Import imitatie spul, rotzooi of de moeite waard?

Yes-man

MF veteraan
8 nov 2008
2.179
0
omgeving Doetinchem
Ik ben druk op zoek naar een linker topkuiphelft voor het herstel van mijn Honda cbr 600 f2 uit 92.
Nu kwam ik op ebay dit spul tegen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...cyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ebayphotohosting

Het is chinees ( chinese rotzooi? ) maar ziet er wel goed uit en het is van ABS ( plastic dus) en geen polyester.
Wie heeft er ervaring met dit spul?
Ook stond er bij: Please install by professional or bodywork experts!

These parts might need to be modified for use.

Tot in hoever gaat dat modificeren dan? :)

Graag ervaringen, tips ( tips zoals motorsloperijen of markplaats heb ik niks aan, die zoek ik elke dag af) zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
:^ juist omdat het abs is likt het slecht te passen dus reken op gaten uitboren en veel vloek en tierwerk voordat het past ;)
 
:^ juist omdat het abs is likt het slecht te passen dus reken op gaten uitboren en veel vloek en tierwerk voordat het past ;)

Hmm, ik zie dat zo voor me:
Je zet de kuip erop, gat zit 2 cm er naast..dan maar een gat door de kuip heen?
Dan moet je het lege vullen met een '' nepschroef'' of opvullen met polyester? :?

Meer ervaringen? :)
 
Hmm, ik zie dat zo voor me:
Je zet de kuip erop, gat zit 2 cm er naast..dan maar een gat door de kuip heen?
Dan moet je het lege vullen met een '' nepschroef'' of opvullen met polyester? :?

Meer ervaringen? :)

2 cm valt ook wel mee _O- maar een beetje uitboren komt idd wel voor :Y
 
Oei dat ziet er wel gaaf uit zeg.... voor dat geld valt het wel mee. Maar ja... douane, inklaringskosten, btw komt er nog overheen natuurlijk. Ik ga toch even stiekem kijken of ze nog wat hebben voor m'n 1000F (heb niet veel hoop overigens)
 
Oei dat ziet er wel gaaf uit zeg.... voor dat geld valt het wel mee. Maar ja... douane, inklaringskosten, btw komt er nog overheen natuurlijk. Ik ga toch even stiekem kijken of ze nog wat hebben voor m'n 1000F (heb niet veel hoop overigens)

Ik zag een repsol setje er tussen zitten..en dat vind ik toch wel prikkelend :$ '
Maar dan ga ik wel informeren wat het overspuiten van een tank kost, heb een wit met rode tank :)

Ik denk niet dat de douane er veel over kan vertellen.. maar wat komt er nog bij qua kosten?
Btw?
Inklaringskosten????
 
Laatst bewerkt:
These parts might need to be modified for use.

Als dat al in de advertentie staat dan zou ik het maar lekker laten gaan dat spul
 
Ik zag een repsol setje er tussen zitten..en dat vind ik toch wel prikkelend :$ '
Maar dan ga ik wel informeren wat het overspuiten van een tank kost, heb een wit met rode tank :)

dit is de imitatie kuipset van een maatje van me:

GroteFoto-7BWYKYJD.jpg


mooie foto he :+
 
Ik zag een repsol setje er tussen zitten..en dat vind ik toch wel prikkelend :$ '
Maar dan ga ik wel informeren wat het overspuiten van een tank kost, heb een wit met rode tank :)

Ik denk niet dat de douane er veel over kan vertellen.. maar wat komt er nog bij qua kosten?
Btw?
Inklaringskosten????

Er komt nog muchos bij: Zie ook: http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/
Met een beetje pech betaal je 12,50 inklaringsrechten (TNT post), 12% douanerechten en nog eens 19% BTW.. Dat gaat over het gehele aankoopbedrag + verzendkosten + evt. verzekering...

(Zo wilde ik nog een uitlaatsetje bestellen in de US of A.. maar gezien de porto en bijkomende zaken weet ik het nog niet.. ik heb het nog niet eens over een ontbrekende E-keur ;))

En helaas voor mij... Geen kappenset voor mijn CBR1000F '( is een model non-grata volgens mij -O-
 
Er komt nog muchos bij: Zie ook: http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/
Met een beetje pech betaal je 12,50 inklaringsrechten (TNT post), 12% douanerechten en nog eens 19% BTW.. Dat gaat over het gehele aankoopbedrag + verzendkosten + evt. verzekering...

(Zo wilde ik nog een uitlaatsetje bestellen in de US of A.. maar gezien de porto en bijkomende zaken weet ik het nog niet.. ik heb het nog niet eens over een ontbrekende E-keur ;))

En helaas voor mij... Geen kappenset voor mijn CBR1000F '( is een model non-grata volgens mij -O-

Hm...leuk rekensommetje..gaat ik is even uitrekenen :) ( het is nog in dollars,dus dat kan wat schelen :) want voor 280 euro heb je een imitatie TOPKUIP.. nog niet eens de rest B|
 
Het kan overigens wel voordeliger uitpakken, maar dan moet je ff bellen wat het exact kost! Of iemand het laten meenemen uit de USA. Ow ik dacht dat je voor 280 euro de hele set had.. dat is een tegenvaller '(
 
Het kan overigens wel voordeliger uitpakken, maar dan moet je ff bellen wat het exact kost! Of iemand het laten meenemen uit de USA. Ow ik dacht dat je voor 280 euro de hele set had.. dat is een tegenvaller '(

Hoho, voor 280 euro heb je HIER in nederland alleen een topkuip.

Hij wil voor dat spul 300 dollar?
Ook het bedrag 230 dollar zie ik steeds staan maar dat is meer voor als je het naar de US and A stuurt? :?

Zie verderop nog een setje voor 285, ook van een chinees..

Dat die gasten nog kunnen handelen met die communisten boven hun _O-
Nog meer ervaringen hiermee?
Hij zet er dit bij: The fearing has a scratch on it, so small it wouldnt show up in the picture of iets in die trand...

Meerdere chinezen bieden dit aan, prijzen verschillen van 285 naar 350 Dollar :?
 
Laatst bewerkt:
Hoho, voor 280 euro heb je HIER in nederland alleen een topkuip.

Hij wil voor dat spul 300 dollar?
Ook het bedrag 230 dollar zie ik steeds staan maar dat is meer voor als je het naar de US and A stuurt? :?
Aaaah okay okay!

Hij wil 300 dollar voor de hele set. Verzenden is 230 dollar (ook naar NL), extra verzekering is 20 dollar.
Grand total: 550 dollar :) Dat is zo'n 390 euro.. Dus met alle belastingen ('worst case', maar bel ff met de doune/belasting) moet je rekening houden met zo'n 532 euro....
 
ik heb zo'n set als die van mn maatje besteld (foto hierboven) voor 472 euro... hij heeft er al 2 besteld (ook 1 voor zn pa) en hij had pech en moest 20 euro douanekosten e.d. betalen dus valt wel mee allemaal :P

kwaliteit is echt mega, hoefde niks aangepast te worden en alles is gespoten in -> 2 grondlagen, 3 kleurlagen, stickers en dan nog 3 blanke laklagen... ook goede kwaliteit ABS :Y

moet je ff op Ebay zoeken :Y
 
Ik wil er ook één!!!

Maar helaas... ebay afgezocht, google laten zoeken, maar niks nada nop voor m'n CBR1000F -O-
 
Oh op die fiets met die $230!

Dank u dirk jan!
Ik ga het doen! ik wil er in de zomervakantie voor gaan werken!
Ik ga uit van 550:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan