Importeren van motoronderdelen uit de VS

j

Rookie
9 sep 2004
2
0
Bovensmilde
Ik wil wat motoronderdelen uit de VS halen, aangezien sommige dingen hier in Europa niet te vinden zijn. Nu zag ik ook dat de dempers daar in sommige gevallen veel goedkoper zijn. Heeft er iemand ervaring met het importeren en komen er nog extra kosten bij (belasting) ik hoor het graag!
 
Als je mazzel hebt, dan komt er niets bij, maar reken er maar op dat je nog invoerrechten/btw moet betalen.
 
Jazeker, heb ik daar ervaring mee.

De verkoper moet de waarde van de artikelen aan de vervoerder melden. Daar kun je dus een afspraak mee maken. Bij binnenkomst moet je importheffing en BTW en administratiekosten betalen. Hoe hoog die importheffing nu is kun je nakijken bij de douane of belasting pagina. Je betaalt ook heffing en BTW over een gedeelte van de vervoerkosten. Dat kun je ook allemaal nakijken op het web.

Als je slim bent laat je het opsturen als kerstcadeau, als je geluk hebt glip je dan door de mazen van het fiscale net.
 
Goederencode: 8714.1900.00 Delen en toebehoren van motorrijwielen, anders dan zadels.
Invoerrecht (IR): 3,7% over factuurwaarde + vrachtkosten tot grens EU
BTW bij invoer (OB): 19% over factuur waarde + vrachtkosten huis-huis (dus ook vervoer binnen de EU)

Kleine zendingen (via postpakket door een particulier rechtstreeks aan een particulier gestuurd) met een waarde van niet meer dan EUR 45,- zijn vrijgesteld van IR en OB. Dit geldt overigens niet als er met regelmaat dergelijke zendingen worden gestuurd; het gaat dus om incidentele zendingen. De goederen mogen niet bestemd zijn voor de handel of voor gebruik in een bedrijf of beroep.
 
Regelmatig haal ik spullen uit de US. HD onderdelen zijn schoftig duur in de eu.
Ik laat de spullen of door familie opsturen of door een leverancier.
Met de verzender spreek ik af dat de vermelde waarde onder de 30 dollar moet blijven. Nog nooit iets met douane te maken gehad.

Om een indruk te geven, Screaming Eagle dempers, SE luchtfilter en dynakitje kost bij de dealer in nederland 900 pleuro's. Rechtstreeks uit US 260 dollar + 60 dollar verzendkosten!!
Forward controls, 675 euro. US 225 euro.
Magellan Meridian Platinum GPS. In NL 650 euro, uit de US 270 dollar incl verzendkosten.

Het is bijna de moeite om het persoonlijk te gaan halen
Kortom altijd doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan