import uit Duitsland -> alléén fahrzeugbrief

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Ik heb reeds een motor uit Duitsland gekocht (dit topic met fotos komt ook binnenkort ) en nu heb ik de Duitser de motor laten "afmelden" en mij de fahrzeugbrief laten opsturen, deze heb ik inmiddels zoals afgesproken ontvangen. Echter nu het probleem:

Ik las op een andere site dat ik ook nog een speciaal "Abmeldebescheinigung fur den Fahrzeughalter" nodig heb, deze heb ik dus niet!

Het enigste bewijs dat ik nu heb dat hij is "afgemeld" is dat op de fahrzeugbrief vermeld staat dat hij als laatste in een "stillegung" toestand staat (te zien op de achterkant van de fahrzeugbrief waar een hele rij "stillegungs" en "wiederbetriebsname" data+handtekeningen staan.

Is dit genoeg bewijs om mee naar de rdw te gaan? ik heb nu nl het vieze voorgevoel dat dit niets meer is dan een schorsing en geen daadwerkelijke afmelding?

ps. fotos van de motor (en technische vragen :) ) volgen uiteraard
 
Ik weet het antwoord zo niet, maar op deze site staat echt alles wat je moet weten. Heb zelf ooit ook eens gedacht over importeren en deze site had ik nog ergens staan...succes!

motorimport.dhs.org/?p=import


edit:
Je hebt dus inderdaad 2 brieven nodig. "Fahrzeugbrief" en een "Abmeldebescheinigung fur den Fahrzeughalter" Op die site staan voorbeelden.
 
dat is dus de bron waar ik het verhaal van die "Abmeldebescheinigung fur den Fahrzeughalter" vandaan heb, echter het verhaal van Duderuud hier op het forum noemt het hele document niet, en de Duitser waarvan ik de motor gekocht heb heeft me ook niks over die papieren verteld
 
mja...ik heb geen ervaring erin. Ken eigenlijk alleen deze site. Leek me wel betrouwbaar.
 
Heb vorig jaar 2 motoren geimporteerd,een tdm en een cb1..Bij tdm zat hij wel erbij en bij cb1 niet.
Heb zelfs 5 weken mogen rijden (zolang duurde het voor de keuring) met nummerplaat van oude eigenaar en toen terug gestuurd zodat hij hem kon afmelden.Bij RDW geen probleem gehad zonder abmeldebescheinigung. :]
 
Is er nog wel gekeken naar het Abmeldebescheinigung bij de tdm? Of had je die eigenlijk voor nop meegenomen? - als ze er wel nagekekn hebben weet ik nog niet of ik het nodig ben of niet :)
 
De afmelding is alleen voor de verkoper van belang .
Dit is voor Nederlandse begrippen het vrijwaringsbewijs.
 
dan slaap ik vannacht weer rustig :) finster en ikuzus bedankt!

Binnenkort open ik wel een nieuwe topic met foto's van de nieuwe aanwinst!
 
Ik heb reeds een motor uit Duitsland gekocht (dit topic met fotos komt ook binnenkort ) en nu heb ik de Duitser de motor laten "afmelden" en mij de fahrzeugbrief laten opsturen, deze heb ik inmiddels zoals afgesproken ontvangen. Echter nu het probleem:

Ik las op een andere site dat ik ook nog een speciaal "Abmeldebescheinigung fur den Fahrzeughalter" nodig heb, deze heb ik dus niet!

Het enigste bewijs dat ik nu heb dat hij is "afgemeld" is dat op de fahrzeugbrief vermeld staat dat hij als laatste in een "stillegung" toestand staat (te zien op de achterkant van de fahrzeugbrief waar een hele rij "stillegungs" en "wiederbetriebsname" data+handtekeningen staan.

Is dit genoeg bewijs om mee naar de rdw te gaan? ik heb nu nl het vieze voorgevoel dat dit niets meer is dan een schorsing en geen daadwerkelijke afmelding?

ps. fotos van de motor (en technische vragen :) ) volgen uiteraard
Wat voor motor is het en hoe oud is hij als je een E in je framenummer hebt moet je ook een ::cvo:: hebben ,dit is nodig voor motoren vanaf 1999 als ik het goed heb,heb zelf in mei een Kawa zx9r uit Duitsland gehaald een 2000 en zonder cvo ,no show deze moet je hebben ,heb je deze niet dan moet je hem aanvragen bij de Importeur,heb ik ook moeten doen alleen bij de Nederlandse Importeur geen medewerking,toen heb ik Duitsland aangeschreven en daar was het geen probleem 2 dagen later had ik hem in huis zonder kosten,bij de keuring"""Roosendaal'' heb ik alleen de fahrzeugbrief en de CVO moeten afgeven,toen kon ik naar de douane voor de Bpm maar zorg in ieder geval als hij van 99 of jonger is dat je een CVO hebt anders ga je voor niets

Heavey
 
Een auto of motor kopen
Als u een auto of motor koopt, moet het kentekenbewijs op uw naam worden gezet. U kunt een kentekenbewijs over laten schrijven op de grotere postkantoren. U moet hiervoor minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen. Als u een auto koopt bij een autobedrijf dat door de RDW is erkend, kan dat bedrijf de overschrijving verzorgen. In andere gevallen moet u dat zelf doen.
Als u een auto of motor koopt bij een door een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan het kentekenbewijs daar direct op uw naam worden gezet.

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
Als u een kentekenbewijs op uw naam laat zetten doet u daarmee tegelijk aangifte voor de motorrijtuigenbelasting. U krijgt van het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting automatisch een rekening voor de motorrijtuigenbelasting toegestuurd.

Vanaf de tenaamstelling dient het motorrijtuig WA verzekerd te zijn. Hiervan krijgt u geen bericht. U kunt dit regelen bij uw verzekeringsmaatschappij. Verder moet het voertuig APK goedgekeurd zijn. Let hierop als u een gebruikte auto aanschaft. Vanaf de datum van tenaamstelling bent u hier als geregistreerde eigenaar verantwoordelijk voor.

Klik hier voor de tarieven van de RDW.

Op de RDW website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.

© RDW 17-06-2004 v 4.1


je heb het documetn nodig want het is een Tenaamstellingsbewijs
 
Een auto of motor kopen
Als u een auto of motor koopt, moet het kentekenbewijs op uw naam worden gezet. U kunt een kentekenbewijs over laten schrijven op de grotere postkantoren. U moet hiervoor minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen. Als u een auto koopt bij een autobedrijf dat door de RDW is erkend, kan dat bedrijf de overschrijving verzorgen. In andere gevallen moet u dat zelf doen.
Als u een auto of motor koopt bij een door een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan het kentekenbewijs daar direct op uw naam worden gezet.

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:










Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
Als u een kentekenbewijs op uw naam laat zetten doet u daarmee tegelijk aangifte voor de motorrijtuigenbelasting. U krijgt van het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting automatisch een rekening voor de motorrijtuigenbelasting toegestuurd.

Vanaf de tenaamstelling dient het motorrijtuig WA verzekerd te zijn. Hiervan krijgt u geen bericht. U kunt dit regelen bij uw verzekeringsmaatschappij. Verder moet het voertuig APK goedgekeurd zijn. Let hierop als u een gebruikte auto aanschaft. Vanaf de datum van tenaamstelling bent u hier als geregistreerde eigenaar verantwoordelijk voor.

Klik hier voor de tarieven van de RDW.

Op de RDW website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.

© RDW 17-06-2004 v 4.1


je heb het documetn nodig want het is een Tenaamstellingsbewijs

Waarde volle info is dit weer :z ..............
Eerst goedlezen wat er gevraagd word,nl: import uit Duitsland |( ..............
 
Terug
Bovenaan Onderaan