importeren motor uit duitsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

voerkees

Rookie
6 jun 2016
12
0
Hallo allemaal, paar dagen geleden heb ik een motor gekocht in duitsland, een fjr 1300 uit 2003. Nu is het zo dat normaal gesproken de motor ingevoerd kan worden als de fahrzeugbrief(Teil 2) en de fahzeugschein(Teil1) aanwezig is. Je voelt hem al aankomen, ik mis deel 1 de fahrzeugschein, heel stom van me maarja het is gebeurd en ik heb geen zin om met de oude eigenaar 250km verderop weer naar de kfz(duitse RDW) te gaan.

Nu heb ik wel dermate veel papierwerk van die motor in mijn bezit:
- Dekra mileukeuring
- TUV keuring(nog een jaar geldig) deze met rekening en alles erbij
- 2x Koopcontract. Eentje van dat ik de motor heb gekocht waar ook nog is aangekruisd is dat hij mij alleen deel 2 overhandigd heeft en niet deel 1. Maar ook nog het koopcontract van toen de vorige eigenaar de motor kocht.
- 2x Fahzeugbrief 1tje van afgelopen eigenaar, maar ook nog 1 van de eerste eigenaar waar zelfs Yamaha duitsland hun handtekening onder heeft staan.
- Kopie van de voorkant van de fahrzeugschein van de oude eigenaar, de fkz was vandaag zo vriendelijk om een kopie wat ze nog in de computer hadden staan via pdf door te sturen naar me. Ze heeft me via de mail bevestigd dat de motor echt daadwerkelijk 30 mei is afgemeld maar dat staat op de achterkant van de Fahzeugschein en daar had ze geen kopie van. De oude eigenaar zegt dat hij niet weet dat hij die ooit gehad heeft en communiseert vrij moeilijk, dus daar heb ik weinig aan.

Gaat het een probleem worden dat ik niet de originele fahrzeugschein heb? of heeft er iemand ervaring mee gehad de laatste tijd?
 
De RDW moet dan in Duitsland vragen of deze motor overgezet mag worden.
Hier gaat flink wat tijd overheen, bij de RDW waarschuwen ze dat ze soms zelfs helemaal geen antwoord krijgen vanuit Duitsland. Hierna kan pas de motor op jouw naam geschreven worden.
De RDW vraagt hiervoor iets van €45,- extra.
De keuring zelf door de RDW stelt niet zoveel voor als je geen exotische motor hebt, meer een administratief verhaal, en kost iets van €100,-
 
Laatst bewerkt:
oke dankje voor je reactive joostst hier heb ik wat aan, heb beter nieuws trouwens van mijn deel 1 heeft de duitse mevrouw van de KFZ ook het kopie van de achterkant erbij gedaan. Hier staat op dat deze inderdaad de 30e mei 2016 is afgemeld met handtekening van lahn-dill-kreis kfz in duitsland. Voor de rest zijn de fahzeugbrieven enzo wel allemaal het origineel enzo, dusja dat scheelt natuurlijk wel denk ik. Nouja ik niet het mail contact met de KFZ in duitsland maar gewoon aan vast hebben ze meteen een mail-adres om te checken.

Hopelijk komt de motor er bij de RDW doorheen met al die originele papieren en het kopie van deel 1 wat 7 dagen geleden nog is ondertekent. snap trouwens toch niet waar de eigenaar of de KFZ het origineel gelaten heeft van deel 1, het is GVD 7 dagen geleden nog ondertekent op dat kopie te zien. maarja wat denken jullie komt ie erdoorheen of niet?

@joostst niet zo'n heel exotische motor, het is een Yamaha fjr 1300 uit 2003 met 62000 op de teller gekocht voor 3800 euro, staat tevens ook allemaal netjes vermeld in het koopcontract. In het koopcontract staat ook netjes aangekruist dat ik deel 2 wel gekregen heb en deel 1 niet.
 
Laatst bewerkt:
Leuk al die "kusjes" voor Joostst.
De post van cmk had je natuurlijk echt helemaal niets aan. (veel te veel lezen) :+
 
Nouja was gewoon helemaal mijn vraag niet, dat antwoord van cmk. Ik vraag of er mensen ervaring hebben met een motor op kenteken zetten met alle bijbehorende papieren behalve de fahrzeugschein is een kopie. Krijg ik een of andere link waarmee ik de hele procedure terug kan lezen. Ik snap best dat het niet de bedoeling is dat je met een kopie aan komt zetten van je schein maarja ik heb nu eenmaal niks anders en ik dacht misschien zijn er mensen die bijvoorbeeld zeggen ooh ja doen ze niet do moeilijk over joh had ik ook. Maar helaas nog niemand gezegd:p
 
Wat zijn het trouwens ook kneuzen bij de rdw, werk je daar bij de klantenservice wordt er iets gevraagd krijg ik als antwoord sorry weten wij niet. Uw vraag is doorgestuurd naar de technische afdeling en we hopen u binnen 5 werkdagen van dienst te zijn. In Duitsland had ik naar dat deel 1 gevraagd bij de kfz, binnen een uur had ik een kopie van deel 1 in mijn mailbox. Misschien ook wel fijn als ze wat vlugger worden bij de rdw. Als ik straks daar bij die keuring sta, dan weten ze het me in een keer heel goed te vertellen binnen 5 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan