Import vraagje

Ronaldkn

MF'er
4 mei 2007
166
0
Dames en Heren,

Morgen ga ik mijn nieuwe motor ophalen in duitsland.
ik heb al wat import draadjes doorgelezen maar toch nog een aantal vragen.
Heb ik aan de fahrzeugbrief/cvo voldoende om de motor hier in nl op kenteken te krijgen (uiteraard mits de gegevens kloppen).
Of heb ik bijvoorbeeld ook het kenteken nodig, de motor is op dit moment afgemeld wat volgens mij geen probleem is (volgens mij is dit zelfs verplicht voor de huidige verkoper).

ik hoor graag van jullie.

grt,
Ron
 
ja heb ik al gelezen maar is al vrij oud, dus ik wilde het even zeker weten.
daar staat idd vermeld wat ik ook vermoed, maar toch bedankt.
 
Ik kan het je 4 febr. vertellen.. Maar ik heb ook alleen de Fahrzeugbrief (A4-tje) en een klein papiertje waarop staat dat hij is afgemeld (A4-breed, 8 cm hoog oid)... CVO is NIET meer verplicht voor motoren die zijn toegelaten binnen de EU
 
Laatst bewerkt:
check het framenummer even voor de zekerheid!!! Voor de rest veel rijplezier!!!!!!!!!!!!!!
 
inmiddels heb ik de fiets thuis staan, 21 febr. kan ik terecht bij de RDW
 
telefonisch een afspraak gemaakt, ik heb er zelf ook niet zoveel haast mee.
maar volgens mij kun je ook gewoon zonder afspraak heen, misschien probeer ik dat nog wel als ik er zin in heb.
ik heb wel een eendagskenteken aangevraagd, dat kreeg ik gister al via de post binnen.
 
Wat kost dat kenteken aanvragen? (Bij de RDW neem ik aan)


En wat voor een motor heb je eigenlijk binnengehaald? O-)
 
Mooie keuze :)

Met die 100 euro bedoel je ws keuringskosten en de echte kenteken.

Maar wat moest je neertellen voor de eendaagse kenteken?

(al dan niet incl eendaagse verzekering)
 
Laatst bewerkt:
dat kost niets, eendaagse verzekering ga ik doen via mijn verzekeringsmaatschappij waar ik hem ook verzeker, dus dat zal ook niet veel zijn
 
thanks R.

Ik heb ook eentje geimporteerd, maar voorlopig laat ik m even acclimatiseren 8-)
Hij gaat ergens in maart naar de keuring.

Veel plezier met je Duc :W
 
Ik heb m'n motor uit Belgie gehaald.
Keuringskosten zijn meen ik 90 Eu.'
Dan komt daar nog je BPM bij, maar die kan je zelf berekenen.
En dan uiteraard nog een kentekenplaat á 17,50 Eu.

Eendagskenteken kost niks en kan je gewoon aanvragen bij de RDW.
Zonder afspraak langskomen is wel leuk, maar je moet dan wel zorgen dat je bij de eerste 25 bent van die dag anders heb je pech en kan je weer opnieuw een keer terugkomen.
Althans zo was het RDW station waar ik 'm heb laten keuren.
Wat ook nieuw is is dat je na 17 December 2007 een afspraak moet maken met het BPM kantoor om je BPM te betalen. Is dus handig om dit af te spreken op dezelfde dag als je je motor wil laten keuren anders kan je later nog een keer terug. Al dan niet met motor.
 
Wat ook nieuw is is dat je na 17 December 2007 een afspraak moet maken met het BPM kantoor om je BPM te betalen. Is dus handig om dit af te spreken op dezelfde dag als je je motor wil laten keuren anders kan je later nog een keer terug. Al dan niet met motor.

Ik heb RDW Almelo begin januari gebeld en daar zeiden ze me daar niets over.. Ik moest de BPM gewoon één balie verder betalen zei ze, niets over afspraak daarvoor maken oid
 
Ik zal je nog sterker vertellen dat je niet eens een afspraak KAN maken bij de douane.

ik heb 3 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was, er hangt ook een groot bord : Afspraak maken NIET mogelijk.

de rdw keuring zelf was binnen 15 minuten gefixed.

dit was dus in Amsterdam
 
Ik zal je nog sterker vertellen dat je niet eens een afspraak KAN maken bij de douane.

ik heb 3 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was, er hangt ook een groot bord : Afspraak maken NIET mogelijk.

de rdw keuring zelf was binnen 15 minuten gefixed.

dit was dus in Amsterdam

In Nieuwegein waar ik de mijne heb laten keuren MOEST ik een afspraak maken voor de douane. Ik hoefde gelukkig niet de motor mee te nemen toen... ;)
Zal wel per stad/dorp verschillen dan die douane. Ik baalde wel stevig..ik dacht in één keer klaar te zijn, maar helaas moest ik dus een keertje terug. Maar wat een werktempo hebben die gasten van de douane man o man...wat heb ik me staan ergeren... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan