In Amsterdam 'geluidflitspalen'?

Er rijden daar zeker geen auto’s rond met luide uitlaten? Jammer dat enkel weer de motoren worden genoemd als boosdoeners.
 
Laatst bewerkt:
Er rijden daar zeker geen auto’s rond met harde uitlaten? Jammer dat enkel weer de motoren worden genoemd als boosdoeners.
Zo te zien maakt de flitspaal geen onderscheid, en flitst hij ook "opgevoerde" auto's. Waarom dan inderdaad het artikel focussen op motoren? Genereert meer kliks misschien?
 
Zo te zien maakt de flitspaal geen onderscheid, en flitst hij ook "opgevoerde" auto's. Waarom dan inderdaad het artikel focussen op motoren? Genereert meer kliks misschien?
Dat lijkt me wel, was ook sarcastisch bedoeld mbt die auto’s. Het ging mij inderdaad om de stemmingmakerij ivm dat er enkel wordt gesproken over motoren.
 
Rotterdam heeft ze al.

Overigens zijn vrijwel alle grote gemeenten geïnteresseerd in deze manier van handhaven

Hoe werkt dat dan? Meten ze dan op basis van het piekgeluid of hoe moet ik dat zien? Hoe tonen ze aan dat het specifiek jou motor / auto was die op dat moment langs die paal reed die dat lawaai maakt? Vragen heel veel vragen :)

Wel fijn dat in het artikel al staat waar ze komen te staan, dan weten de lawaaipapagaaien welke starten ze moeten mijden :+
 
gaat die flitspaal dan ook te luid jengelende scooterjuppies flitsen???
vind het wel stemmingmakerij dat in het artikel voornamelijk ´ lawaai van motorfietsen´ benoemd word.
alsof het vanaf 2030 daar ineens muisstil is???
werkelijk: gaan die gasten daar weer klagen over geluidsoverlast, om er misschien dan pas achter te komen dat ze al die tijd last ervaren hebben van de (sportieve)auto van de buurman...

vraagje wat na het lezen van dat artikel blijft hangen is: hoe kalibreer je een geluidsflitspaal?
dat ie een zero met rust laat is logisch, maar bijv. een harley of gixxer met legale pijp dan?
het hoeft m.i. niet zo te zijn dat die paal alleen maar flitst als jij in een te lage versnelling voorbij komt... en zie dan maar es te bewijzen dat je die prent onterecht gekregen heb...
 
Het gaat als je het artikel leest om (auto/motorfiets)motoren. Dus alles met een te luide motor.
Klopt maar “de motorrijders“ worden wel heel erg benadrukt waardoor het over komt alsof de motorrijders de enige zijn die de overlast veroorzaken. In nagenoeg elke alinea wordt de geluidsoverlast gekoppeld aan de motorrijder of de motoren en niet ook aan auto’s.

Op die manier werk je in de hand dat de motorrijder er weer slecht op komt te staan en dat het negatieve beeld wat bestaat versterkt wordt.
 
Ik verbaas me eerlijk gezegd meer over de laatste alinea: "Overigens hebben motorrijders nog maar een paar jaar om rond te toeren door de stad. Vanaf 2030 zijn alleen uitstootvrije motoren welkom."
 
Hoe gaat zo'n paal nou herkennen uit welk blok het geluid komt als er meerdere geluidsbronnen zijn incl. achtergrond geluid etc.
 
Die flitspalen hebben mij een te hoog controle staat gehalte om echt te kunnen waarderen. Heb wel een work around bedacht: blêr pijp vervangen voor originele. Ssst, niet doorvertellen.

Het enige goeie van die dingen is, imho, dat we erachter gaan komen hoeveel van die Audi RS’en en BMW M7 wagens met valse platen rondrijden…
 
We moeten ook wel altijd wat te zeiken hebben hé? in al die dijktopics was iedereen aan het zeiken over afsluiten ipv bekeuren en controleren. Nu komt er een manier om te controleren, is dat ook weer niet goed. :?

Ben het wel eens dat het goed en eerlijk moet gebeuren natuurlijk. Vooral hoe er bepaald wordt wie de herrie maakt inderdaad
 
Snap sowieso niet wat je op een motor door de stad wil rijden. Meest stommme wegen. Rij liever ergens ver erbuiten

Voor mij is het juist andersom. Áls ik al naar een stad wil/ moet, dan uitsluitend met een motor.
Schiet beter op op de weg en parkeren vlakbij waar ik moet zijn.
Dat is alweer enkele jaren geleden gelukkig.
 
Snap sowieso niet wat je op een motor door de stad wil rijden. Meest stommme wegen. Rij liever ergens ver erbuiten
Sommige mensen in de stad, waaronder ikke, hebben een motor om van a naar b te komen.... Soms ligt zowel a als b in de stad.... Noodzakelle ritten noem ik dat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan