Importeren brommer uit duitsland

xychix

Die hard MF'er
20 mrt 2005
657
0
amsterdam
Heren, allereerst mijn excuses. Ik weet dat dit een motorforum is en vermaak me zelf ook best met mijn VTR 1000 F.

Mijn broertje is ook al enigsinds aangestoken door de 2-wielergekte.

wij kwamen uit op een Mofed CST-50 EEC (honda replica)
http://www.icstrading.de/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=75&Itemid=63

Nu moet deze uit duitsland naar nederland komen en hier een brommerplaatje krijgen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoeveel voeten heeft dat in aarde?

Alvast bedankt voor helpen, ik moet die 2 wieler gekte nog 2 jaar vasthouden bij meine bruder.
 
Dat is de PBR, word in nederland ook geleverd (scheelt je een hoop gezeik) dachtik.

Uit mijn hoofd moet je dan bij leertouwer in soest zijn... durf ik niet met zekerheid te zeggen
 
Dat is de PBR, word in nederland ook geleverd (scheelt je een hoop gezeik) dachtik.

Uit mijn hoofd moet je dan bij leertouwer in soest zijn... durf ik niet met zekerheid te zeggen

Inderdaad. Maar er zijn zat andere zaken die die imitatie-troep leveren. Waarom zou je dat uit Duitsland gaan halen?
 
Volgens mij moet je de brommer dan rdw laten keuren
Veel van die duitse oldtimers komen ook naar nederland en volgens mij is het dan een kwestie van rdw keuren zodat hij geregistreerd is en een kenteken krijgt.

Heb zelf al een heele tijd een kreidler uit "77 staan (niet verzekerd) maar veel
mensen zeiden dat het een nederlands frame moest hebben omdat je een duits frame niet kon verzekeren. Heb me daar verder niet in verdiept.

FF rdw bellen of langsgaan en informeren wil maybe wel helpen :)
 
hoi,
als het goed is kan je als je de aankoop papieren of soort verzekeringspapieren van duitsland hebt je brommer bij de rdw laten keuren. kost meen ik 125 euro en dan krijg je er een kenteken op en kun je hem verzekeren...
succes
 
tnx voor de tip ik heb hem nu idd ook in nederland gevonden. Mijn broertje moet nu maar eens gaan bellen om te vragen of het wel een fatsoenlijke brommer is... hij lijkt wel minibike soms. Hij zal er toch minimaal 32 km p dag op moeten rijden.
 
of het wel een fatsoenlijke brommer is... hij lijkt wel minibike soms. Hij zal er toch minimaal 32 km p dag op moeten rijden.

ik weet niet wat voor idee je hebt van dat ding, maar het ís een minibike met typegoedkeuring (waardoor je er dus mee op de weg mag). 32 km lijkt me echt geen pretje op zo'n ding als je geen lilliputter bent. Komt nog de veiligheid bij, slecht zichtbaar op zo'n ding. Al met al lijkt het me geen goed idee om zo'n ding aan te schaffen voor dagelijks gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan