In één jaar tijd 9,2 miljoen verkeersboetes

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
AMSTERDAM - Het aantal bonnen dat door politieagenten werd uitgedeeld aan automobilisten voor te hard rijden, door rood licht rijden of fout parkeren, is de afgelopen jaren fors gestegen.

Vorig jaar kregen liefst 9,2 miljoen bestuurders een proces-verbaal. Vergeleken met 1998 (5,2 miljoen boetes) is dat bijna een verdubbeling, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Uit een recent overzicht van het CBS blijkt dat vooral hardrijders vaak worden gepakt. Meer dan tweederde van de uitgeschreven prenten komt voor rekening van snelheidsovertreders

Het moet ook niet gekker worden. Hopelijk gaat CDA-VVD-LPF aan deze onzin terreur een einde maken.
 
Nederland is gewoon zwaar crimineel ;)

Ben benieuwd of in de ons omringende landen (duitsland !) ook zoveel wordt opgehaald... of is men daar wel met de echte criminaliteit bezig? Cijfers zeggen van wel (50% opgelost ipv 16%).
 
in dld zullen ze ook zoveel boetes uitschrijven.
Alleen wonen daar dan 75 miljoen mensen ofzo?

volgens mij is dit zon beetje elke mobilist van nederland 1x per jaar een boete :(
 
moesten ze nu nog es flitsen op plaatsen waar het verantwoord is, maar neen |( , toch in belgie niet, weet niet hoe dat bij jullie daar zit maar zal wel niet beter zijn als'k hier het geklaag lees... :(

gelukkig is pakkans hier in belgie nog vele malen kleiner dan ginder :)
 
ik had nog ff zitten rekenen.
op een autopark van ca 5,5 mjln auto's in nederland, krijgt dus elke nederlander gemiddeld 1 bekeuring per jaar voor te hard rijden, en 1,67 bekeuring voor overtredingen in het algemeen.
Laten we voor het gemak de gemiddelde hoogte van de bekeuring op € 50,00 tellen, dan levert deze onzin de staatskas dus jaarlijks € 460 mjln op. :(
 
ik had nog ff zitten rekenen.
op een autopark van ca 5,5 mjln auto's in nederland, krijgt dus elke nederlander gemiddeld 1 bekeuring per jaar voor te hard rijden, en 1,67 bekeuring voor overtredingen in het algemeen.
Laten we voor het gemak de gemiddelde hoogte van de bekeuring op € 50,00 tellen, dan levert deze onzin de staatskas dus jaarlijks € 460 mjln op. :(
Dat ze mogen stoppen met die incassopalen is natuurlijk duidelijk, maar als die €460 miljoen niet daarvandaan komt dan kan je hem straks alsnog zelf gaan betalen. Dan sturen ze je er een mooie blauwe envelop voor.
 
ik had nog ff zitten rekenen.
op een autopark van ca 5,5 mjln auto's in nederland, krijgt dus elke nederlander gemiddeld 1 bekeuring per jaar voor te hard rijden, en 1,67 bekeuring voor overtredingen in het algemeen.
Laten we voor het gemak de gemiddelde hoogte van de bekeuring op € 50,00 tellen, dan levert deze onzin de staatskas dus jaarlijks € 460 mjln op. :(

En dan nog proberen ze je te naaien met betaalde stroken, rekeningrijden e.d. :( :( :( :(
 
Dat ze mogen stoppen met die incassopalen is natuurlijk duidelijk, maar als die €460 miljoen niet daarvandaan komt dan kan je hem straks alsnog zelf gaan betalen. Dan sturen ze je er een mooie blauwe envelop voor.

Precies... Dan heb ik liever deze manier. Heb je tenminste nog eens een kans dat je eronder uit kan komen.
 
Precies... Dan heb ik liever deze manier. Heb je tenminste nog eens een kans dat je eronder uit kan komen.

Ik weet het niet hoor, dan gaat iedere Nederlander betalen en niet alleen de voertuig bezitter. Dus gaat de prijs per persoon weer omlaag en kan je veel ontspannender rijden. Niet zo zenuwachtig zoekend naar palen of joden.
 
Ik weet het niet hoor, dan gaat iedere Nederlander betalen en niet alleen de voertuig bezitter. Dus gaat de prijs per persoon weer omlaag en kan je veel ontspannender rijden. Niet zo zenuwachtig zoekend naar palen of joden.
:^
Als we trouwens gaan bezuinigen op die asielprofiteurs, dan kunnen we die €400 best missen.
 
Dat ze mogen stoppen met die incassopalen is natuurlijk duidelijk, maar als die €460 miljoen niet daarvandaan komt dan kan je hem straks alsnog zelf gaan betalen. Dan sturen ze je er een mooie blauwe envelop voor.

Dan is het wel veel minder... wat denk je dat die palen kosten plus het hele incassogedoe etc...
 
Ik heb niet voor niks anti PvdA gestemd dus ik mag toch hopen dat we niet weer zo'n Tineke gedrocht als minister van Verkeer krijgen? :?

Kan hopelijk alleen maar beter worden nu. :)
 
Doe maar weer + 1

het was weer eens zover vandaag.. weer een blauwe envelop in de bus :( ;(
 
Maar daar maar ongeveer 1,5 van.

Vraag me af wat het gemiddelde onder motorrijders is, al krijgen die wel minder parkeerboetes :P

Volgens mij zijn de parkeerboetes er niet eens in verrekend. Het zijn namelijk geen boetes, maar naheffingen... Oftewel gewoon een heel duur parkeerkaartje.
 

Ging hopenlijk niet over die blauwe envelop :+

Ik betaal toch liever per blauwe envelop, dan hoef je je rijbewijs en motorfiets tenminste niet mee te sturen :( .

Snelheidscontroles afschaffen is natuurlijk wel leuk maar toch geen reële optie. Maar flink minderen kan geen kwaad }) .
 
Laatst bewerkt:
Als ik een prent krijg, ga ik steevast in beroep met een of ander lulverhaal. Al 2x heeft de officier te laat het beroepin behandeling genomen en daardoor werd die prent teruggedraaid.

Als iedereen inberope zou gaan, dan zou het systeem binnen de kortse keren volledig vast lopen.

Tis heel eenvoudig, hoor. Op de beschiking staat precies wat je moet doen. :j

CU

DooV
 
Ook valt te betwijfelen of Nederland er zo veiliger op wordt :( Ik zit de laatste tijd echt meer op m'n teller en in de berm te turen dan voor me op de weg.

Bovendien krijg ik van dat geflits nog steeds geen paal....huhhh :?

En voor al de in de berm verstopte flitsfuckers :j :j :j :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan