal duidelijk. De kans is groot dat het voertuig als nieuw wordt bestempeld en dan kost het je de BPM en BTW...... oeps.
- Een voertuig moet voldoen aan de huidige eisen die de wetgeving er aan stelt.....

Stof tot nadenken.....


Zoek een oud frame op...slik...en voila je framenummer...Den ouden? misschien heeft ie wel iets liggen wat ie verkoopt...is vast goedkoper als dat rdw verhaal...
 
Ik ben even gaan neuzen op de website van de RDW. Kwestie van lezen (ik ben soms een beetje lui). Op de site is alles te vinden over dit soort gevallen.....

- Voor de herkomst is belangrijk dat dit met documenten kan worden aangetoond: dit kunnen motorpapieren zijn, maar ook een factuur.
- Er wordt een onderzoek gedaan voor de identificatie. Dit onderzoek kost € 40,00. Dit is om te bepalen of de spullen rechtmatig zijn verkregen.
- Als de herkomst duidelijk is, wordt een zogeheten VIN-nummer toegekend. Dit kost € 25,00.
- Afhankelijk van de spullen wordt het oorspronkelijk jaar bepaald of wordt het voertuig als nieuw bestempeld. Welke regels ze hiervoor hanteren is me niet helemaal duidelijk. De kans is groot dat het voertuig als nieuw wordt bestempeld en dan kost het je de BPM en BTW...... oeps.
- Een voertuig moet voldoen aan de huidige eisen die de wetgeving er aan stelt, dus de uiteindelijke keuring.....

Stof tot nadenken.....

Ik ben ook een beetje lui dus : hoeveel kost die uiteindelijke keuring nog ??
 
inderdaad zo zou ik het ook doen guz. maar anderen zijn er iets sicuurder op. ik heb weleens een engelse blade gekeurt met een ander blok erin met zelf ingeslagen nr's. viel ze niet op :P

Gr. Steven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan