Import motor zwaarder

votivebram

MF veteraan
9 jul 2011
1.848
3
Haarlem
Waarom is een import motor van exact het zelfde model jaar etc. Zwaarder dan een origineel NL motor? (idem voor auto's trouwens)
 
Heel eenvoudig een origineel in nederland geleverd model daarvan wordt 1 exemplaar gewogen voor de type goedkeuring en dat gewicht gaat gelden voor alle volgende voertuigen terwijl bij import elk exemplaar apart wordt gewogen bij de rdw dus met alle brandstoffen ed er in en dat scheelt altyd qua gewicht.
 
Heel eenvoudig een origineel in nederland geleverd model daarvan wordt 1 exemplaar gewogen voor de type goedkeuring en dat gewicht gaat gelden voor alle volgende voertuigen terwijl bij import elk exemplaar apart wordt gewogen bij de rdw dus met alle brandstoffen ed er in en dat scheelt altyd qua gewicht.

De papieren van mn Benz waren ooit eens in beslag genomen door de politie, dus toen moest ie weer voor een RDW keuring, na de keuring woog ie ineens 1823 kg i.p.v. de 1723 kg wat eerder op het kentekenbewijs stond...
Geen idee waarom..
 
De papieren van mn Benz waren ooit eens in beslag genomen door de politie, dus toen moest ie weer voor een RDW keuring, na de keuring woog ie ineens 1823 kg i.p.v. de 1723 kg wat eerder op het kentekenbewijs stond...
Geen idee waarom..

Verborgen goedgevulde laadruimte? :+
 
Verborgen goedgevulde laadruimte? :+

Zoiets?
hide-cocaine-2.jpg


Het kan ook door de extra accessories komen:
the-selvedge-yard-regis-decobeck-daytona-007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel eenvoudig een origineel in nederland geleverd model daarvan wordt 1 exemplaar gewogen voor de type goedkeuring en dat gewicht gaat gelden voor alle volgende voertuigen terwijl bij import elk exemplaar apart wordt gewogen bij de rdw dus met alle brandstoffen ed er in en dat scheelt altyd qua gewicht.
daarom dus
 
De papieren van mn Benz waren ooit eens in beslag genomen door de politie, dus toen moest ie weer voor een RDW keuring, na de keuring woog ie ineens 1823 kg i.p.v. de 1723 kg wat eerder op het kentekenbewijs stond...
Geen idee waarom..
Mijn ouders hebben jaaaaren geleden een keer een bus op kenteken gezet (ex domeinen) en toen zelfs de betimmering er volgens mij uitgesloopt.
En fabrikanten halen alle niet noodzakelijke dingen eruit (reservewiel, gereedschapsset, krik, ruitensproeiervloeistof, asbakjes, radio etc) om dat ding maar zo licht mogelijk door die keuring heen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk coke in gelegd ofzo? :P


De papieren van mn Benz waren ooit eens in beslag genomen door de politie, dus toen moest ie weer voor een RDW keuring, na de keuring woog ie ineens 1823 kg i.p.v. de 1723 kg wat eerder op het kentekenbewijs stond...
Geen idee waarom..
 
En je hebt tegenwoordig ook 2 gewichten he van een motorvoertuig.
Te weten massa ledig voertuig en massa rijklaar. Tussen deze 2 gewichten zit precies 100kg.
Gelukkig gaan ze voor de mrb nog steeds van de massa ledig voertuig uit.
 
fabrikanten bieden hun 1e keurings model als basis model aan bij de keurings instantie. dat is dus zonder alle mogelijk optie's. plus dat men natuurlijk de benzine en andere vloeistoffen eruit laat, dat kan ook zomaar 50kg extra zijn.(misschien laat men ook nog wel het reservewiel er ook nog uit). alles om aan het 'ledig gewicht' tekunnen voldoen. als een auto met optie's,vloeistoffen (en reservewiel) aan de klant wordt geleverd dan blijft het keurings-gewicht staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan