importeren en 25kw.. hoe zit het nu ?

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
Ik stel de vraag even in algemeen motorpraat om het feit dat hier de meeste mensen het lezen en het 25kw gedeelte alleen wordt bezocht door 17jarige jongeren die weinig tot niks van motoren afweet.

Oke de volgende vraag, ik heb een sv650s gekocht met duits kenteken.

Daarmee wil ik 1.5 jaar mee op 25kw rijden(op kenteken)
na die 1.5 jaar wil ik volvermogen rijden(op kenteken)

Hoe kan ik dit doen zonder later voor verassingen te staan en voorkomen dat ik later onverzekert rondrij

Wat is de procedure die ik moet doen?

1. op 25kw zetten en dan laten keuren?
of
2. laten keuren en dan op 25kw zetten?


Want ik las een stukje die superkris getypt had:

Waar je trouwens wel even op moet letten is dat een motor die teruggevoerd is naar 25kw en daarna geimpoteerd is, niet meer in nederland op vol vermogen gezet kan worden. dat zal je dan weer in bijv. duitsland moeten doen!
 
De motor op trailer nederland inrijden.

Let op:
U moet uw auto of motor laten keuren danwel onderzoeken door de RDW
U moet aangifte doen voor de BPM bij een BPM-aangiftepunt (Douane)
U moet de BPM betalen

Na afronding van bovenstaande punten ontvangt u het kentekenbewijs
U moet kentekenplaten laten maken
U moet de motorrijtuigenbelasting betalen
U moet een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor uw auto of motor hebben afgesloten.

Als je dit kan doen op iemand anders z'n naam (vader,moeder,vriend) zonder beperking dan voer je m in als volvermogen. terwijl jij alle kosten betaald uiteraard!!!!

Als je je kenteken hebt kun je m begrenzen en dan een officiele vermogensuitdraai laten maken en dan krijg je m vast wel verzekerd als 25KW motor en mag jij er op rijden!!!

Ik denk dat dat zo best mogelijk maar ik laat het aan de experts over die voor
hun brood op de plank doen!!!
 
Dat is nu net het punt :) ik wel hem niet op vermogensuitdraai verzekeren want officieel ben je dan niet verzekert!
 
Tweedehands CDI-kastje op de kop tikken. Die dingen zijn officiëel uitgegeven door Suzuki en wordt dan zonder vermogensuitdraai begrensd. (Nieuw zijn ze 800 €'tjes, als je wil kan ik eens kijken of ik er ergens eentje voor je kan opsprokkelen ergens?)

Weet alleen niet of Suzuki Nederland dan moeilijk gaat doen (omdat het officieel een Duitse fiets is o.i.d.)
 
Ik had geinformeerd en zon kastje was zon 500 euro incl. inbouw en je kenteken werd ook in orde gemaakt.

Maar als jij zon kastje op de kop kan tikken voor weinig heel graag!!
Mail anders maar even.

Jorritferwerda@gmail.com
 
als je motor geimporteerd is kun je hem zonder problemen op 25 kw zetten als hij dat ook is natuurlijk

alleen weer op vol vermogen zetten zal je nooit meer lukken (op kenteken dan)
er staat genoeg info over op het forum
 
Inpluggen kan je zelf , valt er misschien nog iets van je €500 euro's af te babbelen.

Twee plastic delen aan de zijkant losschroeven, zadel optillen, CDI "vol vermogen" er uit halen (is net een scartkabel van een printer / video enz), 25 KW ding er in, zadel en plastic delen weer op hun plek en klaar is kees.
Punt is alleen dat je via de dealer moet aan kunnen tonen dat er daadwerkelijk een 25 KW kastje in zit, anders stemt de verzekeraar niet toe...

Heb even rondgebeld met wat vrienden die zo'n setje hadden, maar die willen dat kastje houden voor het moment dat ze hun fiets gaan inruilen (krijg je mét 25Kw kastje meer Euro's voor, voor dealer en motorrijder aantrekkelijk dus :D)

Ik zou even op Marktplaats ofzo kijken, 200 €'tjes voor zo'n CDI is een nette prijs denk ik zo?
 
Ja had al gekeken maar stond niks op marktplaats.
Hebben die vrienden van jouw misschien nog een radiator over ?? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan