Import xt660x. Goed of slecht?

Een import hoeft niet persee slecht te zijn. Onderhoudshistorie erbij vind ik belangrijk.
Daarnaast kan een NL geleverde motor ook zijn gebreken hebben...
 
Beste lezers,

ik heb een goede deal op het oog voor een xt660x; ≥ Yamaha XT 660 X Bijzondere kleur Goed onderhouden! Akrapovic — Motoren | Yamaha — Marktplaats

Dit lijkt me tenminste een goede deal, ik heb niet zo veel verstand van de technische kant van motoren. Na een kentekencheck zag ik echter dat de motor in 2017 hier naartoe is geïmporteerd en ik weet niet precies of dat nou heel erg is of niet?

Alvast dank voor de antwoorden,
Thomas
Je kijkt naar motoren van meer dan 10 jaar oud, en met km standen waarbij er gevorderde slijtage zou kunnen zijn. Of het ding geïmporteerd is of niet zou dan mijn laatste zorg zijn, mits compleet (alle sleutels, boekjes, etc.). Daarnaast schrijf je dat je niet erg technisch onderlegt bent.
In dat geval kun je het beste iemand meenemen die dat wel is (of een aankoopkeuring overwegen, als de verkopende partij daaraan mee wil werken, en jij de kosten wil maken), zodat de actuele technische staat (en eventuele schade) van de motorfiets goed ingeschat kan worden.
Daar zit in de prijsklasse waarin je aan het shoppen bent de grootste “besparing”: slijtage herkennen, en die verdisconteren in een realistische prijs, die ruimte laat voor het vervangen van versleten onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan