import van een sporter uit the USA

SpeedMonkey

Die hard MF'er
16 apr 2004
456
0
Nijmegen
ik weet niet of ik het hier bij kan zetten maar goed

ik zit beetje rond te kijken
heb geld niet maar zit beetje te kijken naar prijzen van de nieuwe gsxr1000 k5
zie ik tot mijn grote ver bazing dat dat ding in de NL 15.500 euro (ongeveer) gaat kosten
en in de USA maar 10.000....
nou staat er wel iets van MSRP wat het ook mag betekenen
maar nu denk ik bij me zelf voor de 5000 euro kan je hem toch makkelijk laten importere ????

of zit ik hier nu fout

links ::
www.suzukicycles.com/Products/GSXR1000K5/Default.aspx
www.suzuki.nl/suzuki?nav=wnzcIsHaPtMvJaGjFHP

BTW hij is dik he -->>
fsget.php


greetz Speedy
 
maar als ie nieuw is betaal je toch alsnog bpm enzo? Dan ben je alsnog even duur uit.
 
ik weet niet of ik het hier bij kan zetten maar goed

ik zit beetje rond te kijken
heb geld niet maar zit beetje te kijken naar prijzen van de nieuwe gsxr1000 k5
zie ik tot mijn grote verbazing dat dat ding in de NL 15.500 euro (ongeveer) gaat kosten
en in de USA maar 10.000....
nou staat er wel iets van MSRP wat het ook mag betekenen
maar nu denk ik bij me zelf voor de 5000 euro kan je hem toch makkelijk laten importere ????

of zit ik hier nu fout

tja, als we een ontwikkelings land waren geweest had de regering het wel van andere landen gekregen, maar nu moeten ze het bij ons vandaan halen. Vandaar dat je ongeveer 300000% belasting betaald als je hier iets koopt waar een motortje in zit.

Die BPM moet je alsnog afgeven + nog een heel hoop ander gezeik. Kortom: je zal er misschien €0,50 aan over houden. (Alhoewel: zie edit)

[edit]
o ja, MSRP = Manufacturer's suggested retail price. ik bedenk me trouwens net, dat als hij $10.000 kost, hij bij de huidige €/$ stand +/- €8000 zal kosten (ik ben uitgegaan van $1,- = €1,25)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
schatingen dus....

kan iemand me nou niet serius vertelen hoeveel dat nu uiteindelijk kan schelen????


btw rij nu ook US import (gsx600f uit 89)
en hoor dat rond die tijd veel is geimporteerd


en vanwege de goeie koers van de euro tegenover de dollar

greetz speedy
 
Aan BPM ben je ongeveer 2100 euro kwijt, weet niet of je nog btw moet afdragen. Tja wat zal het transport kosten??? Denk wel dat het goedkoper zal zijn, maar hooguit 1000 euro.
 
Leuk geprobeerd }) Maar tel daar maar 19% BTW op + die BPM in NL en dan nog eens te transportkosten en je houdt niets meer over.
Trouwens je garantie heb je maar je claim kan je wel in de US doen.
 
Teller vooruit draaien? In principe is er geen hond die daar wat aan kan doen .. dan importeren en het zal wel wat schelen ?!
 
ik dacht dat het zo was: als je iets vanuit een winkel koopt nieuw of gebruikt dat je dan de BTW terug kon vorderen. dat is althans in duitsland zo. zelf heb ik er ook een tijd aan gedacht. als je naar de prijzen van USA kijkt dan wil je geen dealer meer langs gaan!! je wordt genaaid waar je bij staat :X
maar als je meer weet ---> le me know 2!!!
 
Teller vooruit draaien? In principe is er geen hond die daar wat aan kan doen .. dan importeren en het zal wel wat schelen ?!
Van een hogere tellerstand wordt een motorfiets toch niet ouder? |(

ik dacht dat het zo was: als je iets vanuit een winkel koopt nieuw of gebruikt dat je dan de BTW terug kon vorderen. dat is althans in duitsland zo. zelf heb ik er ook een tijd aan gedacht. als je naar de prijzen van USA kijkt dan wil je geen dealer meer langs gaan!! je wordt genaaid waar je bij staat :X
maar als je meer weet ---> le me know 2!!!
Allereerst hebben ze in de VS geen BTW en geen BPM, wat het prijsverschil misschien wat verklaart. De BTW (16%) die je in Duitsland hebt betaald kan je terugvragen waarna je de Nederlandse BTW (19%) mag betalen. Tel uit je winst!
 
je moet er dan wel 1tje kopen met 3000km op de teller. maar dat kan je er voor de import ook even op de telelr veranderen natuurlijk
 
Nou hij kost dus 8000e + 2100 euro bpm (zei iemand hierboven), das 10100 + nog 19 procent btw en transport... Als je die btw niet hoeft te dokken (volgens mij meer dan een bepaald aantal km`s hebben gelopen) scheelt het wel wat. Transport zal geen 5000e zijn :)

ff keuren en op kenteken en klaar. Heb zelf ook weleens een motor geimporteerd en das totaal niet moeilijk of duur.

s4s

ps wel gewoon ff vragen of ze de teller voor je vooruit zetten...kun je hier wel weer laten terugzetten... helaas :r
 
wel sniekie :D
denk dat dealer daar niet echt intreseert als hij op die manier een kwijt kan raken.....

of kijken ze ook waneer ie daar op kenteken is gekomen...
en wie vorige eigenaar was??

of moeten ze gewoon zegen dat het DEMO fiets was :D
 
We zullen het toch moeten weten heren want volgend jaar dient die zwarte R1 geïmporteerd te worden :)

Dus uitzoeken!
 
Ze kijken niet naar hoe de motor de kilometers heeft gemaakt nee, als ze kijken naar de staat kun je toch ff stiekem een stukje rijden in NL. Ik zou zeggen ga eens mailen en doe je verhaal en kijk welke dealer je mee wilt helpen.

s4s
 
Als er 6000 km op de teller staat is het voor het RDW een tweedehands fiets en hoef je geen BTW meer af te dragen. Daarvoor moet je de volle 19% dokken. BPM gaat over de cataloguswaarde. Als de fiets een half jaar oud is gaar er al iets vanaf. Je zou hem dus nu kunnen kopen en over een half jaar laten keuren. Scheelt je weer een paar % BPM.

Mar uuuh, hoe wil je bij die digitale tellers van tegenwoordig de KM-stand vooruitzetten :?

Suc6
 
Als er 6000 km op de teller staat is het voor het RDW een tweedehands fiets en hoef je geen BTW meer af te dragen. Daarvoor moet je de volle 19% dokken. BPM gaat over de cataloguswaarde. Als de fiets een half jaar oud is gaar er al iets vanaf. Je zou hem dus nu kunnen kopen en over een half jaar laten keuren. Scheelt je weer een paar % BPM.

Mar uuuh, hoe wil je bij die digitale tellers van tegenwoordig de KM-stand vooruitzetten :?

Suc6

een motorfiets dient minimaal 6 maanden een kenteken hebben gehad en minimaal 6000 km hebben gereden om niet als nieuw aangemerkt te worden

zodra een motorfiets van buiten de eu komt dient er ook btw betaald te worden.

http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/start.asp?pagina=inhoud.htm

waarschijnlijk zal er nog wel het 1 en ander verandert meoten worden voor je door de keuring komt denk aan uitstoot db koplamp reflectors en dat soort dingen

en voor de km stand moet je maar is zoeken op Tachojustierung
verklaart ook meteen waarom al die duitse fietsen maar 20000 km hebben gereden in 7 jaar terwijl je dit in 1 jaar erop knalt
 
BTW, BPM ik mis de invoerkosten nog :(

Het verschepen kost incl verzekering (mits in krat) +/-$400.
Moet je wel even verschillende vervoerders voor raadplegen.

BTW = 19%
BPM = 20,7%
Invoerkosten = is onduidelijk maar iig +10%
 
Heb zelf vorig jaar mijn eigen fiets uit de USA geipmorteerd. Was gratis omdat ik hem meer dan een half jaar had en kon aantonen dat ik in de USA had gewoond. Als je rechtstreeks vanuit NL importeert moet je BPM en bij nieuwe fietsen ook BTW betalen. Op de site van de douane staat precies hoe je dat kunt berekenen (je moet dan wel de netto catalogus prijs van de Gixxer in NL weten). Als de kosten van transport niet te duur zijn (bij mij betaalde de baas) zou het misschien wel wat kunnen schelen. Keuring van de RDW is ook geen probleem: in mijn geval moest alleen de verlichting voor en wat reflectoren aan de zijkant worden aangepast. Alles bij elkaar (incl. (goed)keuring) misschien EUR 125 gekost. Veel succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan