Importeren MT09 uit België

MT09 Chief

Rookie
17 okt 2019
21
8
Goedenacht,

Ik sta op het punt om een MT09 uit Belgie te importeren. Het betreft een MT09 uit 06/2020 met 3000KM op de teller. Ik heb al een bedrag aanbetaald, omdat er veel animo is voor de motor. Echter ben ik er net achtergekomen dat er mogelijk ook BTW moet worden betaald over de motor..? Ik heb enkel rekening gehouden met het betalen van de BPM, wat ik uiteraard plausibel vind.

Zou iemand mij s.v.p. kunnen helpen met het berekenen van de bijkomende kosten, en of ik iets over het hoofd heb gezien? Indien de BTW moet worden betaald... valt het al gauw tegen!

Mvg
 
Ja, dat klopt, er moet btw betaald worden als de motor <6000km of <6 maanden oud is. De berekening is vrij simpel: 21% over de aanschafwaarde.

Of je moet er voor zorgen dat bij keuring de motor 3000km meer heeft gelopen.
 
Even een andere teller erop, of tijdelijk een kilometercorrectie laten uitvoeren door een malafide mannetje. Zorgen dat deze boven de 6000 km staat en je bespaard een hoop centjes.
 
Dus de praktijken waar we hier allemaal van walgen (kilometerstand aanpassen) wordt wel aangeraden als het om persoonlijk gewin gaat. Sorry hoor, dat is echt een mentaliteit om van te kotsen.
Gewoon BTW betalen, of van de koop afzien. Dat zijn je enige fatsoenlijk opties. Had TS zich maar beter moeten informeren. Zie het als leergeld. Nu weet TS ook meteen waarom motoren (net als auto's) stukken goedkoper zijn in België en Duitsland
 
Even een andere teller erop, of tijdelijk een kilometercorrectie laten uitvoeren door een malafide mannetje. Zorgen dat deze boven de 6000 km staat en je bespaard een hoop centjes.
Goedbedoeld waarschijnlijk, maar dat is natuurlijk gewoon fraude.. _O-

Dan kan je de hem net zo goed vannacht met een aanhanger op gaan halen, 'bespaar' je nog veel meer.;)
(En dat is geen serieus advies uiteraard..)
 
Dus de praktijken waar we hier allemaal van walgen (kilometerstand aanpassen) wordt wel aangeraden als het om persoonlijk gewin gaat. Sorry hoor, dat is echt een mentaliteit om van te kotsen.
Gewoon BTW betalen, of van de koop afzien. Dat zijn je enige fatsoenlijk opties. Had TS zich maar beter moeten informeren. Zie het als leergeld. Nu weet TS ook meteen waarom motoren (net als auto's) stukken goedkoper zijn in België en Duitsland
Als er iets is waar we allemaal van walgen, dan is het wel de BPM en BTW die er betaald dient te worden bij de verkoop van een gebruikt product tussen twee particulieren.
 
Als er iets is waar we allemaal van walgen, dan is het wel de BPM en BTW die er betaald dient te worden bij de verkoop van een gebruikt product tussen twee particulieren.
Tsja, dat is nu eenmaal de regels hier wanneer je een vrijwel nieuwe motor importeert vanuit een ander land. Je kunt er ook gewoon eentje in Nederland kopen. Dan heeft de eerste eigenaar dat al gedaan en heb je als koper nergens last van
 
Dus de praktijken waar we hier allemaal van walgen (kilometerstand aanpassen) wordt wel aangeraden als het om persoonlijk gewin gaat. Sorry hoor, dat is echt een mentaliteit om van te kotsen.
Gewoon BTW betalen, of van de koop afzien. Dat zijn je enige fatsoenlijk opties. Had TS zich maar beter moeten informeren. Zie het als leergeld. Nu weet TS ook meteen waarom motoren (net als auto's) stukken goedkoper zijn in België en Duitsland
3000 km kan er toch gewoon bijgereden worden. Een andere teller erop is inderdaad niet de bedoeling, maar zo weinig extra kms is toch niet zo'n grote effort.
De motor heeft daarna meer kma gereden en dan is het gewoon terecht dat je minder btw betaald.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan